Hogyan lehet a mesterséges intelligenciával ütős online tartalmakat írni? Landing, blogposzt Chat GPT-vel

Hogyan lehet a mesterséges intelligenciával tartalmakat írni?

Hogyan lehet a mesterséges intelligenciával tartalmakat írni jól és hatékonyan?

Vida Noémi Szerző:
Vida Noémi
Mindenki a mesterséges intelligenciáról beszél, a gyerekek Mi-vel készítik a házi feladataikat, a szakemberek Ai workshopokat tartanak. Te egyszerűen csak arra vagy kíváncsi hogyan lehet a mesterséges intelligenciával jó tartalmakat, landingeket, blogposztokat írni? Utánajártunk tudományos szaklapokban, illetve le is teszteltük több program működését a gyakorlatban.
Hogyan lehet a mesterséges intelligenciával tartalmakat írni?

2024-ben minden a mesterséges intelligencia körül forog

Nagyon úgy tűnik, hogy a mesterséges intelligencia vonat olyan sebességre kapcsolt, hogy semmi nem állítja meg, és ha nem vagyunk elég gyorsak nem is tudunk már a legjobb kocsikba beszállni, ezért érdemes még így 2024 elején elgondolkozni, hogy mire, és hogyan lehet a mesterséges intelligenciát, a különböző MI alapú rendszereket felhasználni. A különböző tudományos szaklapok arról is arról szólnak, hogy a web 3.0 (napjainkban ezt a korszakot éljük) legnagyobb kihívásai kicsit egymással szembenálló módon a hatalmas tartalomsokkal való megküzdés, és a gépi tanulás hatékony felhasználási módjainak kitalálása, alkalmazása. Mi ebben az ellentmondás? 2016-ban csaknem megduplázódott a weboldalak száma: 900 millióról 1,7 milliárdra, ennyi weboldalon pedig megszámolni sem lehet mennyi különböző tartalom kering. Egy-egy keresésünkre több ezer találat listáz ki a Google. Sokan pedig a mesterséges intelligenciát is tartalom gyártására, például jól SEO-zott landing oldalak írására tervezik használni. A kérdés már csak az, hogy hogyan lehet a mesterséges intelligenciával jó tartalmakat írni?
 

Tud a mesterséges intelligencia tartalmakat írni?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre választ kapjunk, először annak kell utána járnunk, hogy mi is az a mesterséges intelligencia, mivel tudnak többet az MI alapú rendszerek, mint az eddigiek? A mesterséges intelligenciának a fejlesztéséhez már nagyon régen hozzáláttak a szakemberek a színfalak mögött. Először csak a gépi tanulás rendszere született meg, ami tapasztalatok gyűjtésével volt képes feladatokat újraalkotni, az előzetesen elkövetett hibákból tanulva fejlődni – ez még a 90-es évek nagy találmánya. Ez továbbfejlődött és a neurális hálózati modellek kezdtek el előtérbe kerülni, amik már –ahogyan ezt a neve is mutatja-, az emberi agyidegek jelfeldolgozási és gondolkodási mechanizmusát alkalmazzák. A 2010-es években kifejlődő modellek, a generitív modellek voltak azok, melyekben az algoritmusok már képesek önállóan megoldani egy komplex feladatot. Az általunk is ismert mesterséges intelligencia alapú rendszerek, amikről a cikkünk szól (ChatGPT, Gemini/Google Bard), úgynevezett nyelvi modellek, amik képesek olyan nyelvi feladatok elvégzésére, mint a szövegek megértése, szövegek összefoglalása, önálló szöveg alkotása. Tehát lehet az MI-vel szövegeket írni, akár a weboldaladra is gyárthatsz vele cikkeket, landingeket, ha bizonyos dolgokra figyelsz. 
 

Hogyan lehet a mesterséges intelligenciával jó webes tartalmakat írni?

Napról napra jelennek meg az újabb és újabb mesterséges intelligencia alapú rendszerek, és egyre több olyan is van, ami online marketing feladatokra optimalizált (például.:Jasperai, Molin AI). Ennek ellenére továbbra is a legnépszerűbb a Chat GPT, ami több mint 180 millió felhasználóval rendelkezik, és biztosak vagyunk benne, hogy ebben van néhány online marketinges felhasználó is, már csak azért is, mert mi magunk is használjuk, hiszen ezt is leteszteltük. Írtunk már vele jó néhány cikket, online tartalmat, mikor arra adtuk a fejünket, hogy mindenki ír vele egy-egy landinget, és leteszteljük az eredményt. Hogy ne csak egyetlen rendszerről mondjuk valamit, a Molin AI rendszer demo változatát is kipróbáltuk, ahol vannak külön online marketing programok és SEO landing készítő funkció is – ezt használtuk a webes tartalom elkészítéséhez. A „2024 SEO TRENDEK” kulcsszóra íródtak a tartalmak több, különböző marketinggel foglalkozó portálunkra.  Nézzük az eredményt, a linkek mellé a jelenlegi Google pozíciót is odaírom, amennyiben releváns.
 

