Webáruház marketing
Marketing tanácsadó cégünk e-kereskedelmi divízóvezetőjeként már 7 éve foglalkozom kifejezetten webáruház marketing tanácsadással és kivitelezéssel – de nem a szakmában töltöt 7 év az, ami sikereket hoz ügyfeleimnek. Már csak azért sem, mert 7 évvel ezelőtt gyakorlatilag teljesen máshogy festett egy komplex webáruház marketing stratégia, mint ma. Más irányok, más eszközök, más hirdetéstípusok, más és más hatékonyság jellemezte az egyes területeket. Ma is napról napra jelennek meg újdonságok – amiket a sikeres webáruház marketing érdekében meg kell tudnunk lovagolni. Kitalálni, megoldani, letesztelni – és sikerre vinni.
Azt hiszem a sikeres webáruház marketing titka éppen ebben rejlik: az adaptálódás készségében (meg persze az eszközök precíz használatában, de erre később térek vissza). A kíváncsiságban, az újra való nyitottságban és a gyors reakcióban. Mert ebben a szektorban tényleg minden változik… Méghozzá a hatalmas verseny miatt. Az ekereskedelmi webhelyek – akik mindegyike a sikeres webáruház marketinget tűzi ki célul – gombaként nőnek az interneten. Míg más területeken, a szolgáltatószektorban például a klasszikus modellek is kiválóan működnek (hisz a konkurencia még nem mutat 100%-os jelenlétet), addig a webáruházban az “elég jó” már “nem elég jó”! Itt többnek kell lenni, gyorsabban kell reagálni, többet kell nyújtani vevőidnek ahhoz, hogy Téged válasszanak.
Webáruház marketing: mindent vagy semmit!
Szóval igen, szerintem a webáruház marketing sikere abban rejlik, hogy jobb legyél még a legjobbnál is. Jobb weboldallal, komplexebb stratégiával, hatékonyabb hirdetésekkel, menőbb tartalmakkal... Ehhez azonban Te is kellesz! Kell, hogy át tud adni Nekem mindazt a tudást, amit felhalmoztál termékeid köréről, vásárlóid magatartásáról, céljaidról és eddig elért eredményeidről.
Ha ez megvan, webáruházad marketingjét már át tudom venni, de az igazán hatékony projektjeimnek mindig van egy közös pontja: a jó együttműködés az ügyféllel. Ha Te kooperatív vagy és odafigyelsz arra a néhány fontos pontra amit újra és újra elmondok ha kell, akkor menni fog. Webáruház marketinged együtt, közösen Veled és kis csapatommal sikerre fogjuk vinni! :) Persze azt is tudom, hogy Te nem a marketinges vagy – és nem is várom el hogy az legyél. A munka oroszlánrészét kis csapatom elviszi, Neked a saját kompetenciáid alapján kell tudnod segíteni közös sikerünket… Gondolod, hogy menni fog? Töltsd ki az alábbi formot, vegyük fel a kapcsolatot, és kezdjük el a közös munkát! Ne aggódj, mindenben támogatlak majd, amit csak tudok megteszek érted, webáruházmarketingedért, akár helyetted is ha azt érzem, hogy sikereket érhetünk el együtt, közösen!
A webáruház marketing célja: választ adni vevőid problémájára
Aki webáruházat üzemeltet, annak nincs könnyű dolga, azonban, ha jól csinálod, nagyon is jövedelmező vállalkozás tulajdonosa lehetsz. Nem csak egy kifogástalan, jól keresőoptimalizálható, a felhasználói élmény és a Google irányelveinek egyaránt megfelelő weboldalra van szükséged, de annak folyamatos monitorozására is, valamint egy teljeskörű, átfogó, a céljaidat és az aktualitásokat is figyelembe vevő marketing stratégia kialakítására és megvalósítására is. Az online marketing és a webáruház marketing területén szerzett sok éves tapasztalatunk során számos, különböző termékeket értékesítő ügyféllel dolgoztunk már együtt, gyakran a kezdetektől támogatva az online jelenlétet, így a hatékony előrejutást is.
Talán vannak elképzeléseid, talán már lépéseket is tettél a potenciális vevők elérésére, az eredmények maximalizálásához be kell szálnod a webáruházak közötti óriási versenybe, mégpedig minél hamarabb. Felhasználók ezrei keresnek nap mint nap megoldást problémájukra online, számtalan terméket és weboldalt megvizsgálnak és összehasonlítanak, mielőtt vásárlásra szánnák magukat, tehát konvertálnának. Ahhoz, hogy a potenciális vevő téged, az általad kínált termékeket válassza, nem elég, ha újra és újra szemük elé tárod termékeid széles skáláját. Megoldást kell nyújtanod a problémájára, ki kell töltened az életében keletkezett hiányt, biztosítanod kell arról, hogy a minőségi termék mellett értékekkel gazdagodnak.
