Influencer marketing - Sikeres influencer marketing kampányok

Sikeres influencer marketing kampányok, amikből rengeteg friss ihletet meríthetsz

Az influencer marketing az elmúlt néhány év során a legkisebb vállalkozásoktól kezdve a nemzetközi cégóriásokig rengeteg sok vállalatnak hozott sikereket. Ennek ellenére továbbra is vannak olyan cégek, amelyek nem tudnak erről a marketingfogásról, esetleg nem látják az értelmét, vagy nem tudják, hogy hogy érdemes kivitelezni egy influencer kampányt. A következőkben olyan sikertörténeteket sorolunk fel, amelyeket átgondolt, hatékony influencer marketing kampányok tettek lehetővé!
 

1. Youfoodz

Az friss ételeket forgalmazó ausztrál cég, a Youfoodz Instagram influencereken keresztül szerette volna népszerűsíteni új téli menüjét. E célból olyan instagrammereket kerestek fel, akik első sorban egészséggel, fitnesszel, és gasztronómiával foglalkoznak. A Youfoodz végül 81 influencerrel dolgozott együtt, akik 167 új tartalmat és több mint 162 Instagram történetet készítettek a kampányhoz.

 

A kampány tartalmai közel 70 ezer közvetlen aktivitást váltottak ki a közönségből, és több mint 500 ezerszer jelentek meg a felhasználók szemei előtt. Mindez majdnem 1,5 millió elért felhasználót jelentett a Facebookon és az Instagramon összesen.

 

Tanulság: Csak olyan influencereket kérj fel kampányaidhoz, akik relevánsak azok témájához. Ezzel tartalmaidat természetes módon juttathatod el az influencerek közönségeinek, akik ráadásul biztosan érdeklődnek is majd ezek iránt.

 

2. Choice Hotels

A Choice Hotels szerette volna felhívni az emberek figyelmét márkáira, többek között a Cambriára és a Comfort Innre. Ehhez hiteles influencer tartalmakat szerettek volna használni, többféle ügyfélkört is megcélozva, ezért más és más területekről választottak maguknak befolyásos szószólókat (például üzleti utazókat vagy éppen anyukákat).

 

Ezeket az influencereket aztán a Choice Hotels kiválasztott szállodáiban látta vendégül, és arra kérte őket, hogy számoljanak be hitelesen élményeikről közönségüknek. Az influencerek mindezt képek, videók, vagy blogbejegyzések formájában tették meg.

 

A kampány eredménye: több mint 250 tartalom, és 40 millió elért felhasználó. Csak az Instagramon 40 bejegyzés összesen 7000 interakciót váltott ki a közönségből, állítja a RythmInfluence esettanulmánya.

 

Tanulság: Kínálj fel egyedi élményeket az influencereknek, amiket aztán megoszthatnak közönségükkel is. Ne kösd meg a kezüket – hagyd, hogy a saját stílusukban, saját módszereikkel fejezzék ki magukat, hiszen üzeneteik így lesznek hitelesek közönségeik szemében.

 

3. Lenovo

A Lenovo az új YOGA 3 Pro és a YOGA Tablet 2 Pro termékeit szerette volna népszerűsíteni. Ehhez a CLEVER influencerközvetítő vállalat segítségét kérték, ami trendalkotó millenárisokkal dolgozott együtt. Az influencerek az „egy nap a YOGÁVAL” kampány során hiteles videókat és blogbejegyzéseket készítettek arról, hogy hogyan teszik egyszerűbbé mindennapjaikat ezek a termékek.

 

Az influencerek továbbá mindannyian meghirdettek egy nyereményjátékot is az olvasóiknak. A kampány összesen 51 millió megjelenítést eredményezett a közösségi médián, és az Egyesült Államokban a Twitter 8. legfelkapottabb témája lett. A nyereményjátékra összesen több mint 61 ezren jelentkeztek.

 

Tanulság: Kérd meg az influencereket, hogy használat közben mutassák be termékeidet, lehetőleg minél több helyzetben.

