A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

Egy fogászati marketingstratégiának mind a SEO, mind pedig a PPC fontos részét képezik. A SEO egy organikus taktika, ami segít érdeklődő felhasználókat vonzani egy webhelyre, miután azok rákeresnek valamire a Goolge-on, vagy egy másik keresőmotoron. A PPC fizetett hirdetésekre utal, amelyek célzott forgalmat vonzanak egy webhelyre a Google-ról, a Facebookról vagy más hirdetési felületekről.
A SEO-t és a PPC-t gyakran külön emlegetik, hiszen míg az egyik egy organikus, tehát nem fizetett taktika, a másik kifejezetten a fizetett reklámokra épül. Együtt alkalmazva őket mégis látványos sikerek érhetők el a fogászati marketingben.
Az alábbiakban arról olvashatsz, hogy pontosan mit is takarnak ezek a marketingmódszerek, illetve, hogy hogyan használhatod őket együtt marketinged fellendítésére.
 

A SEO és a PPC

SEO

A SEO (search engine optimization), vagyis keresőoptimalizálás az a folyamat, amely során webhelyedet láthatóbbá teszed a keresőmotorok (pl. a Google) találati oldalain. A SEO valójában számos optimalizálási technika összessége, úgymint:

  • Kulcsszóhasználat
  • Linképítés
  • Meta címkék megfelelő használata
  • Technikai optimalizálás
  • Belső linkek kezelése

A SEO az egyik leghatékonyabb fogászati marketingtechnika, amire számos meggyőző statisztika is utal:

  • Az online keresés vonzza a legtöbb látogatót a céges webhelyekre – háromszor annyit, mint a közösségi média.
  • A SEO-nak köszönhető az online forgalom 30%-a, illetve az online bevétel 20%-a.
  • 10-ből 8 felhasználó figyelmen kívül hagyja a fizetett hirdetéseket a keresőtalálatok között, és inkább az organikus (nem fizetett) találatokra koncentrálnak.
  • A helyi cégeket felkutató mobilos keresések 88%-a 24 órán belül hívást eredményez.
  • Minden tizedik blogbejegyzés forgalma fokozatosan nő.
  • Az organikus keresés több, mint ötször olyan értékes, mint a fizetett keresés.

 

PPC

A PPC (pay-per-click), azaz kattintásonként fizetett hirdetések lényege, hogy a hirdetők egy aukciós rendszeren belül ajánlatokat tesznek (licitálnak) azokra a kulcsszavakra, amikre meg szeretnének jelenni hirdetéseikkel. Minden egyes felhasználói kereséskor egy aukció történik, és amikor egy hirdető előre megszabott ajánlattétele megnyeri ezt az aukciót, akkor az adott hirdető fizetett reklámja jelenik meg a hirdetések között.
A PPC legnagyobb előnyei, hogy a hirdetések az ajánlattétel meghatározását követően rövid időn belül láthatóvá válnak a találatok között, illetve, hogy kiemelt pozícióba kerülnek az organikus, tehát a nem fizetett találatokhoz képest.
A PPC hirdetésekért továbbá csak akkor kell fizetnie egy hirdetőnek, ha egy felhasználó rá is kattint a megjelenő hirdetésére.

 

A PPC-t is határozott statisztikák támasztják alá:

  • A PPC hirdetések átlagos megtérülési aránya nagyjából 187%.
  • Az összes Google keresésből származó kattintások 46%-a az első három hirdetései pozícióra irányul, annak ellenére, hogy a keresők 80%-a figyelmen kívül hagyja a fizetett reklámokat.
  • A PPC hirdetések akár 80%-kal is javíthatják a márkatudatosságot.
  • Az emberek 75%-a állítja, hogy egy fizetett hirdetésből könnyebben hozzájuthatnak a keresett információkhoz (vagy rátalálhatnak a keresett cégre), mint az organikus találatokból.
  • Az emberek 63%-a rákattintana egy Google hirdetésre, ha az kapcsolódik a kereséséhez.

 

A SEO szerepe egy fogászati praxis növekedésében

A SEO a marketing egyik nélkülözhetetlen alappillérje, azonban a legtöbb fogászati praxis egyáltalán nem látja benne a növekedési lehetőségeket:

  • A SEO mind egy márka online láthatóságát, mind a felismerhetőségét segíti fellendíteni. Amikor webhelyed (és ez által az általad kezelt praxis) könnyedén fellelhető az interneten, akkor jobb eséllyel kelted majd fel a közeledben keresgélő lehetséges páciensek figyelmét is.
  • A keresőoptimalizálás (főleg a helyi SEO) továbbá segít több forgalmat vonzani a webhelyedre.

