Így tervezd meg egészségügyi webhelyedet
Ha szeretnéd felújítani egészségügyi webhelyedet (vagy egy egészen újat alkotnál), akkor mindenképpen adj magadnak némi extra időt a tervezésre is. Egy webhely átalakítása nem kis munka, és még ha csak néhány oldalról is van szó, a munkálatok akár hónapokig is eltarthatnak.
Persze, ha mindehhez hozzászámoljuk a megannyi előírást és szabványt, aminek egy egészségügyi végnek meg kell felelnie, akkor mindez csak tovább bővíti a feladatok és lehetséges buktatók listáját. Mielőtt tehát egyáltalán papírra vetnéd az új webhely kialakítását, gondolkodj el rajta, hogy hogyan célzod majd meg ideális ügyfeleid keresőszándékát, hogyan kommunikálsz majd a látogatókkal, hogy mindehhez milyen technológiákat alkalmazol majd, és így tovább. Ha ezeket túl sokáig halogatod, akkor később sokkal több plusz pénzt és időt kell majd fordítanod felújított webhelyed „megjavítására”.
Lássuk tehát, hogy hogyan segítheti munkádat egészségügyi webhelyed megtervezése!
1. Vizsgáld meg meglévő webhelyedet
Célokat csak az tűzhet ki maga elé, aki tudja, hogy éppen most hol tart. Mielőtt belevágnál a felújításba, mindenképpen érdemes felmérned jelenlegi webhelyed erősségeit és hiányosságait. Ez egyrészt segít megállapítani, hogy miken kell majd változtatnod, másrészt ad egy viszonyítási alapot is, amihez hozzámérheted új webhelyedet, amint elkészül.
Remélhetőleg webhelyeden már jó ideje aktív a Google Analytics, és hozzáférsz néhány hasznos adathoz eddigi teljesítményéről. Ehhez az alábbi mutatókat érdemes figyelembe venni:
- Az új és a visszatérő látogatók aránya
- Egyéni látogatások
- Konverziók száma
- Visszafordulási arány
- A legforgalmasabb oldalak
- Visszahivatkozások – Fontos: Derítsd ki, hogy mely oldalaidra hivatkoznak webhelyeden. Ha ezen oldalak URL címei megváltoznak, akkor ne felejts el 301-es átirányításokat beállítani rájuk, különben elveszíted a hivatkozásokkal szerzett linkértéket.
- Milyen kulcsszavakra rangsorol webhelyed – Habár ezt a Google Search Console is megmutatja bizonyos szinten, a részletesebb adatokért egy fizetős szolgáltatásra lesz szükséged.
- A webhelyen töltött átlagidő
Természetesen neked kell tudnod, hogy mely mutatók a legfontosabb egészségügyi márkád számára. Szedj össze minél több adatot, hogy tudd, min szeretnél javítani és mennyit!
Tűzd ki céljaidat
Az esetek túlnyomó többségében az egészségügyi webhelyeket azért újítják fel, hogy csinosabbá tegyék őket. Vitathatatlan, hogy egy modern webhelynek modern megjelenésre van szüksége, azonban fontosabb kérdéseket is fel kell tenned magadnak egy ilyen projekt előtt. Például: mire szeretnéd rávezetni a látogatókat, miután webhelyedre érkeztek, és hogyan termel majd lekövethető megtérüléseket felújított webhelyed?
Talán azt szeretnéd, hogy online rendeljenek termékeket tőled? Esetleg hogy felvegyék a kapcsolatot értékesítőiddel? Vagy netán egy magánklinika webhelyéről beszélünk, ahol a fő cél az időpontok lefoglaltatása?
Nagyon fontos a projekt elején meghatározni, hogy milyen lépésekre szeretnéd rávenni látogatóidat, hiszen ez a célkitűzés diktálja majd felújított egészségügyi webhelyed minden részletét. Amint aztán sikerül kitűzni ezeket a célokat, ideje kiválogatni, hogy milyen eszközökkel éred majd el őket.
