5 tipp, amivel több követőt szerezhetsz az Instagramon
A marketing világára mindig is jellemző volt egyfajta dinamika, ami többek között az ügyfelek folyamatosan változó igényeinek köszönhető. A marketingeseket kereső cégek például manapság főleg arra kíváncsiak, hogy egy marketinges hány követőt tud szerezni Instagramon, illetve hogy ezek a követők organikusak-e.
Kétségtelen, hogy egy modern digitális marketingkampánynak fontos alappillérét képezik a közösségi platformok, amelyek közül az Instagram általában kiemelt szerepet kap. Ez nem is olyan meglepő, a végtelenül népszerű képmegosztó alkalmazás 2018-ban fontos mérföldkőhöz érkezett, amikor is felhasználóinak száma elérte az egymilliárdot.
Ha azt szeretnék, hogy marketingesként naprakésznek tűnj lehetséges ügyfeleid szemében, akkor Instagram követőkre lesz szükséged, méghozzá organikusakra. Nézzük meg, hogy mit tehetsz ennek érdekében!
1. Ügyelj rá, hogy kampányaid megragadják az emberek figyelmét
Megesett már veled, hogy miután egy ismerősöd napokig nem posztolt a Facebookra, elkezdtél aggódni, hogy vajon mi történhetett vele? Nos, ez is csak az bizonyítja, hogy a közösségi média életünk, és hétköznapi kommunikációnk szerves részévé vált.
A digitális kommunikáció manapság bejegyzések posztolgatásáról, megosztásáról, és hozzászólásokból áll – az információ minden eddiginél gyorsabban áramlik, az emberek pedig ennek köszönhetően egyre rövidebb ideig hajlandók egy dologra koncentrálni. A te feladatod az, hogy szó szerint pillanatok alatt megragadd a felhasználók figyelmét, miközben azok fel-le görgetik hírfolyamjukat. Kampányaidnak ki kell emelkedniük a hétköznapi tartalmak közül, és cselekvésre kell ösztönözniük az embereket.
2. Tartsd észben a hetes szabályt
A marketingben a „hetes szabály” arra utal, hogy egy ügyfélnek átlagosan hét alkalommal kell találkoznia egy hirdetéssel, vagy egy üzenettel egy márkától, mielőtt készen állna arra, hogy megtegyen egy határozottabb lépést a márka irányába.
Minél több tartalmat készítesz, annál többször kerülhet márkád neve az emberek szemei elé ezeken keresztül. Persze itt nem csak a képekre és a videókra kell gondolni, hanem az ezekhez mellékelt feliratkora is, amelyek szintén fontos szerepet játszanak üzeneteid kommunikálásában.
Ha rendszeresen biztosítasz új tartalmakat követőidnek, akkor előbb vagy utóbb jelentős lendületre tehetsz szert. Mindez persze csak akkor működhet rövid- és hosszútávon, ha egy egységes, részletes tartalomstratégiát követsz, és fokozatosan építed az érdeklődést márkád iránt képeiddel, videóiddal és történeteiddel.
3. A tartalom még mindig a király
A márkák számára ma a digitális marketingben a legfontosabb az, hogy minőségi tartalmakat biztosítsanak közönségük számára. Fontos, hogy ezek a tartalmak párhuzamban álljanak általános marketingcéljaiddal.
Ha tartalmakról van szó, akkor érdemes a változatosságra törekedni, persze ügyelve arra, hogy minden, amit posztolsz, kapcsolódjon márkádhoz. Feltölthetsz „kulisszák mögötti” fotókat, pillanatképeket céged hétköznapjaiból, videókat egy esemény előkészületeiről, vagy akár élőben is közvetítheted azokat, miután elindultak.
A lényeg tehát a rendszeresség, a relevancia, és persze a minőség, továbbá nem szabad megfeledkezni a már emlegetett képfeliratokról sem, hiszen ezek is tartalmaknak számítanak, ráadásul további kontextust kínálhatsz képeidhez, és cselekvésre ösztönözheted közönségedet.
4. Márkád identitása szabja meg, hogy hogyan kommunikálsz az Instagramon
A márka az, amit az emberek irányába kommunikál – ebből következik, hogy nagyon gondosan kell megfogalmaznod márkád üzeneteit. Hozz létre egy személyiséget márkádnak, és győződj meg róla, hogy mind a szöveges, mind a vizuális tartalmak ezt a személyiséget tükrözzék.
Ilyenkor érdemes a hitelességre, őszinteségre törekedni – márkádnak „önmagát kell adnia”, ha úgy tetszik. Például, ha megosztasz néhány komoly hibát céged történetéből, akkor azzal sokkal emberibbé, valósabbá teheted márkád személyiségét az emberek szemében, akik így könnyebben azonosulnak majd vele.
5. Semmit se vigyél túlzásba
Ez talán a legfontosabb tanács mind közül – ne próbálj meg egyszerre mindenkinek megfelelni. Bármit is csinálsz, állj ki azok mellett az értékek mellett, amiket márkád képvisel, és légy mindig őszinte. Ez nem fog mindenkinek tetszeni, de aki így is márkád mellett maradnak, azok lesznek legértékesebb pártfogóid és támogatóid hosszútávon!