 

A SEO előnyei és hátrányai

A SEO minden fogászati marketingstratégia pótolhatatlan eszköze, azonban ez nem jelenti azt, hogy tökéletes lenne. Kezdjük az előnyökkel:

  • Egy jó SEO stratégia növeli a márkád körüli tudatosságot, és megkönnyíti az emberek számára, hogy ráleljenek praxisodra az interneten.
  • A kitartó SEO eredményeit hosszútávon élvezheted majd.
  • A legtöbb felhasználó, aki fogorvost keres magának, jó eséllyel valahol a közelben, helyileg szeretne megoldást találni problémáira. A helyi SEO pontosan ezeket a helyi keresőket segít megcélozni és bevonzani.
  • A SEO lehetővé teszi a teljes stratégia és jelenlét felügyeletét, illetve a célközönség kiválasztását.

 

Lássuk a SEO hátrányait is:

  • A SEO eredményei nem egyik napról a másikra jelentkeznek. Van, hogy heteket, vagy akár hónapokat kell várni a jelentősebb változásokra.
  • Ugyan így a SEO megtérülései is lassúak, és gyakran sokat kell várni, hogy a SEO befektetések kifizessék magukat.
  • A keresőmotorok rendszeresen változtatnak algoritmusaikon. Ilyenkor előfordulhat, hogy egyes webhelyek egyik napról a másikra feljebb kerülnek a rangsorolásban, maguk alá szorítva az eddigi listavezetőket. Ezt sosem lehet előre megjósolni.

 

A PPC szerepe egy fogászati praxis növekedésében

A PPC egy hatékony növekedési módszer lehet, különösen akkor, ha a SEO eredményei még nem jelentkeztek. A PPC még a legjobb organikus rangsorolású webhelyeket is segít leelőzni a Google találatai között, ha megfelelően állítod össze hirdetéseidet.
Egyértelmű, hogy ha szeretnéd bővíteni praxisodat, akkor ahhoz több láthatóságra lesz szükséged. A PPC egy költséghatékony megoldást kínál erre, és a hirdetések kínálta előnyöket lényegében azonnal elkezdheted kihasználni.

 

A PPC előnyei és hátrányai

Akárcsak a SEO, a PPC sem tökéletes, és megvannak a maga előnyei és hátrányai. Lássuk először a pozitívumokat:

  • A megfelelő kulcsszavak kiválasztásával azonnal hirdetéseid megjelenhetnek a releváns keresésekre.
  • A költségvetés könnyedén szabályozható, hiszen befolyásolhatod az ajánlattétel összegét, beállíthatsz napi kereteket, illetve csak akkor kell fizetned, ha a felhasználók rá is kattintanak hirdetéseidre.
  • A megfelelő célzási beállításokkal biztosíthatod, hogy szinte csak érdeklődők találjanak rá hirdetéseidre, így kevesebb lesz az elpazarolt kattintás.
  • A PPC hirdetések teljesítménye könnyedén nyomon követhető, így bármikor ellenőrizheted, hogy reklámjaid elég hatékonyak-e.

 

Lássuk az érme másik oldalát – mik a PPC hátrányai?

  • Semmi sem garantálja, hogy hirdetéseid megjelennek majd a releváns keresésekre, hiszen meglehet, hogy több tucat másik hirdetővel versengsz majd egyes pozíciókért.
  • A PPC hirdetések csak addig jelenhetnek meg, amíg hajlandó vagy fizetni értük. Amint úgy döntesz, hogy nem szeretnél többet költeni egy reklámra, az azonnal eltűnik a találatok közül, és nem lesz látható a felhasználók számára.
  • Azokért a kattintásokért is fizetned kell, amik sem azonnal, sem később nem végződnek majd konverziókban.
  • Sok kereső használ hirdetésblokkolót, vagy hagyja szándékosan figyelmen kívül a fizetett reklámokat.

 

De hogyan alkalmazható a kettő együtt hatékonyan? Melyik térül meg jobban? A 2. részből kiderül az alábbi linkre kattintva: Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész