Facebook hirdetés tippek: így hirdess hatékonyan!

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az alapok nélkül senki sem hozhatja ki a legtöbbet a Facebook hirdetési arzenáljából. Éppen ezért ma hét alapvető tippet olvashatsz nálunk, amik segítenek megismerkedni ezzel a rendszerrel. Ha úgy érzed, szeretnéd inkább kiszervezni a feladatot, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük el a közös munkát! 

 

1. Készíts több verziót hirdetésed szövegeiből

Bármilyen tehetséges szövegíró is vagy, sosem tudhatod biztosan, hogy hirdetésed szövege milyen hatással lesz majd célközönségedre. Mindig lesz némi kiszámíthatatlanság, főleg, ha korábban nem futtatál A/B teszteket hirdetéseidhez.


Éppen ezért érdemes több verziót is készítened hirdetéseid szövegeiből. Fogalmazz meg többféle címet és leírást is, és párosítsd ezeket úgy, hogy legyen értelmük egymással. Mindegyik ilyen páros egy egyedi üzenetet hordozzon magában, mindegyikük más problémákra koncentráljon, más stílusokban, stb. Kísérletezz a formátumokkal is – próbálj felsorolásokat készíteni, használj hangulatjeleket, vagy épp rövidebb mondatokat, és így tovább.


A Facebook „dinamikus kreatív tartalom” funkciója lehetővé teszi, hogy legfeljebb ötféle verziót készíthess hirdetéseidből (öt különböző kép, öt cím és öt leírás). Az algoritmus elkészíti ezek kombinációit, és futtatja őket egy ideig, hogy kiderítse, melyek a legeredményesebbek.

 

2. Használj videókat

2018-ban kisebb botrányt robbantott ki, amikor kiderült, hogy a Facebook jelentősen „felfújta” a videós mutatókat. Sok hirdető jogosan kérdőjelezte meg, hogy a videó még mindig az a hatékony, releváns hirdetésformátum-e, mint amilyennek beharangozták. A rövid válasz annyi, hogy igen, még évekkel később is az.


A videó óriási kreatív szabadságot kínál, hiszen egy médiumban ötvözi az összes olyan eszközt, amelyekkel egy érdekes történetet lehet előadni.


Sok felhasználó már egy néhány soros szöveges hirdetés láttán továbbgörget, de ha sikerül megragadnod a figyelmüket egy látványos, érdekes videóval, akkor könnyedén lekötheted őket egészen a reklám végéig (ha az nem hosszabb 20 másodpercnél).


Készíts egy olyan videós kampányt, aminek az alapja egy hasonmás-közönség, vagy egy teljesen új célcsoport. Alapozd a videó üzenetét márkádra, és add elő annak történetét, majd készíts egy másik hirdetést azok számára, akik legalább 10 másodpercet megnéztek az első videóból. Ezeknek a felhasználóknak már egy leadfogó hirdetést is mutathatsz, amiben akár egy ajánlatot is tehetsz nekik – természetesen egy felhívás társaságában.

 

3. Készíts hasonmás-közönségeket legértékesebb ügyfeleid alapján

Minden cégnek vannak értékesebb ügyfelei, akik hűségesek az adott márkához, vagy rendszeresen nagy összegekért vásárolnak. A Facebook hasonmás-közönség funkciója lehetővé teszi, hogy az ilyen értékes ügyfelekhez hasonló felhasználókat célozz meg hirdetéseiddel.


Ezzel a funkcióval olyan lehetséges érdeklődőket is elérhetsz, akik korábban nem ismerték márkádat, de jó eséllyel ideális ügyfeleid lennének, hiszen hasonlítanak meglévő értékes vásárlóidra.

 

4. Ritkábban hirdess, de relevánsabb üzenetekkel

A Facebooknak van két nagyon fontos hirdetési mutatója, amikről ritkán esik szó: a gyakoriság, illetve a relevancia.

