Duplikált tartalom tudnivalók, a legfontosabb tudnivalók a duplikált tartalmakkal kapcsolatban, a duplikált tartalmak megfelelő

Duplikált tartalom

Duplikált tartalom

duplikált tartalom

A duplikált tartalom definíciója

Duplikált tartalomnak számít minden olyan tartalom, ami egy weboldalon vagy webhelyen belül többször is előfordul. Szintén duplikált tartalomnak nevezzük azt, amikor egy tartalom több webhelyen is jelen van.

A duplikált tartalmak általában véletlenül, vagy helytelen technikai kivitelezés eredményeképpen jönnek létre. Előfordulhat például, hogy egy webhely www és www nélküli verziója, vagy HTTP és HTTPS verziója is elérhető az interneten. Az is meglehet, hogy egy CMS olyan sok dinamikus URL-t használ, hogy ezek összezavarják a keresőmotorokat. Még az AMP oldalak is duplikált tartalmaknak számíthatnak, ha nem linkelik őket megfelelően.

 

A Google így definiálja a duplikált tartalmakat:

„A duplikált tartalmak általában olyan jelentős tartalomrészletek egy domainen vagy több domain között, amelyek vagy teljesen megegyeznek más tartalmakkal, vagy észrevehetően hasonlóak. Ezek általában nem megtévesztő szándékúak.”

 

Ez az utóbbi gondolat nagyon fontos. Ha fogsz valamilyen meglévő tartalmat, majd lemásolod és egy kissé átírod azt, akkor a Google ezt „másolt” tartalomnak tekinti, aminek egyértelműen az a szándéka, hogy megtévessze a keresőmotorokat, és jobb rangsorolást érjen el. Ezt persze egyetlen keresőmotor sem nézi jó szemmel. A Google külön fel is hívja rá a figyelmet:

„A duplikált tartalom egy webhelyen még nem indokolja az adott webhely elleni intézkedéseket, hacsak nem tűnik úgy, hogy a duplikált tartalom célja a megtévesztés és a keresőmotorok találatainak manipulációja.”

 

Mi a különbség a duplikált tartalmak, a másolt tartalmak és a sekély tartalmak között?

A duplikált tartalmak fogalma sokakat összezavar. A Google főleg technológiai szemszögből vizsgálja ezeket az eseteket, de persze magukat a tartalmakat is ellenőrzi. „Két URL-em is van, ami ugyan azt a cikket tartalmazza – melyiket válasszam?” Míg a legtöbben inkább azokra a hasonló tartalomrészletekre gondolnak majd, amelyek többször is megjelennek a webhelyen. „Sok helyen használtam ezt a szöveget – ez most baj?”

 

Ez valójában mind többször előforduló tartalomnak számít, de a rangsorolás megállapításához a keresőmotorok különbséget tesznek a duplikált tartalmak, a másolt tartalmak és a sekély tartalmak között.

A duplikált tartalom akkor minősül másolt tartalomnak, amikor fogsz egy szövegrészletet, és kissé átalakítva publikálod valahol webhelyeden. Nem számít, ha hozzáadsz új kulcsszavakat – ez egy etikátlan módszer, amit kerülni kell.

 

A sekély tartalmak olyan oldalak, amelyek minimális vagy semmilyen értékes tartalmat nem kínálnak a látogatóknak.

Minél több sekély oldal és másolt tartalom szerepel webhelyeden, annál valószínűbb, hogy a Google vagy más keresőmotorok lecsapnak majd rád.

 

Ne zárd el a duplikált tartalmakat a keresőmotorok elől

A Google manapság könnyedén rátalál a webhelyeken többször előforduló, duplikált tartalmakra. A világ legnagyobb keresőmotorja továbbá elég okos ahhoz, hogy tudja, mit kezdjen ezekkel.

Ha egy oldal több verziójára is rátalál, akkor azt választja majd ki ezek közül, amit a legjobbnak tart – ez általában ezeredeti tartalom lesz. Ehhez azonban hozzáférést kell biztosítani neki az összes releváns URL-hez. Ha a robots.txt segítségével megtiltod a Googlebotnak, hogy feltérképezze ezeket az URL-eket, akkor nem fogja tudni eldönteni, hogy melyiket válassza. Ilyenkor fennáll a veszélye, hogy a keresőmotor a tartalom minden előfordulását külön-külön kezeli majd.

Szóval mire kell odafigyelned?

•    Ne zárd ki a keresőmotorok robotjait ezekről az oldalakról
•    Alkalmazz kanonizálást (erről lejjebb bővebben)
•    Irányítsd át az oldalakat (301) az elsődleges tartalomra

 

Kanonizálás

A duplikált tartalmak kapcsán gyakran merül fel a kanonizálás koncepciója. A kanonizálás lényege, hogy megjelölöd a keresőmotorok számára, hogy melyiket tekintsék a „hivatalos” verziónak a többször előforduló tartalmak közül. Ehhez a rel=”canonical” elemet kell használnod a „másodlagos” verziók forráskódjában, és megjelölni bennük az eredeti, hivatalos verziót.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok