Facebook csoport marketing: Így lehetsz sikeres!

5 villámtipp a sikeres Facebook csoport marketinghez

A Facebook 2019-ben jelentős átalakításokat végzett platformján, amelyek következményéül nagyobb hangsúly került a csoportokra, történetekre és eseményekre a felhasználók hírfolyamában. Ennek köszönhetően a Facebook csoportok a közösségi média marketing fontos részévé váltak.

A Facebookon már évek óta rohamosan csökken az organikus elérések aránya, azonban még mindig a világ legnagyobb közösségi hálózata, amin a legtöbb cég számára igenis megéri jelen lenni. Az organikus elérések romlására a csoportok jelenthetik a megoldást, amelyekről a platform is kijelentette, hogy kiemelt láthatóságot kapnak az algoritmustól a hírfolyamokban. Mi több, a Facebook az ismerősök, érdeklődési körök és tartózkodási hely alapján is javasol csoportokat a felhasználóknak.

De mégis hogyan használhatók a Facebook csoportok az egészségügyi marketingben? Íme néhány gyors, de hasznos tipp ehhez!

 

1. Teremts közösséget

Cégednek vagy szervezetednek biztosan van már egy aktív üzleti Facebook oldala. Ehhez az oldalhoz egy hozzácsatolt csoport is létrehozható, amiben nem csak márkád terjesztheti ki a kommunikációt közönségével, hanem követőid is egy igazi közösséggé állhatnak össze a neved alatt.

Nem muszáj persze, hogy a csoport is konkrétan a márkáról szóljon – elég, ha témájában kapcsolódik hozzá. Létrehozhatsz például egy csoportot a sport kedvelői számára, ha sportszereket gyártasz, vagy forgalmazol. A csoportot zárttá is teheted, hogy exkluzívként tüntethesd fel követőid számára.

 

2. Fogalmazd meg a csoport szabályait

Csoportodnak szabályokat is megszabhatsz, ami persze erősen ajánlott is, hogy egy kellemes és befogadó légkört teremthess benne a tagok számára, illetve hogy kizárd a spam lehetőségét.

 

3. Posztolj sűrűn és ösztönözd beszélgetésre a tagokat

Érdemes előre megtervezni, hogy mikor milyen tartalmakat posztolsz majd a csoportba. Például minden héten, vagy akár hetente többször is feltehetsz egy kérdést a tagoknak, amivel beszélgetésre invitálod őket

Figyelj oda mások bejegyzéseire, az értesítéseidre, és persze a hozzászólásokra is, majd válaszolgass azokra a megnyilvánulásokra, amelyekre úgy érzed, hogy érdemes (illetve amelyekben megjelölnek).

Érdemes lesz előbb vagy utóbb néhány moderátort is kinevezni a csoportban, akik odafigyelnek rá, hogy mindenki betartsa a szabályokat, illetve hogy mindig legyen miről beszélgetniük a tagoknak. Ezek a moderátorok lehetnek például ügyfélszolgálatos munkatársaid, vagy a közösségi média marketinges csoport tagjai is – lényegében bárki, akire rábíznád ezt a felelősséget.

 

4. Kerüld a túlzott önreklámot

Időnként megoszthatsz márkás tartalmakat a csoportban (például céges blogod bejegyzéseit, vagy a közelgő céges eseményeket), ha azok valamilyen értéket kínálnak a csoporttagoknak. Persze mindig fontos, hogy megmagyarázd, mit miért posztolsz. Például értesítheted őket egy közelgő rendezvényről, és arról, hogy miért lenne érdemes nekik is részt venni rajta, vagy legalább követni azt az interneten.

 

5. Népszerűsítsd csoportodat

A maximális hatékonyság és elérések érdekében ajánlott mind egy aktív Facebook oldalt, mind pedig egy hozzá tartozó Facebook csoportot is vezetned a platformon. Ez lehetővé teszi többek között, hogy hirdetésekkel népszerűsítsd csoportodat a Facebookon (és más, Facebookhoz tartozó platformokon). Ehhez aktivitásra ösztönző hirdetéseket érdemes használni, és persze nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy más platformokon, illetve email feliratkozóidnak is bátran népszerűsítheted Facebook csoportodat, egy mellékelt hivatkozás társaságában.