Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google a szállodák számára
A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.
Jegyfoglaló hivatkozások a találatok között
Amikor egy felhasználó rákeres egy turistalátványosságra, a Google nem csak az alapvető információkat mutatja majd meg arról, hanem a foglalási linkeket és más jegyvásárlási opciókat is, persze csak ha ezek elérhetők számára.
A cég továbbá szélesebb körökben is szeretné bevezetni ezt a funkciót. Elmondásuk szerint a következő hónapok során élményekkel kapcsolatos információkat és foglalási hivatkozásokat is szeretnének majd megjeleníteni, mint például „borkóstolás Párizsban vagy kerékpártúrák Kaliforniában”, és így tovább.
A jegyfoglalási linkeket ingyenesen lehet népszerűsíteni. A látnivalók, túrák és egyéb aktivitások kezelői többet is megtudhatnak erről a lehetőségről a Google saját súgójában (ez az oldal még nem érhető el magyar nyelven).
„Tennivalók” hirdetések
A Google egy új fizetett hirdetési opciót is bejelentett az utazási és szabadidős vállalatok számára, ami a „Things to do”, azaz „Tennivalók” nevet viseli (habár hivatalos magyar fordítást még nem kapott a funkció).
Ezek a hirdetések akkor jelennek majd meg a többi találat között, amikor a felhasználók körutazásokra, tennivalókra és helyi látnivalókra keresnek rá a Google-on. A hirdetésekben szerepel egy kép, az ár, az értékelések, illetve egy hivatkozás is. Ezeket a Google a felhasználó tartózkodási helye, a beírt keresése, illetve más releváns tényezők szerint válogatja majd össze.
A tennivalók hirdetések egy javarészt automata formátum, ami a hirdetők készlet-adattábláját használja fel a hirdetési csoport címkéje alapján. A hirdetők megszabhatnak egy költségkeretet, illetve célozhatnak a felhasználó országa illetve eszköze alapján. A „megcélzott megjelenítési részesedés” ajánlattételi stratégián kívül minden keresési ajánlattételi stratégia elérhető lesz a tennivalók hirdetésekhez is.
Öko-jelvények a szállodáknak
Azok a szállodák, amelyeknek magas színvonalú fenntarthatóságát bizonyos független szervezetek igazolják, egy öko-jelvényt kapnak nevük mellé a keresőtalálatok között.
A felhasználók továbbá plusz információkat olvashatnak majd a szálloda fenntarthatósági erőfeszítéseivel kapcsolatban a szálloda profilján. A szálloda-adatlapok kezelői a Google Cégem felületen adhatják hozzá ezeket az információkat a létesítmények profiljaihoz.
Miért fontos mindez?
Ahogy a világ lassan kezd feleszmélni a járványhelyzetből, ezek az új funkciók segíthetnek majd a szabadidős és utazási cégeknek a károk ellensúlyozásában.
Azok a jegyértékesítők például, akik versenyképes árakon árulják jegyeiket, könnyebben felhívhatják magukra a figyelmet a jegyfoglaló linkek segítségével. A Google ezt a funkciót az ingyenes szállodafoglaló hivatkozásokhoz hasonlította bejelentésében:
„Habár még mindig a dolgok elején járunk, úgy láttuk, hogy az ingyenes szállodafoglaló hivatkozások fokozott aktivitást eredményeznek mind a kisebb, mind pedig a nagyobb partnereink számára.”
Persze itt nem csak aktivitásra, hanem konkrét bevételre is kell gondolni. A Google szerint a WebHotelier foglalási motor több mint 4,7 millió dolláros emelkedésről számolt be idén nyáron az ingyenes szállodafoglaló linkek bevezetése után.
A tennivalók hirdetések szintén segíthetnek a turistalátványosságok üzemeltetői számára, hogy felhívják magukra a környék iránt érdeklődő felhasználók figyelmét.
Az öko-jelvénnyel komoly előnyt szerezhetnek a környezettudatosan működő szállodák, hiszen sokan kizárólag olyan helyeken hajlandók megszállni, ahol a vezetőség fontosnak tartja a fenntarthatóságot.