Így készíts hatékony márkás tartalomstratégiát egészségügyi céged számára
A márkás tartalmak vitathatatlan hasznát konkrét statisztikák is bizonyítják: egy tanulmány szerint a fogyasztók 67%-a relevánsabbnak tartja a márkás tartalmakat, és 57%-kal jobban viszonyul ezekhez, mint más reklámokhoz.
Habár kétségtelen, hogy az emberek szívesen olvasnak az egészségről, aktivitásukat nagyban befolyásolja, hogy milyen egészségügyi témát választasz tartalomstratlgiádhoz. Ahhoz, hogy hatékony stratégiát készíthess céged számára, egy hétköznapi, mégis érdekes tartalmakat kell választanod. A következőkben erről a két szempontról lesz szó.
Hétköznapi tartalmak
Ez egy teljesen logikus szempont: minél hétköznapibb, elterjedtebb egy betegség, annál több olvasó (a betegek, vagy ismerőseik) érdeklődik majd iránta. A cukorbetegség például egy nagyon gyakori egészségügyi állapot, így a kezelésével és tüneteivel kapcsolatos tartalmaknak minden bizonnyal széles közönsége lesz. Persze lehet szó az allergiákról is, amelyek szintén sokakat érintenek, vagy az olyan gyakran emlegetett betegségekről is, mint a rák vagy az influenza.
Ha gyakori betegségekről szeretnél beszélni, akkor az alábbiakra ügyelj márkás tartalomstratégiád kialakításakor:
- Vedd figyelembe az összes szolgáltatási vonalat: Ne csak az olyan egyértelmű területekre koncentrálj, mint az onkológia, vagy a sürgősségi ellátás. Ha például a viselkedési zavarokkal, vagy mozgásszegény életmóddal foglalkozol, azzal egy kórház más és más osztályait célozhatod meg. Az étrend és a testmozgás témái továbbá szintén nagyon népszerűek lehetnek.
- Márkás tartalmaid új, vagy egyébként nehezen fellelhető információkat kell kínáljanak a leggyakoribb betegségekről: Ez azt jelenti, hogy ne olyan témákat járj körül, amiket már minden más webhely is ezerszer feldolgozott. Leginkább úgy teheted értékesebbé tartalmaidat olvasóid számára, hogy megérsz egy szakértőt ezek elkészítésére vagy kiegészítésére. Az emberek szívesebben olvasnak olyan egészségügyi tartalmakat, amelyekre egy szakember is rábólintott.
- A személyes történetek segítenek szemléltetni, hogy milyen értékeket kínál kórházad: A márkás tartalmak akkor a leghatékonyabbak, ha egy egész történetet mesélnek el. E történet középpontjában például egy férj, aki feleségéről gondoskodik annak betegsége, vagy épp várandóssága során, vagy akár egy sportoló is, aki egy csúnya sérülésből felépülve újra a pályára léphetett. Ezek a történetek mind azt mutatják meg, hogy milyen hatékony és értékes szolgáltatásokat is kínál egészségügyi márkád, amelyek képesek megváltoztatni az emberek életét.
Érdekes tartalmak
Sok ember olyan egészségügyi szolgáltatókat keres fel, akik képesek megválaszolni ritkán tárgyalt kérdéseket, úgymint: „Miért ébredek fel rendszeresen az éjszaka közepén?” vagy „Tényleg működik a tesztoszteronterápia?” és így tovább. Persze nem érdemes túlságosan leszűkíteni a célközönséget, de igyekezz olyan témákat keresni, amikről ritkábban esik szó, mégis sokan érdeklődhetnek irántuk.
Sok szülő például szeretné tudni, hogy hogyan óvhatja meg gyermeke egészségét, különösen az olyan, még kevésbé ismert (és megértett) állapotok terén, mint az autizmus spektrumzavar. Egy szakértő hozzászólásai rendkívül hasznosakká tehetik ezeket a márkás tartalmakat az aggódó szülők, illetve más érdeklődők számára.
Összességében: az emberek arra kíváncsiak, hogy kórházad hogyan teheti teljesebbé, jobbá, egészségesebbé életüket.
Miért fontosak a tartalmak kórházi marketing stratégiád számára
Manapság nem elég, ha egészségügyi márkádat „megtalálják” az emberek. Egy ilyen telített piacon, mint az egészségügy, a különböző márkák reklámjai és marketingüzeneti hajlamosak összemosódni egymással.
Manapság minden eddiginél fontosabb, hogy egy olyan marketingstratégiát alkoss meg márkád számára, ami tisztán és érthetően kommunikálja, hogy milyen értékeket kínálsz ügyfeleid számára. Ezzel érheted el, hogy amikor valóban szükségük lesz a segítségre, jó eséllyel te juss elsőként az eszükbe.
Ahogyan az orvosok, védőnők és más egészségügyi alkalmazottak a pácienst helyezik előre, tartalmaidnak is ezt kell tenniük leendő ügyfeleiddel. Az informatív, releváns és aktivitásra ösztönző tartalmak, amelyek megválaszolják a páciensek leggyakoribb és legfontosabb kérdéseit, személyes szinten teremtenek kapcsolatot márkád és az emberek között, ami rendkívül fontos, ha valaki a saját egészségével kapcsolatban próbál meghozni egy döntést.