2. Válaszd ki marketinges & CRM szoftveredet
Az egészségügyi webhelyed alá választott platform meghatározó tényező lesz, lássuk tehát a három legfontosabb területet ezzel kapcsolatban:
CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) szoftver
Egy CRM mind a marketinges, mind pedig az értékesítéssel foglalkozó kollégáknak egyszerűbbé teszi az adatbázisodba felvett ügyfelek kezelését. Ez a szoftver egyfajta központ, ami segít kilistázni és szűrni ügyfeleidet a célzott üzenetek megcímzéséhez, megkönnyíti az ajánlatok kezelését, lehetővé teszi az értékesítései előrejelzéseket, illetve részletesen jegyzi az adatbázisba felvett ügyfelek tevékenységeit.
Marketinges, értékesítési és szolgáltatói platformok
Egy jó CRM szoftver összekapcsolható minden olyan platformoddal, amelyek fontosak üzleted növekedéséhez, legyen szó blogolásról, email marketingről, közösségi médiáról, az értékesítők munkájáról, vagy persze az ügyfélszolgálatról.
Sok CRM szolgáltató kínál ilyen platformokat is, de nem muszáj mindegyikhez ugyan azt a szolgáltatót használnod. A legjobb CRM-ek lehetővé teszik, hogy különböző szolgáltatásokat is összehangolhass rendszerükben.
A lényeg az, hogy egy igazán jó minőségű marketinges, értékesítési és szolgáltatói platformot válassz, ha szeretnéd sikerre vinni felújított egészségügyi webhelyedet.
Mi a helyzet az e-kereskedelemmel?
Amennyiben egészségügyi webhelyed vásárlási lehetőségeket is kínál majd, szükséged lesz egy jó e-kereskedelmi platformra is alá.
3. Derítsd ki, hogy mivel motiválhatod ügyfeleidet
Az emberek azokkal a cégekkel üzletelnek szívesebben, akik hasonló értékeket képviselnek, mint ők maguk. A legsikeresebb vállalatok jól tudják ezt, és hogy hogyan használják a kultúrát és termékeiket, hogy kiérdemeljék ügyfeleik bizalmát és hűségét. Ez a hűség az, ami lehetővé teszi számukra, hogy árengedmények, akciók és más technikák nélkül is megtarthassák vevőiket.
Meg kell tehát fogalmaznod, hogy miért csinálja céged azt, amit csinál, és ezt kell kommunikálnod célközönséged irányába is.
Ismerkedj meg buyer personáddal
Ha szeretnéd részletesebben is kideríteni, hogy hogyan hozzák meg ügyfeleid vásárlói döntéseiket, akkor interjúvold meg azokat az ügyfeleket, akik nemrégiben üzleteltek veled először.
A visszatérő ügyfelek nem lesznek ideálisak erre a feladatra, hiszen azt akarod kideríteni, hogy mi a véleménye valakinek, aki épp most esett át a vásárlási folyamaton. Legnagyobb rajongóidtól nem a tiszta igazat fogod hallani, hiszen az ő véleményüket már pozitívan befolyásolják korábbi tapasztalataik cégeddel.
Persze mindez plusz munkát igényel, de elképesztő sikereket is eredményez majd.
De mi köze mindehhez egészségügyi webhelyed megtervezéséhez? Ahelyett, hogy leírnád, hogy mit és hogyan csinálsz webhelyeden, inkább koncentrálj arra, hogy miért jött létre céged, és magyarázatodba sződd bele az ügyfelektől összeszedett információkat is.
4. Kutass kulcsszavakat & készíts tartalmakat
Ha már tudod, hogy mire kell koncentrálnod marketingkommunikációdban, a következő kereshetőbbé alakítani új egészségügyi webhelyedet az összeszedett információk alapján.
Az egészségügyi cégek gyakran követik el azt a hibát, hogy a SEO-t (azaz a keresőoptimalizálást) túl sokáig halogatják, miután elkészült új webhelyük. Azonban sokkal hatékonyabb megoldás rögtön a tervezési fázistól odafigyelni a SEO-ra.
