Így lesz a tartalomból tartalommarketing, a keresőoptimalizálás alapja.

Megéri-e a tájékoztató célú tartalmakkal foglalkozni a tartalommarketingben?

Biztosan hallottad már a mondást, miszerint „minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.” Hasonlóképpen gondolhatunk a tartalom és a marketing kapcsolatáról is: „Minden tartalommarketing tartalom, de nem minden tartalom tartalommarketing”. A tájékoztató jellegű tartalmak használata elsőre sokaknak unalmas, közönséges módszernek tűnhet, és azt a képet festheti az emberben, hogy a tartalommarketing nem is igazán hatékony taktika. Ez azonban óriási tévedés.
 

A legfontosabb különbség a tartalom és a tartalommarketing között

A tartalom és a tartalommarketing is a célközönségnek szól, azonban a tartalom önmagában valójában nem sokat ér.

 

A tartalom biztosítja ugyan azt az információt, amire az embereknek szükségük van, de miután webhelyed látogatói hozzájutnak ehhez az információhoz, a történet véget is ér. A tartalom bevonzza ugyan a látogatókat, de nem segít abban, hogy a látogatókból konvertáló ügyfelek, vásárlók alakuljanak ki.

 

Ezzel szemben a tartalommarketing biztosítja a szükséges információt és okot ad arra, hogy a látogatók ez után is a webhelyen maradjanak. Lehet, hogy regisztrálnak, vagy hozzászólnak egy bejegyzéshez, esetleg feliratkoznak egy hírlevélre, vagy megosztják a tartalmat egy közösségi platformon.

 

A lényeg, hogy a tartalommarketing egy sokkal hosszabb távú befektetés, ami nem csak látogatókat vonz be, hanem érdeklődőkké, végül pedig ügyfelekké is alakítja azokat.

 

A tartalommarketing meglepően egyszerű

A fentiek alapján logikusnak tűnhet, hogy a tartalommarketing nagyobb kihívás, mint az egyszerű tartalomgyártás, hiszen hatékonyabb is annál. Tévedés!

 

Valójában az emberek teszik nehezebbé maguknak, holott egyáltalán nem kellene, hogy az legyen. A legtöbben, akiknek mindenük adott ahhoz, hogy jó tartalommarketinget hozzanak létre, azzal vannak elfoglalva, hogy szakértői pozícióba emeljék magukat az interneten.

 

Próbálnak egy témát minden oldalról megmagyarázni; megpróbálnak minden igénynek és elvárásnak eleget tenni fogalmazásukkal, hogy elkerüljék a kritikát; és csak hosszú, összetett, túlbonyolított tartalmakat hajlandók írni, mert attól tartanak, hogy a rövid, kevésbé tartalmas cikkek miatt veszíthetnek hitelességükből és tekintélyükből.

 

Ez a rossz hozzáállás teszi igazán nehézzé a tartalommarketinget, és emiatt születik olyan sok, kizárólag tájékoztató jellegű, informatív tartalom.

 

A tartalommarketing egyáltalán nem erről szól. A tartalommarketingesek ugyanis a közönséget helyezik előtérbe. Igyekeznek rendszeresen, egy megszabott időrend szerint tartalmakat publikálni; kiválasztanak egy célközönséget, akiknek tartalmaik szólnak és tisztában vannak vele, hogy más csoportok kritikával illethetik ezeket a tartalmakat; végezetül pontosan tudják azt is, hogy a véleményük kinyilvánítása sokkal fontosabb, mint az, hogy tartalmaik összetettsége egy enciklopédiával versenyezzen.

 

Az utolsó pont az előző felsorolásból különösen fontos: közönséged azért tér vissza hozzád újra és újra, mert a te véleményedre kíváncsi, nem pedig olyan információkra, amiket megtalálhatnak egy sima tartalomban, valahol máshol az interneten.

 

Hogyan lesz a tartalomból tartalommarketing?

Ha van már meglévő tartalmad, akkor igazából egy jó alappal rendelkezel a tartalommarketing beindításához. Ez a tartalom az a hasznos anyag, amit megosztasz majd a célközönséggel – ez az, amire szükségük van.

 

A kérdés az, hogy hogyan prezentáld őket. A megfelelő tartalommarketinghez öt szempontból kell megvizsgálnod jelenlegi szerkesztői stratégiádat, vagy kialakítanod egy teljesen újat:

 

  • Nézőpont: Miért fontos számodra a témád?
  • Értékek: Egyértelműen közlöd a véleményeidet?
  • Jelentőség: Mi forog kockán?
  • Közösség: Hogyan válhatnak mások is részévé annak, amit csinálsz?
  • Kínálat: Mi az az elképzelés, termék vagy szolgáltatás, amit szeretnél eladni?