A webáruház marketing célját szolgálja, hogy mindezt észre is vegyék vevőid…
A fentebb megfogalmazott cél nem egy végtelenül bonyolult folyamat. Sokszor ügyfeleimnek, akik már az adott témában mozognak évek óta – megfoghatatlannak tűnik, hogy választ adjunk a kérdésekre a webáruház marketinggel.
“De hogyan fogtok ti éveken keresztül havi X cikket írni erről a témáról? Nincs annyi mondanivaló ebben”.
Nem tudom megszámolni sem, hányszor hallottam ezt a mondatot. Pedig végtelenül egyszerű a válasz: ami Neked teljesen egyértelmű és már-már unalmas, az sokszor vásárlóidnak még kérdés, izgalmas, és érdekes… Látod, nekem is ilyen ez a cikk – mégis ha jól látom, már a felénél tartasz az olvasásban :)
De mi kell még? Nos, hiába zseniális a terméked. Hiába adsz nagyszerű válaszokat az emberek kérdéseire. Minden hiába, ha nem jutsz el célközönségedhez – ráadásul a konkurencia előtt, vagy annál meggyőzőbben. És itt jövünk mi a képbe (amellett, hogy az előző lépésben is segítünk): elvisszük webáruházad marketingjét, célközönséged elé juttatjuk üzeneteid és vásárlókat konvertálunk belőlük!
És hogy hogyan visszük el webáruház marketinged? Mitől lesz sikeres? Elmondom, mire számíthatsz ha felveszed velünk a kapcsolatot IDE kattintva!
Mit nyújtunk mi webáruházad marketingjének?
Weboldal specifikáció és audit – hogy biztosan jól dönts!
A kezdetek kezdete minden esetben a jó webáruház. A webáruház marketing alapja egy bombabiztos, SEO és UX irányoknak is tökéletesen megfelelő webshop.
Nagyon gyakori eset, hogy egy-egy új ügyfél úgy keres fel minket, hogy éppen most indította el új webshopját. Gyakorlatilag 2 napos a produktum, és az esetek nagyon nagyon kis százalékában mondhatjuk rá, hogy “No, tök jó kis webáruház ez, kezdjük!” Sokkal gyakoribb, hogy már az audit során kiesnek a csontvázak abból a bizonyos szekrényből… Egy már elkészült webáruházat lehet foltozni, javítgatni (HA! a honlapkészítő cég is alkalmas erre) – de nem egyszerűbb már eleve egy megfelelő honlapmotort, webshopot vásárolni/bérelni ehhez?
Tekintsük hát ezt a nulladik lépésnek. Ha szeretnél velünk dolgozni, kérlek, a webáruház fejlesztés előtt keress meg minket. Ha már régebb óta van webáruházad az sem baj, át fogjuk vizsgálni – hiszen jó alap nélkül nincsen hatékony webáruház marketing.
Online marketing stratégia kidolgozása: a webáruház marketing alapja
Hogyan növelheted többszörösére webáruházad forgalmát? Mire kell ügyelned, ha szeretnéd lekörözni a konkurenciát? Hogyan érheted el potenciális vevőidet a lehető legköltséghatékonyabb módon? Hogyan ébreszthetsz bennük bizalmat, vagy egyáltalán vágyat a terméked iránt? Úgy, ha túlmutatsz az igényeik kielégítésén, ha többet nyújtasz, mint a konkurencia. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy neked kell a legolcsóbbnak lenned, vagy folyamatos akciókkal és ingyenes szállítással kell kiszolgálnod a felhasználókat, és ezzel együtt búcsút mondanod a bevételed nagy részének. Mivel a célod az, hogy weboldalad minél több konvertáló látogatóval gazdagodjon, az online marketing eszközeit stratégiába foglalva kell alkalmaznod. Enélkül maximum vaktában lövöldözöl, hiszen enélkül hogyan láthatnád át és érthetnéd meg a webáruház marketinghez, a hatékony online jelenléthez szükséges eszközök összetettségét, hogyan vizsgálhatnád az eredményeket?
Együttműködésünk keretein belül komplex webáruház marketing stratégiát alakítunk ki Neked. Csak Neked, a Te webáruházadra, a Te erőforrásaidra személyre szabva. Ezt ha szeretnéd, Te magad is használhatod a későbbiekben, de minket is felkérhetsz a kivitelezésre...
Online marketing webáruházaknak: szolgáltatás, hónapról hónapra
Ahogy minden online marketing törekvés, úgy a webáruház marketing legalapvetőbb eleme is a konverziók, valamint az egyéb eredmények mérhetősége és vizsgálata. Nem csupán elkészítjük webáruházad online marketing stratégiáját, de annak részleteit úgy valósítjuk meg, hogy azok számodra is világos, jól látható, érthető eredményeket generáljanak. Eredmények nélkül csupán egy helyben toporognánk, lehetetlen a tervezés, hosszú távon pedig a célok elérése. Éppen ezért része havidíjas online marketing tanácsadásunknak az eredmények számszerű prezentálása is. Segítünk jövedelmezővé tenni webáruházadat, veled együtt érjük el a célközönséged tagjait!