A legfontosabb 2024-es online marketing SEO trendek | Marketing Professzorok

A legfontosabb 2024-es online marketing SEO trendek | Marketing Professzorok

A legfontosabb 2024-es SEO trendek, amelyeket érdemes követned

A 2024-es SEO trendek között nagy hangsúlyt kap a mobiloptimalizáció, a hangalapú keresés, az E-A-T faktor, a felhasználói élmény, a longtail kulcsszavak és a minőségi tartalom. Ezek figyelembe vétele nélkülözhetetlen lesz a sikeres online jelenlét érdekében. Cikkünkben elmondjuk a legfontosabb 2024-es SEO trendeket, amelyeket mindenképp alkalmazz sikered érdekében! 
A legfontosabb 2024-es online marketing SEO trendek | Marketing Professzorok Milyen SEO trendek lesznek fontosak 2024-ben? A mesterséges intelligencia, a mobil első indexelés, a hosszú távú (longtail) kulcsszavak, a hangalapú keresés és az UX faktorok mind meghatározó szerepet fognak játszani. De ne feledd, a SEO folyamatosan változik és fejlődik, ezért fontos, hogy naprakész maradj. Ha szeretnél segítséget kapni a SEO stratégiád kialakításában, kérj ajánlatunkat és segítünk SEO-dban! Ne hagyd, hogy a versenytársaid lekörözzenek - légy te az első a találati listán!
SEO stratégiát szeretnék!

1. Mobil előtérben

A mobiloptimalizáció már nem csak opció, hanem kötelező elem. A Google is a mobilbarát weboldalakat részesíti előnyben, ezért ha szeretnéd, hogy a weboldalad jól teljesítsen a keresési eredmények között, akkor mindenképpen gondoskodj a mobiloptimalizációról.

2. Hangalapú keresések

A hangalapú keresések egyre népszerűbbek, így a SEO stratégiákban is nagyobb hangsúlyt kell fektetni rájuk. Az okostelefonok és a digitális asszisztensek terjedésével az emberek egyre inkább hangalapú kereséseket használnak, ami új kihívások elé állítja a SEO szakembereket. Ugyan hazánkban még nem igazán elterjedt a hangalapú keresés, de külföldön már igen elterjedt. A hangalapú keresésekre a legjobban úgy készülhetsz fel, ha a SEO stratégiádban alkalmazol kifejezéseidhez kapcsolódóan olyan kérdéseket, amelyekre választ kaphatnak felhasználóid tartalmaidban. 

3. E-A-T faktor

Az e-a-t (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) azaz Szakértelem, Tekintély és Megbízhatóság egyre fontosabb szerepet játszik a Google rangsorolásában. A Google szeretné, ha a felhasználói minőségi és megbízható tartalmat kapnának, ezért előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek megfelelnek ezeknek a kritériumoknak. 

De hogyan tudsz minőségi és megbízható tartalmat gyártani weboldaladra? 


Elsősorban úgy, ha blogposztjaidat, landing oldalaidat Te magad fogod írni és használsz ezekben forrásokat, hivatkozásokat, valamint szakmai szerzőként is feltünteted magad a cikknél. 

4. UX és Core Web Vitals

A Google bejelentette, hogy a Core Web Vitals lesz az egyik rangsorolási tényező 2024-ben. Ez magában foglalja az oldal sebességét, a vizuális stabilitást és az interaktivitást. Tehát nem csak arra kell figyelned, hogy milyen tartalmat hozol létre, hanem arra is, hogy milyen felhasználói élményt nyújtasz. A felhasználói élményen belül  nem csak a weboldal designja lesz fontos, de weboldalad sebessége, reszponzivitása és szabványossága is fontos szerepet játszik. 

5. Hosszú kulcsszavak használata

A hosszú kulcsszavak (long-tail keywords) használata továbbra is nagyon fontos marad. Ezek segítenek abban, hogy specifikusabb kereséseknél is megjelenjen a weboldalad, ráadásul általában kisebb a verseny ezekre a kifejezésekre, így lehetőséged lesz könnyebben előrekerülni a találati lista élére. 

Hogyan határozd meg long-tail kulcsszavaidat? 

Mindenképp egy alapos kulcsszókutatással érdemes kezdened szolgáltatásaid/termékeid monitorozása segítségével, valamint használhatod a Google keresőjét, esetleg kulcsszótervező eszközét, amit a google ads rendszerében találhatsz meg. De ma már számos online eszköz rendelkezésedre áll, amivel alapos kulcsszókutatást tudsz majd elvégezni és felfedezni akár a hosszabb kulcsszavakat is. 

6. Tartalom Alapú SEO

A tartalom továbbra is király marad. A Google algoritmusai egyre intelligensebbek, és képesek felismerni a minőségi tartalmat. Ezért fontos, hogy olyan tartalmat hozz létre, ami értéket nyújt a felhasználóknak, és segít nekik megtalálni a keresett információkat. Lényegében ez a pont összefoglalja az előző pontokat és összekapcsolódik velük. Fontos, hogy friss információt nyújts felhasználóid számára, mindamellett valódi és minőségi tartalmat nyújts. Ne csak a szövegalapú tartalomra gondolj, hanem használj bátran képeket, videókat, infografikákat is weboldaladon, amelyek mind összekapcsolódnak az aktuális témával.



Az online marketing világában a SEO trendek gyorsan változnak, és 2024 sem lesz kivétel. A mesterséges intelligencia és a hangalapú keresések továbbra is dominálni fogják a színteret, de a helyi SEO és a mobilbarát weboldalak is nagyobb hangsúlyt kapnak. Az E-A-T (Szakértelem, Hitelesség, Megbízhatóság) szempontok még fontosabbá válnak, hiszen a Google egyre jobban értékeli ezeket. És ne feledkezzünk meg a hosszú kulcsszavakról sem, melyek segítenek célzottabb forgalmat generálni. 

Szeretnél naprakész maradni a SEO trendeket illetően? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre vagy  kérd ajánlatunkat most cégre szabott SEO stratégiád miatt! 



Szeretnék SEO stratégiát!

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok