Tartalommarketing statisztikák: újdonságok és az elmúlt év számokban a tartalommarketing tükrében!

14 meggyőző tartalommarketing-statisztika 2019-es stratégiád tökéletesítéséhez

2019 izgalmas évnek ígérkezik a marketingesek számára. A videók, a kiterjesztett valóság, a mesterséges intelligencia, vagy éppen az 5G óriási változásokat hoznak majd, de kétségtelen, hogy a tartalommarketing továbbra is fontos része marad sokak stratégiájának.

A tartalom elkészítésére és a tartalommarketingre fordított költségvetések kétségtelenül nőnek majd az esztendőben az elmúlt évekhez képest, ami jó hír a fogyasztóknak, hiszen előtérbe kerül a személyre szabottság, és az integrált tartalomélmények is.

 

De hogyan is néz ki a tartalommarketing jelenleg? Az alábbi statisztikák alapján mérlegeld saját stratégiádat, és végezd el az esetleges szükséges változtatásokat, hogy 2019 eddigi legsikeresebb éved lehessen!

 

Tartalommarketing statisztikák és trendek

1.    2019-ben az Egyesült Államokban a legalább 100 fővel rendelkező cégek 84,5%-a használ majd digitális tartalommarketinget.
2.    A marketingesek 55%-a állítja, hogy a blogtartalmak elsőszámú inbound marketing prioritásaik.
3.    Az üzleti szakértők 55%-a szerint egy jó történet képes megragadni a figyelmüket, és felkelteni az érdeklődésüket a tartalom iránt.
4.    A B2C tartalommarketingesek egyre több audiovizuális, írott, és képes tartalmat használnak, mint egy évvel ezelőtt.
5.    A 3 legnépszerűbb tartalomtípus a B2B marketingben az elmúlt évben a hosszú tartalmak, a videórészletek, és a közösségi médiás történetek voltak.
6.    2019-ben a márkák 20%-a felhagy mobilalkalmazásaik fejlesztésével.
7.    2019 végére várhatóan az összes internetforgalom 80%-át a videós tartalmak teszik majd ki.

 

Tehát habár az újszerű, izgalmas technológiák kétségtelenül népszerűek, a mély, mobilra optimalizált, informatív tartalmak és a meggyőző vizuális elemek továbbra is a B2B és B2C cégek központi eszközei lesznek.

 

Hiányosságok a tartalommarketingben

8.    A B2B marketingesek csupán 42%-a beszélget ügyfeleivel az közönségkutatás részeként.
9.    A B2B marketingesek csak 13%-a érzi úgy, hogy tudják, hogyan integrálják adataikat ügyfélkezelő (CRM) rendszereikbe.
10.    A tartalomkészítés nagyjából 45%-a rögtönzött jelleggel történik.
11.    Csupán a megkérdezett B2C marketingesek 33%-a rendelkezik dokumentált tartalommarketin-stratégiával.

 

A marketingeseknek még mindig van hová fejlődniük a tartalommarketing minden szakaszát illetően.

 

Marketingvállalati trendek

12.    2021-re a „tartalommarketing” fogalma bizonyos szinten értelmét veszti, mert a marketing nagy része a kiváló minőségű tartalmak köré épül majd.
13.    A marketingigazgatók 74%-a nem érzi úgy, hogy megfelelő technológiával rendelkeznek marketingcéljaik eléréséhez.
14.    Az ANA ( Association of National Advertisers) tagjainak 78%-a számolt be arról, hogy rendelkeznek valamilyen házon belüli ügynökséggel 2018-ban, ehhez képest ez az arány 2013-ban csupán 58% volt.

 

A leghatékonyabb márkák 2019-ben komoly hangsúlyt fektetnek majd a belső együttműködésre, minden marketingtevékenységükben megjelennek majd a bevált tartalommarketing gyakorlatok, és arra törekszenek majd, hogy egy integráltabb tartalomélményt nyújtsanak az ügyfeleknek.