Tartalommarketing: hogyan legyenek új ötleteid?

Honnan meríts új ötleteket tartalommarketingedhez?

A tartalommarketinget mind a B2C, mind a pedig a B2B világában a legnépszerűbb marketingformák között tartják számon. A tartalommarketing az inbound marketing egyik formája, és egyszerre hatásos, költséghatékony, és sokszorosan is képes megtérülni.

Sokaknak – érthető módon persze – kihívást jelent rendszeresen új tartalmakkal előállni, különösen, ha egy már évek óta foglalkoznak a marketing e formájával.

Ha te is ilyen helyzetben találod magad, és egyszerűen nem tudod, hogy milyen új tartalmakkal szolgálhatnál közönségednek, akkor a következőkben megemlítünk néhány módszert, amelyekkel ihletet meríthetsz tartalommarketingedhez!
 

1. Figyelj oda ügyfeleid mondanivalójára

Akár egy B2C, akár egy B2B márkát képviselsz, ügyfeleid lesznek legértékesebb ötletforrásaid, ha a tartalommarketingről van szó. Ők alkotják célközönségedet, ők ismerik márkádat, és ők tudják, hogy milyen szempontok játszanak szerepet vásárlási döntéseikben.

Érdemes tehát valamilyen módon kikérni a véleményüket azzal kapcsolatban, hogy miből szeretnének többet látni márkádtól.

Amennyiben munkád során nem kommunikálsz közvetlenül az ügyfelekkel, a közösségi médián érdemes szétnézni új tartalomötletekért. Feltehetsz egy egyszerű kérdést egy bejegyzésben, kiírhatsz szavazást (ezt a legtöbb platformon megteheted), és rákereshetsz márkád nyilvános említéseire is, hogy lásd, mit gondolnak és mondanak róla az emberek az interneten.

Egy praktikusabb módszer összeállítani egy kérdőívet arról, hogy mit tartanak legfontosabbnak ügyfeleid az iparágadon belül. Amennyiben foglalkozol email marketinggel, ezt a kérdőívet pillanatok alatt több ezer ügyfélhez eljuttathatod, és persze érdemes megosztani a közösségi médián is. Ha egyébként is küldesz ki évente, vagy félévente kérdőíveket, akkor elég, ha hozzájuk írsz néhány ilyen jellegű kérdést.

Egy ilyen felméréssel, vagy kérdőívvel azt is kiderítheted, hogy iparágad mely területeiről szeretne többet megtudni célközönséged. Ha bizonyítod nekik, hogy adsz a véleményükre, és hajlandó vagy választ adni a kérdéseikre, akkor azzal sokkal szorosabbra fűzheted a köztük és márkád közötti kapcsolatot.

 

2. Kérd az ügyfélszolgálatosok segítségét

Mindenképpen jó ötlet meghallgatni az ügyfelek véleményét, azonban nem minden esetben egyszerű felvenni velük a kapcsolatot. Szerencsére az ügyfélszolgálatos kollégáknak pontosan ez a dolguk, és ennek köszönhetően nagyon is jól ismerik az ügyfelek panaszait, kérdéseit, és szükségleteit.

Szánj egy kis időt arra, hogy elbeszélgess az ügyfélszolgálatos és értékesítési munkatársakkal, és jegyezd fel a leggyakrabban felmerülő témákat és problémákat. Milyen kérdéseket hallanak a legtöbbször? Mik azok a dolgok, amelyek kételyeket váltanak ki a leendő ügyfelekből? Vannak olyan tévhitek, amik márkádról terjengnek a vásárlók között?

Ha sikerül összegyűjteni ezeket, akkor válaszold meg őket egyértelműen, minden részletre kitérően egy „gyakran ismételt kérdések” oldalon webhelyeden. Ezzel egyrészt bővíted online tartalomkínálatodat, másrészt rengeteg terhet levehetsz az ügyfélszolgálati osztály válláról.

 

3. Nézz szét meglévő tartalmaid között

Remélhetőleg eddig is foglalkoztál már a tartalommarketinggel, és az idők során egy méretes tartalomtárat építettél ki márkád neve alatt. Ezek a tartalmak szintén rengeteg hasznos információkat hordoznak magukban, és csak egy analitikai eszközre lesz szükséged (pl. Google Analytics), ami feltárja ezeket számodra.

Nézd meg, hogy mely tartalmaid teljesítettek a legjobban az utóbbi néhány hónapban, vagy néhány évben (tartsd azonban észben, hogy a trendek sokat változhattak azóta). Melyek kapták a legtöbb forgalmat a különböző forrásokból? Melyeken töltötték a legtöbb időt a látogatók? Melyekről történt a legtöbb konverzió? Gyűjtsd össze a kimagaslóan teljesítő oldalakat az ilyen szempontok szerint, és próbálj meg párhuzamot vonni közöttük – miben hasonlítanak egymásra? Mitől lehettek ilyen sikeresek?

Ebből rengeteg ötletet meríthetsz, mert nem kell majd találgatnod, hogy milyen tartalomtípusok és témák népszerűek látogatóid köreiben, és ezzel sok időt és egyéb erőforrást spórolhatsz meg céged számára.

4. Tartsd szemmel versenytársaidat

Marketingesként mindig jó, ha tisztában vagy azzal, hogy mit csinálnak céged versenytársai. Ezzel egyrészt megítélheted jelenlegi pozíciódat a versenymezőnyben, és persze számos jó ötletet is meríthetsz a konkurencia marketingtevékenységeiből. Ne feledd, itt az ötleteken és az inspiráción van a hangsúly, nem a konkrét másoláson!

Ebben többféle online eszköz lehet a segítségedre. Nézz utána, hogy milyen kulcsszavakat céloznak meg, és hogy te is hasznot húzhatnál-e ezekből. Ha igen, akkor gondolkodj el rajta, hogy milyen tartalmakkal építhetnéd be őket stratégiádba. Persze ne írj pont ugyan arról, mint amiről mások is, hacsak nem tudod biztosítani, hogy a te tartalmad tízszer olyan jó lesz, mint az övék. Általánosságban csak ötletmerítésre használd ezeket a kulcsszavakat, kiindulási pontként saját, egyedi tartalmaidhoz.