Mit hoz 2020 a tartalommarketing trendek területén? Mutatjuk!

6 kihagyhatatlan tartalommarketing-trend 2020-ra

Megállíthatatlanul közeledik a tizedforduló, és ha 2020-ban is sikerre szeretnéd vinni márkádat az interneten, akkor a tartalommarketing továbbra is kiemelt szerepet kell kapjon stratégiádban. Az új év azonban új trendeket, vagy a meglévők erősödését is ígéri, és aki nincs képben az aktualitásokat illetően, az könnyedén feledésbe merülhet.

 

Nézzük tehát, hogy milyen tartalommarketing-trendekre lesz érdemes odafigyelni 2020-ban!
 

1. Felhasználói tartalmak

Egy nemrégiben lezajlott kutatás szerint a vásárlók 85%-a befolyásosabbnak tartja a felhasználói tartalmakat, mint azokat, amelyeket a márkák készítenek számukra. A turizmusmarketingben például a felhasználói tartalmak termelik a legtöbb aktivitást az Instagramon, de ez a trend a legtöbb más iparágra is vonatkozik. A felhasználói tartalmak nem csak aktivitásra késztetik a vásárlókat, hanem lényegében ingyenes tartalmakat jelentenek, amelyekkel jelentős erőforrásokat spórolhatsz meg céged számára.

 

2020-ban tehát érdemes lesz utánajárnod, hogy mivel ösztönözheted arra ügyfeleidet, hogy különféle tartalmakat készítsenek márkád számára, amiket aztán felhasználhatsz marketingedben. A nyereményjátékok rendezése, ahol a nevezés egy kép beküldéséhez kötött jó módszer erre, hogy csak egy példát említsünk.

 

Mi tudjuk, hogy a tartalommarketing fontos. Láthatod, hogy műveljük is. Szeretnéd Te is stratégiába foglaltan kezelni? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk! 

 

2. A videó továbbra is az élen

A videó az ügyfél utazás minden szakaszában kulcsfontosságú szerepet tölt be. Az emberek többsége nem azért néz persze videókat, mert vásárolni szeretne, de az ilyen tartalmak remek lehetőséget kínálnak arra, hogy felfedeztesd velük kínálatodat.

 

Az emberek első sorban videós tartalmakon keresztül szeretik megismerni az új termékeket és szolgáltatásokat. 10-ből 8 fő rendszeresen váltogat az online keresések és a kifejezetten videókra irányuló keresések között, amikor termékeket keresgél az interneten. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, az online vásárlók több, mint fele állítja, hogy volt már rá példa, hogy egy online videó miatt döntöttek egy adott márka vagy termék mellett, továbbá több, mint 50%-uk nézett már online videókat, miközben egy üzletben vásárolt.

 

Ha mindezidáig nem használtál online videót digitális marketingstratégiád részeként, akkor itt az ideje, hogy fejest ugorj a mozgókép világába. Ne aggódj annyira a minőség miatt sem, hiszen a cég jellegétől, a közönségtől, és a tartalom témájától függően lehet, hogy pont az egyszerűbb felvételek lesznek azok, amikkel sikereket arathatsz.

 

3. Hangalapú aktivitás

Nincs mese, 2020-tól a hangalapú keresésekre való optimalizálás is a tartalomstratégia része kell, hogy legyen. Egyre több vásárló használ hangos segéddel ellátott eszközöket világszerte, és csak idő kérdése, hogy hazánkban is elterjedjenek ezek a készülékek.

 

Hanggal aktiválható tartalmakkal teljesen új aktivitási lehetőségeket kínálhatsz érdeklődőidnek. Ide tartoznak például az egyszerűen megválaszolható, de szóban feltett kérdések, amelyekkel a felhasználók kereséseket indítanak mobileszközeiken.

 

4. A B2C-ben tapasztalt viselkedések továbbra is kihatnak a B2B elvárásokra

Az Accenture szerint 10-ből 6 B2B tranzakció az interneten kezdődik, és az ügyfelek fele a közösségi médiát is felhasználja kutatása során. A B2C-ben tapasztalt viselkedések kihatnak a B2B elvárásokra. A közösségi média még a B2B-ben történő döntéshozatalra is komoly hatással van.

 

A közösségi médiától a chatbotokon át a kiterjesztett valóságig, a B2C-ben megszokott kapcsolatteremtési pontok még fontosabbá válnak majd a B2B-ben, már csak a B2B-re jellemző összetett döntéshozatal miatt is. Ha sikerül kihasználniuk ezeket a lehetőségeket, a B2B cégek komoly előnyre tehetnek szert.

 

5. Tovább terjednek az üzenetküldő alkalmazások

Az üzenetküldő alkalmazások továbbra is terjeszkednek majd 2020-ba, és a tartalom fogalmának több aspektusát is magukba foglalják majd.

 

Az ilyen alkalmazások számos új lehetőséget (és kihívást) kínálnak a marketingesek számára, de akik kitartóak és ügyesek, azok temérdek aktív felhasználó elé juttathatják el üzeneteiket, különösen a fiatalabb korosztályok köreiben.

 

6. Kiterjesztett valóság (AR)

2022-re a becslések szerint világszerte 3,5 milliárdan használják majd mobileszközeiken a kiterjesztett valóság (AR) technológiáját, ami a világ népességének közel felét jelenti. Ez csak a közösségi médián futtatott AR hirdetések esetében közel 15 milliárd dolláros összbevételt tesz majd ki.

 

A kiterjesztett valóság nem újdonság, habár sok helyen még csak most ismerkednek vele. A technológia segítségével lényegében digitális információkat vetíthetünk egy valós környezetbe, például egy mobileszközön keresztül. Jó példák erre a különböző telefonos alkalmazások fényképszűrői, amelyekkel különféle animált maszkokat helyezhetünk emberi arcokra, hogy képeket és videókat készíthessünk velük.

 

A kiterjesztett valóság jelenleg még nincs jelen sok területen, de a következő években egyre fontosabb szerepet játszik majd sokak hétköznapjaiban.