A releváns hirdetések befolyása
Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.
A DoubleVerify adatai szerint a COVID-19 járvány kezdete óta világszinten átlagosan kétszer annyi időt töltenek az emberek az internetes tartalmakkal, mint korábban. Nem kérdés tehát, hogy minden eddiginél fontosabbá váltak a releváns, célzott hirdetések, amelyek kiemelhetik a márkákat a szürke közegből.
A korábbi kutatási eredmények szerint a fogyasztók 39%-a vásárolt egy új márkától a karantén alatt, hiszen a járvány miatt sokan kényszerültek rá, hogy új lehetőségeket próbáljanak ki, első sorban az interneten. Az DoubleVerify adatai arra mutattak rá, hogy a márkáknak lehetőségük van hasznosítani ezt a releváns hirdetések iránti nyitottságot, ha azokat megbízható webhelyeken sikerül elhelyezniük.
A fogyasztók átlagosan napi 6 órát és 59 percet foglalkoznak az online tartalmakkal, a járványhelyzet előtti 3 óra és 17 perchez képest. Érdekes módon az emberek kevesebb helyre mennek, és kevesebb közösségi eseményen vesznek részt, mégis úgy tűnik, hogy bőven van mit megosztogatniuk életükről a közösségi médián, ahol minden korábbinál több aktivitást mértek az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 48%-a több időt tölt a közösségi platformokon (A YouTube-on 43%-kal többet időznek a felhasználók), a TikTok pedig a fiatalabb (18-24) korosztályt ragasztotta hosszú órákra a telefonjaik elé.
Na persze nem szabad rögtön a közösségi médiára fordítani a teljes éves marketing költségkeretet, hiszen észben kell tartani e számok kontextusát is. A DoubleVerify szerint a fogyasztók 69%-a néz végig egy hirdetést, ha az releváns számára, és beleillik az aktuális kontextusba. Egy másik kutatás kiderítette, hogy a koronavírussal kapcsolatos hirdetések jobban teljesítettek, mint az általános témájúak, hiszen volt egy időszak, amikor minden hír a járványról szólt.
A médiás elhelyezés szintén fontos. A válaszadók több, mint 67%-a állítja, hogy szívesebben foglalkozik egy hirdetéssel, ha egy olyan kiadó webhelyén látja azt, amiben megbízik. Ezzel szemben 55%-uk kevésbé szívesen (vagy egyáltalán nem) vásárolna olyan márkától, aminek a hirdetései egy álhíreket közlő, rossz tekintélyű webhelyen jelennek meg. Ez jó eséllyel a közösségi platformokra is nyomást gyakorol majd, hogy hatékonyabban felügyeljék a rajtuk megosztott tartalmakat, hiszen a hirdetők is egyre jobban támaszkodnak rájuk.
„Ez a tanulmány a fogyasztók kontextuálisan releváns hirdetésekre való nyitottságára világít rá, és arra, hogy milyen fontosak is a megbízható hírek ezekben a nehéz időkben” mondta Dan Slivjanovski, a DoubleVerify vezető marketingigazgatója.