 

4. Pedigree

A Pedigree arra használta az influencerek segítségét, hogy emberibbé tegyék márkájukat a közönségük szemében. A cég beindította a „Buy a Bag, Give a Bowl” (Vegyél egy zsákkal, ajándékozz egy tállal) kampányt, és kapcsolódó érdekű influencerekkel népszerűsítette azt.

 

A kampány lényege az volt, hogy a cég minden egyes megvásárolt zsák állateledel után egy tál tápot ajánlott fel a rászoruló állatoknak. Az influencerek blogjaikon, közösségi profiljaikon, és videós tartalmakkal segítettek a Pedigree-nek.

 

A Pedigree kampánya 43 millió megjelenítést ért el, a tartalmakat pedig közel 63 ezerszer tekintették meg a felhasználók. A blogbejegyzésekkel durván 9300-szor vették fel a kapcsolatot a felhasználók.

 

Tanulság: Próbálj célközönséged érzéseire hatni azzal, hogy kiállsz egy nemes ügy mellett, és kérd fel arra influencereidet, hogy osszák meg releváns, személyes történeteiket.

 

5. Paul Mitchell

A Paul Mitchell szintén egy jótékonysági kezdeményezéssel ért el átütő sikereket. Kampányukban azt ígérték, hogy valahányszor valaki a #GivingismyStyle hashtaget használja a közösségi médián, a márka egy dollárt adományoz majd egy választott alapítványnak.

 

A Paul Mitchell a Xomad közvetítőcéggel dolgozott együtt, akik segítségével nagyon aktív influencereket sikerült találniuk a cél érdekében. Ezeket a befolyásos személyiségeket arra kérték, hogy indítsanak Twitter chateket és készítsenek közösségi médiás tartalmakat a márka termékeivel. Az influencerek így is tettek, és felhívásokat is elhelyeztek bejegyzéseikben, amikben elárulták követőiknek, hogy hogyan támogathatják ők is ezt a nemes célt.

 

A kampány végére összesen 42 influencer blogbejegyzés, és több mint 16 ezer közösségi médiás bejegyzés készült, továbbá több, mint 152 millió megjelenítést sikerült elérnie a márkának.

 

Tanulság: Ösztönözd célközönségedet aktivitásra nyereményjátékokkal, miközben párhuzamosan egy jótékony célt is szolgálsz.

 

6. Baxter of California

A Baxter of California egy férfi szépségápolással foglalkozó cég, ami apák napja alkalmából megrendezett akcióját szerette volna népszerűsíteni, természetesen influencerek segítségével, akiket a Linqián keresztül sikerült megtalálniuk.

 

A kampány során 250 tartalom, készült (többnyire blogbejegyzések, közösségi bejegyzések, képek), amelyekkel 8,3 millió embert sikerült elérni, és még az aktivitási arány is a várt érték 648%-ára jött ki.

 

Tanulság: Egy kampány sokkal sikeresebb lehet, ha a közönséged is jól járhat vele. Hirdess meg kuponkódokat, vagy korlátozott idejű ajánlatokat az influencereken keresztül, hogy minél több aktivitásra ösztönözd az embereket.

 

7. ThredUP

A ThredUP a világ legnagyobb használt termékeket forgalmazó webáruháza. A vállalat szerette volna magára felhívni a figyelmet az ünnepi időszak után, amikor az emberek általában kicsit szűkebbre húzzák a pénztárcájukat.

 

A Reelio segítségével olyan influencereket kerestek, akik videókon keresztül kommunikálták a márka üzenetét célközönségeiknek. Mindössze négy héttel a kezdeményezést követően összesen 15 influencer videó készült, amelyek összesen 364 ezer megtekintést gyűjtöttek össze, és több mint 2 milliószor jelentek meg a felhasználók szemei előtt.

 

Tanulság: A videómarekting és az influencer marketing kombinációja elképesztő lehetőségeket tartogat, és nagyon hatékony módja a célközönség aktivizálásának.