Miért nem találnak rám a páciensek a Google-ben?
Miért nem találnak rám a páciensek a Google-ben?
Ha úgy érzed, hogy hiába jó az orvosi csapatod, nem jönnek a betegek, az nem feltétlenül a szolgáltatás minősége miatt van. Lehet, hogy egyszerűen nem találnak rád. A legtöbben ma már a Google-be írják be, amit keresnek – és ha te ott nem vagy elöl, akkor olyan, mintha nem is léteznél. A digitális marketing stratégia kórházaknak pont ezért fontos. Ez nem valami modern hóbort, hanem az alapja annak, hogy egyáltalán megtaláljanak.
Ne állj meg a szép weboldalnál: marketing nélkül nem ér semmit
Sok magánkórház esik abba a hibába, hogy elkölt pár százezer forintot egy látványos weboldalra, aztán hátradől: „készen vagyunk”. Pedig nem. Egy weboldal SEO nélkül csak csilivili díszdoboz – kívül szép, belül viszont akár rohad is. Igen, erős hasonlat, de igaz. Ha nincs mögötte stratégia, keresőoptimalizálás, tartalom, akkor olyan, mintha lenne egy gyönyörű rendelőd valahol az erdő közepén — csak épp senki sem talál oda.
Digitális marketing kórházaknak = láthatóság a Google-ben
A sikeres digitális marketing stratégia kórházaknak ott kezdődik, hogy mobilbarát, gyors, áttekinthető weboldalad van. De ez csak a kiindulópont. Lényeges, hogy a Google Cégprofilod rendben legyen, hogy szerepelj hiteles magyar egészségügyi portálokon (pl. Foglaljorvost.hu, Egészségkalauz.hu), és hogy mindenhol ugyanazokat az adatokat használod: telefonszám, e-mail, cím.
A páciensek nem fognak öt percig keresgélni – vagy megtalálnak egyből, vagy lemondanak rólad.
SEO nélkül a legjobb kórház is láthatatlan marad
A keresőoptimalizálás (SEO) az a motor, ami előrevisz a Google-ben. Egy jó digitális marketing stratégia kórházaknak ezt nem hagyhatja ki. Olyan kulcsszavakra kell építened a tartalmaidat (pl. „szülészet Sopron” vagy „urológia Szeged”), amikre valóban keresnek az emberek. Emellett érdemes rendszeresen blogolni, cikkeket írni és technikailag is rendben tartani az oldalt. Ha ezek nincsenek meg, maradsz a találati lista alján – ahol senki sem kattint.
Digitális véleménykezelés kórházaknak: a páciensek döntésein múlik minden
A vélemények erejét sok kórház alábecsüli. Pedig az emberek ma már többet adnak egy Google-értékelésre, mint egy prospektusra. Egy digitális marketing stratégia kórházaknak úgy működik jól, ha segít begyűjteni és kezelni ezeket a visszajelzéseket. Kérj véleményt automatikusan (pl. SMS-ben vagy e-mailben), és mindig válaszolj rájuk – főleg a negatívakra. Ezzel azt üzened: figyelsz, tanulsz, javítasz. Ez sokszor többet ér, mint egy reklámkampány.
Kórházi digitális marketing alap: kényelmes páciensegyüttműködés
Ma már nem elég, ha valaki „csak” rendel. A páciensek elvárják, hogy online tudjanak időpontot foglalni, üzenetet küldeni, leletet megkapni. Ha ez nálad nincs, akkor valószínűleg máshova fordulnak. A digitális marketing stratégia kórházaknak ebbe is beletartozik: olyan technológiai kényelmi megoldásokat kell kínálnod, amik nemcsak a pácienst segítik, hanem neked is időt spórolnak.
Ne hagyd elveszni a régi pácienseket se
Sokan úgy gondolják, hogy aki nem tér vissza, az már nem is fog. De ez nem így van. Sok páciens csak halogat, megfeledkezik, vagy nem érzi sürgetőnek a kontrollt. Egy jól felépített digitális marketing stratégia kórházaknak tartalmaz újraaktiváló e-maileket, figyelmeztető üzeneteket, sőt, akár automatikus emlékeztetőket is. Ezek nem tolakodóak – sőt, kifejezetten hasznosak lehetnek egy egészségközpontként működő intézmény esetében.
Hirdetés és közösségi média: gyors reakció, nagy hatás
Ha gyors eredményt szeretnél, a fizetett Google- vagy Meta-hirdetések jó eszközök. A digitális marketing stratégia kórházaknak ezekkel kiegészítve lesz igazán komplett. Egy jól célzott kampány akár már aznap hozhat időpontfoglalást. Emellett a közösségi médiában is meg kell jelenned – nem bulvártartalommal, hanem egyszerű, emberi posztokkal: tippek, hírek, háttérinfók, amik segítik a tájékozódást és növelik a bizalmat.