Először is ülj össze az értékesítőkkel és a marketingesekkel, és gondolkodjatok el termékeiteken, illetve szolgáltatásaitokon. Készítsetek egy táblázatot, és írjátok fel bele azokat a kifejezéseket, amelyek eszetekbe jutnak ezekkel kapcsolatban. Gyűjtsetek minél több ötletet, majd folytasd a kutatást az interneten:
- Keress rá alapvető szolgáltatásaitokra a Wikipédián, és jegyezd fel a releváns alcímeket, hivatkozott kifejezéseket, illetve minden egyéb kifejezést, ami ígéretesnek hangzik.
- Ezeket, illetve a megbeszélt kifejezéseket aztán írd be a Google-ba, és nézd meg, hogy az automatikus kitöltés miket kínál fel, mielőtt rányomnál a keresésre. Ez után végezd el a keresést, és vizsgáld meg a találatok alatt a kapcsolódó kereséseket is.
- Nézegess ipari fórumokat és blogokat, és jegyezz fel olyan népszerű témákat, amikre még nem gondoltál.
Miután végeztél a kulcsszavak felkutatásával, jó eséllyel több száz olyan kifejezés lesz majd előtted, amiket használhatnál webhelyeden. Érdemes ezt a listát átadni egy SEO szakembernek, aki elemzi majd a kulcsszavakat, kikeresi hozzá a megfelelő célpontokat, illetve javasol majd egy tartalomszerkezetet is, amelyre felépítheted webhelyed SEO-ját.
5. Készítsd el egészségügyi webhelyed navigációját & elrendezését
Ideje megtervezni új egészségügyi webhelyed szerkezetét, és vizuálisan felvázolni csapatod számára, hogy tartalmaid hogyan rendeződnek majd el rajta.
Fontos, hogy itt már ne céged, hanem célközönséged szemszögéből vizsgáld a dolgokat. Sok egészségügyi márka pont, hogy a használhatóságot hanyagolja el webhelyén. Megpróbálják kínálatuk minden meggyőző részletét belepréselni tartalmaikba, ami aztán túlzsúfolt oldalakat, és visszaforduló látogatókat eredményez majd.
Egy igazán jó webhely – legyen az egészségügyi, vagy bármilyen más jellegű – egyszerű és letisztult.
Minél akadálymentesebbé teszed az elrendezést, a navigációt és általánosságban a designt, annál könnyebb lesz megragadnod és megtartanod látogatóid figyelmét.
Meglehet, hogy jelenlegi webhelyednek már most stabil felépítése van, de érdemes megvizsgálnod, nem-e tudsz még többet javítani rajta. Íme néhány hasznos szempont ehhez:
- Legfelső szintű menüd legfeljebb 5-6 elemből álljon, és legfontosabb kategóriáidat vagy oldalaidat tartalmazza.
- A menüelemek legyenek egyértelműek és tömörek, ne pedig kreatívak. A látogatóknak azonnal fel kell ismerniük, hogy mit kínálsz, amint ránéznek a menüre.
- A menük lenyitásakor legfeljebb csupán néhány oldal jelenjen meg a listán.
- Nagyobb webhelyeken érdemes keresési funkciót használni – e-kereskedelmi egészségügyi webhelyeken ez mérettől függetlenül nélkülözhetetlen!
Az oldalak elrendezésének megtervezésekor először indíts egy fehér lappal, és egyszerű körvonalakkal, illetve szöveges elemekkel. A legegyszerűbben így tudathatod a designerekkel, hogy milyen elrendezést szeretnél webhelyed oldalain.
Természetesen mindeközben is a látogatók oldaláról vizsgáld a dolgokat. Találd ki, hogy hogyan hívhatod fel a felhasználók figyelmét a legfontosabb elemekre, például a CTA-kra.
Inkább profikra bíznád magad? Segítünk megtervezni és megvalósítani egészségügyi webhelyed! Kérd egészségügyi online marketing ügynökségünk ajánlatát most: Ajánlatkérés a(z) e-mail címre!