 

A gyakoriság egyszerűen arra utal, hogy a felhasználók milyen gyakran látják egy hirdetésed két azonos verzióját. Ideális esetben ez a mutató nem haladja meg a 3-as értéket. Ha ennél gyakrabban jelenik meg egy hirdetés a felhasználóknak, akkor az rossz hatással lehet kampányodra. Ez logikus, elvégre ha egy felhasználó már vagy 10-szer látta egy reklámodat, de még nem konvertált, akkor jó eséllyel nem is fog.


A gyakoriságot úgy tarthatod alacsonyan, hogy egy nagyobb közönséget célzol meg. Ez lehetővé teszi, hogy hirdetésed variációinak (lásd: első tipp) legyen idejük végigforogni a felhasználók között. Továbbá, ha megváltoztatod a hirdetés költségkeretét, akkor ne felejtsd el szemmel tartani a gyakoriságmutatót, mert hatással lehet rá.

 

A relevancia mutatója a gyakorisággal ellentétben akkor jó, ha magas értéket ér el. A Facebook egy 10-es skálán értékeli hirdetésedet az alapján, hogy mennyire kelti fel célközönséged érdeklődését. A pozitív visszajelzések (úgymint a kedvelések, megtekintések, hozzászólások kattintások) mind növelik a relevanciamutatót. Ezzel szemben a negatív visszajelzések (pl. a hirdetés elrejtése) csökkentik a pontszámot.


A relevanciamutató akkor ideális, ha legalább 8-at elér a 10-es skálán. Minél magasabb ez az érték, annál jobban felfigyel majd rá a Facebook algoritmusa is, ami alacsonyabb CPC-t (kattintásonkénti költségeket) jelent majd.

 

5. Mindig a mobil-első tartalmakkal foglalkozz a legtöbbet

Amikor Facebook hirdetéseidet tervezed, fontos, hogy első sorban mobileszközökre optimalizáld ezeket. Az asztali tartalmak nem feltétlenül mutatnak jól mobileszközökön, míg a mobilos hirdetések teljesen jól illeszkednek az asztali képernyőkhöz.
A bevált mobilos taktikák közé tartozik például a függőleges videó, ami sokkal jobban mutat egy telefon kijelzőjén. Ezekre a látszólagos apróságokra kell odafigyelned, hogy megkülönböztesd magadat versenytársaidtól, vagy egyáltalán felvehesd velük a versenyt.

 

6. Ismerkedj meg célközönségeddel

A Facebook hirdetési rendszerének egyik fő előnye, hogy temérdek célzási lehetőséget kínál a tökéletes közönség kijelöléséhez. Mindez azonban nem sokat ér, ha nem tudod, hogy milyen emberek alkotják célközönségeket, azaz, hogy kiket érdemes megcéloznod.
Ha túl szűk célközönséget hozol létre, akkor fennáll a veszélye, hogy egy-egy hirdetésed túl gyakran jelenik majd meg a megcélzott felhasználóknak (fentebb olvashattad, hogy ez miért nem ideális). A másik véglet egy túl általános célzás, ahol a relevancia lesz alacsony, hiszen sokakat nem fog érdekelni az ajánlatod.


Ezért kell tudnod, hogy kik azok, akiknek hirdetni szeretnél, mielőtt elkezdesz a célzási beállításokkal foglalkozni.

 

7. Állíts be egy ajánlattételi korlátot

A Facebookon megszabhatsz egy ajánlattételi korlátot, ha szűkös költségkerettel rendelkezel. Ez lehetővé teszi, hogy a lehető legalacsonyabb árat fizesd az összes hirdetéselhelyezésért, biztosítva ezzel, hogy a lehető legtöbb megjelenést hozd ki keretedből.


Ha szükségét látod, érdemes néhány napig így futtatni hirdetéseidet, majd megnézni, hogy mennyire eredményesek. Ez után eldöntheted, hogy érdemes-e így folytatni, vagy megérné-e emelni az ajánlattételt.