Hogyan alkalmazkodj a tartalmakat érintő változásokhoz 2020-ban
Elmúltak már azok a napok, amikor a kulcsszavakban gazdag tartalom, sok link és a jó domain elég volt ahhoz, hogy jó helyet érjünk el a keresőkben. Az online marketing gyors fejlődése azt jelenti, hogy egyre több márka és termék támadja tartalommal a vásárlókat és ügyfeleket, valamint egyre tudatosabb a stratégiáját illetően is.
Becslések szerint a marketingesek 90%-a épít a tartalomra minden egyes kampányában, legyen szó akár B2B, akár B2C szektorról, ez pedig lefedi a tartalom egész spektrumát: blogok, cikkek, vendégposztok, útmutatók, webhely tartalom és podcast, YouTube videók és oktatóanyagok. Itt kezdődik a probléma. Hogy versenyezhetsz, ha úgy tűnik mindenki ugyanazt a stratégiát alkalmazza? Hogy tűnhet ki a te tartalmad a többi közül? Ijesztő feladat, különösen a bosszantó Google frissítések mellett. Ebben a cikkben mutatunk néhány tartalomstratégiát, amit 2020-ban sikerrel alkalmazhatsz.
Mikro pillanatok
Gondolj bármelyik alkalomra, amikor egy bizonyos témával, termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban információra volt szükséged. Valószínűleg csak rákerestél Google-n, elolvastad a rövid leírásokat, amik feljöttek, átkattintottál az oldalra, majd ott is hagytad. A találat elhelyezkedése és a vélemények valószínűleg szintén befolyásolták a vásárlói döntésedet. Egyszerű. Az emberek nem akarják átrágni magukat olyan oldalakon, amiken irreleváns tartalom van, hogy megtalálják az információt, amire szükségük van. A Google meghatározott mikro pillanatokat, vagyis amikor az emberek az eszközük segítségével akarják megtenni, megkapni, amire szükségük van. Ennek különböző típusai vannak:
- Tudni akarom pillanatok: amikor valaki rá keres valamire, de nem feltétlenül akar vásárolni
- Menni akarok pillanatok: amikor valaki egy helyi üzletet keres, vagy egy közeli boltban szeretne vásárolni
- Meg akarom tenni pillanatok: amikor valakinek segítségre van szüksége, hogy kipróbáljon valami újat, vagy végre hajtson egy feladatot
- Vásárolni akarok pillanatok: amikor valaki készen áll a vásárlásra és szüksége van segítségre, hogy eldöntse mit vegyen meg, vagy hogyan, hol vegye meg
A vásárlók eléréséhez a kulcs, olyan tartalom létrehozása, ami ezekre a mikro pillanatokra épít – vagyis megadja a válaszokat, ami segít nekik gyorsan megkapni az információt, döntést hozni és a lényegre koncentrál, ami a vásárló számára fontos.
Például, valaki a „Vásárolni akarok” pillanatban valószínűleg egy bizonyos termék előnyeiről keresgél – úgyhogy miért is ne építenél be egy GYIK szekciót, vásárlói véleményeket, vagy bemutatót a termék oldalán. Utóbbiak olyanok, amiket a közösségi média posztjaidban, vagy email marketing kampányaidban is használhatsz, úgyhogy érdemes rajta komolyan elgondolkodni.
Felhasználói szándék
Felhasználói szándék alatt azt értjük, hogy milyen okból indít el a felhasználó egy bizonyos keresést elsősorban, a Google pedig magasabban rangsorolja azokat az oldalakat, ami nem csak beleillik a keresett kifejezésbe, de a lekérdezés keresési szándékába is. Ha eköré építjük fel tartalmainkat az is sikeresebbé tehet minket, ezt pedig úgy tehetjük meg, hogy átgondoljuk, milyen típusú lekérdezést tehet a fogyasztó a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. A lekérdezések 4 fő típusa:
- Informálódó: a felhasználó egy információt keres.
- Iránymutató: konkrét lekérdezés, ha a felhasználó egy bizonyos weboldalt akar meglátogatni
- Kutató, vizsgáló: Ilyen keresés például a „legjobb telefon 2020-ban”, vagy a „Tefal serpenyő vélemény”
- Tranzakció: A felhasználó tenni, vagy venni akar valamit
A keresett kifejezések, amiket használhatnak az egyes típusokhoz:
- Informálódó: hogyan, ki, mit, hol, mikor, útmutató, oktatás, használata
- Iránymutató: márkanevek, terméknév, szolgáltatás neve
- Kutató, vizsgáló: legjobb, vélemény, összehasonlítás, top
- Tranzakció: ár, rendelés, vásárlás, utalvány
Ha olyan tartalmat készítesz, ami válaszol erre a 4 típusra, az segít a kattintásokban és konverziókban. Kulcsszó keresők használata sokat segíthet az ötletelésben, ezután csak annyit kell tenned, hogy hozzáadod a megfelelő jelzőt, szót amiket fentebb említettünk. Tegyük fel, hogy szódagépet árulsz, ebben az esetben a tartalmad ilyesmi lehet:
- Informálódó: Egy blogbejegyzés erről: Útmutató a legjobb szódagépekről 2020-ban.
- Iránymutató: Egy weblap erről Sodastream szódagép
- Kutató, vizsgáló: A legújabb típusok áttekintése, vélemények
- Tranzakció: CTA-k a termék oldalakon
Ha olyan tartalmat készítesz, ami jól linkelt, jól megvan írva és megválaszolja a közönséged kérdéseit, kilóméterekkel a versenytársaid előtt leszel.
Itt az ideje sokkal személyesebbnek lenni
A vásárlód nem akarja ugyanazt a tartalmat kapni, amit mindenki más, olyan tartalmat akar, ami az igényeire, érdeklődésére van szabva a márkáddal kapcsolatban. A dinamikus tartalom a kulcs – az olyan tartalom, ami változó a felhasználó viselkedésének, elvárásainak, érdeklődésének alapján. Vegyük például, hogy sportfelszerelést árulsz, a focilabdától a fürdőruháig. Ha email kampányba kezdesz, kellene egy verzió külön a futball, külön az úszás témára – és a vásárlóid azt kapják meg, ami az ő vásárlási szokásaiknak és érdeklődési területüknek megfelel. Ha olyan információval célzod meg, ami tényleg érdekli, az a tartalom segíti, hogy tovább menjen a vásárlói utazásban – és pontosan ez az, amit szeretnél.