Molin Ai-val készült tartalmak: 

Tapasztalat: vannak nagyon hasonló megfogalmazások. Bár azt ígérte a rendszer, hogy egy jól optimalizált landing oldalt készít, az alapvető feltételeket ( szöveghossz, megfelelő kulcsszó sűrűég) nem teljesítette, több kiegészítés is kellett tennünk, például a megfelelő kulcsszavakat a szövegbe írni, de még így is gyorsabb  volt a landing elkészítése, mintha minden információt nekünk kellett volna összeszednünk. A program külön oldalra szabta a tartalmakat, így elvileg igyekezett annak stílusában elkészíteni, miután analizálja a többi tartalmat, ami rajta van. A gyakorlatban több oldalra is készítettünk cikket, és voltak bőven hasonlóságok. 
 

Chat GPT-vel készült tartalmak

Tapasztalat: a ChatGPT ingyenes verzióját használtuk, ami nem figyelmeztetett minket arra, hogy 2023 elején volt az utolsó frissítés, nem dolgozik 2024-es adatokkal, hanem legyártott valós információk nélkül 2024-es trendeket, ami nem feltétlen igazak (bővebben a strukturált szövegírás résznél). Megfelelő címet, bevezetőt nem tudott a ChatGPT készíteni a landing oldalhoz, azt magunknak kellett megírni, ahogyan több személyes információt, például az oldal USP-jével kapcsolatos kiegészítéseket is. 
 

Mi alapján rangsorol a Google? 

Hogy a Google mi alapján rangsorolja a különböző tartalmakat, landing oldalakat, azt csak sejteni lehet, ugyanis az egészet egy titkos algoritmus szabályozza. Azonban van néhány biztos pontunk, ezek fontosak:
  • On-site SEO
  • Off-site SEO
  • Maga a tartalom (szöveg hozza, url, title tag-ben szereplő kulcsszó, illetve azok verziói, szövegben található kulcsszavak, Kulcsszó sűrűség, leírások készítése a képekhez, videókhoz, cím, stb.)

Egyelőre nem találtunk semmit azzal kapcsolatban, hogy mennyire támogatja, vagy nem támogatja a Google a ChatGPT-vel, és egyéb mesterséges intelligencia programokkal készült tartalmakat, de azt tudjuk, hogy a SEO-ban, azaz a keresőoptimalizálásban nagyon fontos az egyediség, és a kulcsszó sűrűség. Azt vettük észre, hogy annak ellenére, hogy konkrét utasítást adunk a kulcsszavak számával kapcsolatban, az MI alapú rendszerek a legtöbb esetben nem teljesítik ezt, valamint az is elmondható, hogy a teszt során, hogy a mesterséges intelligencia alapú programok sok esetben, ha nem is teljesen ugyanolyan, de nagyon hasonló választ adtak. Például:
 
„Az e-a-t (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) azaz Szakértelem, Tekintély és Megbízhatóság egyre fontosabb szerepet játszik a Google rangsorolásában. A Google szeretné, ha a felhasználói minőségi és megbízható tartalmat kapnának, ezért előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek megfelelnek ezeknek a kritériumoknak.”

„Az E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) faktor egyre nagyobb szerepet játszik a Google rangsorolásában. Ez azt jelenti, hogy a szakértelmet, hitelességet és megbízhatóságot értékelik a legmagasabban. A tartalom létrehozásánál tehát nagyon fontos, hogy ezeket az elemeket szem előtt tartsuk.”

„Az E-A-T faktor (Szakértelem, Hitelesség, Megbízhatóság) tovább erősíti a tartalomfontosságot, hiszen a keresőmotorok nagyobb súlyt fektetnek a tartalmak mögötti források, szakértői háttér és hitelesség elemzésébe. Mindez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak és tartalomkészítőknek a tartalomstratégiájuk középpontjába kell helyezniük a magas minőségű, értékes és megbízható tartalmakat annak érdekében, hogy elnyerjék a keresőmotorok és a felhasználók bizalmát.”

Nem ugyanaz, de még sincsen benne túl sok kreativitás. Apropó kreativitás, ezen is gondolkozzunk el egy kicsit! Ezen a ponton merül fel ugyanis a kérdés, hogy lehet-e minőségi tartalmakat gyártani az MI rendszerekkel? Hiszen az online marketingben elengedhetetlen egyedi, és kreatív szövegeket alkotni, és ahogyan az MI írta a "Szakértelem, Hitelesség, Megbízhatóság" is fontos, vajon ezt is tudja az MI-vel készített content?
 

Tud a mesterséges intelligencia jó webes tartalmat írni?

