Ezek 2021 legfontosabb szállodamarketing-stratégiái
Akár egy szerényebb szállodáért, akár egy egész szállodacsoport marketingjéért felelsz, érdemes az év során többször is értékelned stratégiádat, és bevezetni az esetleges szükséges változtatásokat, hogy mindig naprakész maradhass.
Az igények minden piacon rendszeresen változhatnak, és a vendéglátás sem kivétel ez alól. Éppen ezért, ha frissíteni szeretnéd marketingstratégiádat, tudnod kell, hogy éppen mire vágynak ideális vendégeid, és hogy mivel adhatod meg nekik ezeket.
Milyen ügyfeleket vársz jelenleg szállodádba? A külföldi vendégeket például egészen más stratégiákkal lehet bevonzani, mint a hazai utazókat. Tudnod kell tehát, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid, hogy egy tiszta célt tűzhess ki szállodád elé, és el is érhesd azt a megfelelő stratégiák alkalmazásával.
Szóval milyen stratégiák segíthetik szállodádat a sikerek elérésben 2021 során? Mai cikkünkben ezekből gyűjtöttünk össze néhányat, és ha úgy érzed, hogy nem bírsz egyedül a marketing feladatokkal (is), keress minket bizalommal IDE kattintva.
1. Mutasd be szállodádat online módszerekkel
Akármilyen jellegű, vagy méretű szálloda marketingjéért felelsz, biztos lehetsz benne, hogy leendő vendégeid az interneten keresnek majd szálláshelyet maguknak. Éppen ezért nagyon fontos, hogy kihasználd azokat az online technológiákat, amelyekkel elérheted ezeket a felhasználókat a világhálón, és bemutathatod nekik mindazt, amit szállodád kínál.
A digitális képek és videók mellett kísérletezhetsz a 360°-os felvételekkel is, hogy az érdeklődők odaképzelhessék magukat szobáidba, a wellness-részlegbe, éttermedbe, és szállodád egyéb részeibe.
2. Légy aktív a közösségi médián
Habár elsőre nem tűnik annak, a közösségi média valójában egy rettentően hasznos marketingeszköz minden szálloda számára. Realisztikus célok kitűzésével, illetve az ügyfelek szóval tartásával megerősítheted márkád nevét a választott platformokon, ami így egyre több lehetséges vendéghez jut majd el követőiden keresztül.
A közösségi médián hasznos, érdekes tartalmakat ossz meg – olyanokat, amik vendégeidet is érinthetik. Mindemellett mutasd meg, hogy milyen rendezvényeket szoktatok szervezni a szálloda falai között, és mutasd be alkalmazottjaidat is, akik lehetővé teszik a gondtalan kikapcsolódást vendégeid számára.
3. Figyelj oda hűséges vendégeidre
Ha azt veszed észre, hogy néhány ügyfél többször is visszalátogat szállodádba, akkor lehet, hogy megérné egy hűségprogramot is elindítani az ilyen visszatérű vendégek számára.
Vendégeid hűségét megjutalmazhatod kedvezményes ajánlatokkal. Például szállodádban, vagy egy közeli étteremben, ha nincs sajátod, és le tudod egyeztetni ezt az adott hellyel. Szállodád jellegétől és elhelyezkedésétől függően ez a marketingstratégia rendkívül eredményes lehet, és megerősítheti a kapcsolatokat közted és ügyfeleid között. Azok, akik többször is meggyőződtek már szállodád színvonaláról, sokkal szívesebben javasolnak majd ismerőseiknek, családtagjaiknak, illetve írnak pozitív véleményeket szállodádról az interneten is.
Mindez jelentősen megerősítheti márkád nevét.
4. Készíttess modern webhelyet szállodád számára
Egy szállodának 2021-ben létfontosságú egy modern, optimalizált webhely, amivel megnyerheti az online keresgélő utazókat. Megfelelő tartalmakkal és szállodai SEO-val sokkal fellelhetőbbé teheted webhelyedet az ilyen felhasználók számára, ráadásul a hirdetéseidre kattintóknak is lesz hová érkezniük (webhelyed erre kijelölt oldalaira), ha érdeklik őket ajánlataid.
5. Működj együtt helyi vállalatokkal
Egy szálloda sokat nyerhet azzal, ha jó kapcsolatokat ápol a különféle helyi vállalatokkal, hogy jobb vendégélményt biztosítson ügyfelei számára. Például, ha szállodádnak nincs saját étterme, összeállhat egy helyi vállalkozással, és ezzel az együttműködéssel mindenki jól jár majd. Kínálhatsz például egy különleges ajánlatot az étteremben azoknak a vendégeknek, akik nálad szállnak meg, ami egy remek ösztönző lehet a szobafoglaláshoz, és az étteremnek is plusz forgalmat termel.
Egyes szállodák egy helyi taxiszolgáltatóval szerződnek le, és kínálnak kedvezményes fuvarokat a közeli tömegközlekedési csomópontok és a szálloda között, ha a vendégek az adott szolgáltatót hívják magukhoz.
6. Használj email marketinget
Az email a szállodamarketing egyik leghatékonyabb eszköze lehet. Egy néhány nappal a kijelentkezésük után elküldött emailben megkérheted vendégeidet, hogy értékeljék a szállást és élményeiket szállodád Google Cégem adatlapján, hogy a jövőben az érdeklődő utazók is láthassák pozitív értékeléseidet, amikor szállást keresnek maguknak. Az szájhagyománynak fontos szerepe van a vendéglátásban, és így a szállodamarketingben is.
Továbbá, ha foglaláskor, vagy a hűségprogramodba való regisztrációkor ügyfeleid beleegyeznek, hogy marketing emaileket is küldhess nekik, kedvezményes ajánlataidat emailben is felkínálhatod számukra.
7. Figyelj oda vendégeid visszajelzéseire
Ha szeretnél jobb hírnevet szerezni szállodád számára (és bizonyára szeretnél), akkor fontos, hogy odafigyelj vendégeid mondandójára. A hírnévkezelés egy fontos stratégia a vendéglátásban, és a szállodádról alkotott vélemények nagyban befolyásolják majd a későbbi lehetséges vendégek döntéseit is.
Akár szóban, akár emailben, akár a Google Cégem adatlapodon, vagy épp a Facebookon érkeznek a visszajelzések, vedd figyelembe őket, és figyelj oda a gyakrabban felmerülő problémákra is. Nézz utána, hogy mi okoz gondokat több ügyfelednek is, és biztosítsd, hogy a jövőben ne fordulhasson elő többet.
Ezeket az újításokat, javításokat akár emailekben, blogodon, illetve a közösségi médián is megoszthatod leendő és volt vendégeiddel, hogy az emberek lássák, hogy valóban igyekszel jobb élményeket biztosítani számukra!