Ahhoz, hogy tudjunk a mesterséges intelligenciával tartalmat gyártani, alapvetően tudnunk kell egy-két dolgot a szövegírásról, aminek kulcseleme a kreativitás is. Az MI rendszerek az emberi agyhoz hasonlón működnek: a különböző adatszolgáltatókon keresztül az MI algoritmusok különböző weboldalakat, híroldalakat, blogokat térképeznek fel, majd ezeket feldolgozva alkotnak szövegeket, egyedi szöveget alkotni nem képes! Azt lehet mondani, hogy ezzel rengeteg időt, energiát lehet spórolni, hiszen olyan nagy mennyiségű adat, információ kering az interneten, hogy azt rengeteg idő lenne feltérképezni is, nemhogy feldolgozni. Képzeljétek el, egy fókuszcsoportos kutatáson egy 50 év körüli hölgy azt mondta, ő utazást is tervezett már a ChatGPT-vel. Hát itt tart a technika? De vissza a szövegíráshoz! A szöveges tartalmak gyártását 2 részre lehet választani (illetve ha nagyon hivatalosak akarunk lenni, akkor van még egy 3. rész is, méghozzá a párbeszédalkotás, de cikkünk inkább a szövegírásról, mintsem erről szól): strukturált írás és kreatív írás. A kérdés már csak az, ezekben jó a mesterséges intelligencia?
 

Mire kell figyelni, ha mesterséges intelligenciával írsz tartalmat?

Strukturált írás: alapvetően a tartalom magjának megstrukturálását jelenti, ez lehet egy stratégiai alap, forgatókönyv hír, 5 tipp, vagy bármi, amiről szól a tartalom. Figyelem, nem mindig lehet megbízni az MI-ben, többször találkoztunk vele, hogy kitalált dolgokat állított. Például volt, amikor kitalált egy állatot, ami nem létezik, de adott esetben a ChatGPT is csak kitalált 2024-es SEO trendeket mutatott be, hiszen adatbázisában nincsen 2024-es adatok! Illetve a MolinAI esetében is hasonló dolgokat vettünk észre, olyan hivatkozásokat készített IDE, amik nem is léteznek.  


Kreatív írás: hozzáadott érték, személyes tartalom, az ügyfeleknek érdekes érzelmi töltet, vagy vicces kiegészítés, ami természetesen az a jó, ha a márkával, termékkel is azonosulni tud. Ahhoz hogy egy igazán jó online marketing tartalmat készítsünk, például egy keresőoptimalizált landinget írjunk, mindkettőre szükség van. A kreatív írással bár valóban próbálkozhat a mesterséges intelligencia, most még nem tartunk ott, hogy az igazi marketinges szaktudást, szövegírói tapasztalatot nyújtsa például a ChatGPT. A kreatív íráshoz, hatékony bevezetők készítéséhez nem igazán jó a MI, hiszen nemcsak nincsen jó humorérzéke, hanem még a használt szófordulatokat sem tudja jól értelmezni, és használni. Egyedi ötletei sincsenek, csupán mástól másolni tud, de ami szerintünk a legnagyobb baj, hogy nem tud a vásárlókkal azonosulni, ami a marketing legfontosabb alapköve lenne. Mi pontosan ezért mindig a buyer personák azonosítása, elemzése nélkül nem kezdünk el soha szöveget írni. Belinkeltem a personákhoz egy részletes leírást, ha nem tudod mi az, de néhány szóban most is kifejtem. A persona a cég mintavásárlója, akiknek gyakorlatilag íródik a landing, az egyéb tartalom, akinek a problémáját meg akarjuk válaszolni, akinek a tartalommal segíteni szeretnénk. És akiket nem ismer a mesterséges intelligencia, még ha bemutatod neki, sem igazán tudja őket elképzelni (próbáltam), és így nem is tud igazán jó – hangnemükben, a problémáik megoldására, az érdeklődési körüknek megfelelő- tartalmakat írni. 
 

Tehát nem lehet a mesterséges intelligenciával tartalmat írni?

De lehet, csak megfelelő szaktudás kell hozzá: tudni kell ellenőrizni a strukturált szövegek helyességét, és tudni kell megfelelő kreativitással, személyes tartalommal megtölteni a tartalmakat. Az MI alapű rendszerek rengeteg potenciált rejtenek, hiszen gyakorlatilag néhány másodperc alatt rengeteg információt összeszednek nekünk, ha megfelelően utasítjuk őket erre, és ezzel rengeteg időt, és energiát spórolnak nekünk. Egy dolgot azonban nem szabad csinálni: fogni, és kimásolni, amit a ChatGPT írt. Sokan ötletelés céljából is használják az MI rendszereket, de azt tudni kell, hogy ezek általában nem egyedi ötletek! A mesterséges intelligencia adatokra és algoritmusokra támaszkodik a kérdések megválaszolásakor, nem használ egyedi ötleteket, azokkal neked kell kiegészítened az eredményt! A hiteles és informatív tartalom biztosításához megfelelő emberi ellenőrzésre és gondozásra van szükség. Ahhoz, hogy a mesterséges intelligenciával írt tartalom, blogposzt, hirdetés, landing valóban megfelelő legyen, és hatékony ezeket a lépéseket ne hagyd ki:
  • Adatok helyességének, megbízhatóságának ellenőrzése
  • Kreatív átírás, személyes hangnem
  • USP-kkel, márkaszemélyes tartalmakkal való kiegészítés
  • keresőoptimalizálás, kulcsszavakkal, kapcsolódó kulcsszavakkal való kiegészítés
 

Nem tudd, hogyan használd a mesterséges intelligencia alapú rendszereket, a ChatGPT-t hatékonyan? Segítünk személyes tanácsadással! 

Fordulj hozzánk!

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok