Webhely plasztikai sebészként: Így optimalizáld megfelelően a páciensszerzésért

Így optimalizáld plasztikai sebészeti webhelyedet online marketingre

Plasztikai sebészként bizonyára te is minél kevesebb idődet szeretnéd marketinggel, és minél többet pácienseiddel tölteni. A legtöbb plasztikai szakember mindinkább magánpraxisa üzleti és persze gyakorlati részével foglalkozik, de persze erre csak akkor nyílik lehetőség, ha az embernek ügyfelei is vannak, akikkel üzletelhet.

Ha szeretnéd kihasználni webhelyedet, hogy minél több pácienst vonzhass vele rendelőd küszöbére, akkor íme néhány tipp, ami kifejezetten ebben segít majd!

Szerezz ajánlásokat pácienseidtől

A legjobb marketinget elégedett pácienseidtől kapod majd. Ez a fajta szájhagyomány-marketing különösen akkor hatékony, ha egy adott réspiacot célzol meg, vagy egy adott területen dolgozol. Emeled ki webhelyeden elégedett pácienseid pozitív visszajelzéseit, amiket nyilvánosan írnak praxisodról. Ezeket a hiteles, őszinte véleményeket olvasva a döntésképtelen, lehetséges páciensekben is megszilárdul majd, hogy te vagy számukra a megfelelő választás.

Szintén érdemes képes (előtte/utána fotók) és videós bizonyítékokat is felhasználni erre a célra, természetesen kizárólag pácienseid engedélyével.

 

Ügyelj webhelyed kialakítására

Ez egy óriási témakör, de mindenképpen érdemes említést tenni róla, ha egy plasztikai webhely optimalizálásáról van szó.

Először is biztosítanod kell, hogy webhelyed optimalizálva legyen azokra a kulcsszavakra és kifejezésekre, amelyekkel szeretnéd megcélozni ideális pácienseidet. A „plasztikai sebész” egy releváns kifejezés ugyan, ami komoly forgalmat terelhet webhelyedre, de bizonyára mindenki más is pályázik rá, így rettenetesen drága és nehéz érvényesülni vele. Ezzel szemben, ha a „plasztikai sebész Pécs” kifejezést célzod meg, azzal lényegesen leszűkíted a versenytársak listáját, és egyben láthatóbbá teheted praxisodat azok számára, akik épp Pécsett keresnek maguknak plasztikai szolgáltatásokat.

Ezen kívül ne felejts el rendszeresen minőségi tartalmakat készíteni webhelyedre, amelyekben elhelyezheted megcélzandó kulcsszavaidat is. Ezek nem csak több lehetséges páciensnek segítenek majd rátalálni praxisodra, hanem biztosítják azt is, hogy ezek az emberek lássák szakértelmedet, és sokkal magabiztosabban forduljanak hozzád problémáikkal.

 

Ne hanyagold a marketing hagyományos formáit

Tartsd a kapcsolatot más orvosokkal is a környéken. Érdeklődd meg tőlük, hogy nem-e helyeznék el brosúráidat rendelőik várótermeiben, hogy többekhez is eljusson praxisod híre. Természetesen itt nem a konkurenciáról van szó, hanem azokról az orvosokról, akiknek a szakterülete kapcsolódik a tiédhez, de pácienseiknek a te segítségedre is szükségük lehet, nem csak az övékre.

Érdemes ezekben a reklámlapokban elhelyezni némi információt praxisodról, és valódi példákkal illusztrálni, hogy milyen eredményekre számíthatnak, ha tőled kérnek segítséget.

 

Foglalkozz aktívan a közösségi média marketinggel

Ezt többféleképpen is kivitelezheted. Praxisod közösségi fiókjai kényelmes és privát kommunikációs lehetőséget nyújtanak pácienseid számára. Sokan manapság először a Facebookon vagy más platformon keresnek fel először orvosokat, mielőtt egy emaillel vagy telefonhívással vennék fel velük a kapcsolatot. A közösségi médián később rendszeres kommunikációd folytathatsz pácienseiddel, akik így preferálnak tartani a kapcsolatot veled.

A közösségi platformokon persze számos új pácienst is elérhetsz. Ossz meg hasznos, értékes tartalmakat, hogy ezeket követőid továbbosszák ismerőseiknek, és hozzájuk is eljusson praxisod híre. Ezen kívül persze célzott hirdetései kampányokat is indíthatsz, amelyekkel aktívan próbálhatod elérni ideális pácienseidet.

 

Alkalmazz email marketinget

A megannyi korszerű digitális platform kényemében könnyedén megfeledkezünk az email szerepéről a marketingben. Ez a régi, de cseppet sem divatjamúlt marketingeszköz azonban a mai napig is olyan hasznos, mint amilyen mindig is volt. Az email, mint marketingcsatorna webhelyed, blogod és közösségi profiljaid tökéletes kiegészítője lehet, és bámulatos eredményeket érhetsz el vele, ha tudod, hogyan csináld.

Az email marketing egyik legfőbb hasznát az adja, hogy olyan felhasználóknak népszerűsítheted vele szolgáltatásaidat, akik ebbe önszántukból beleegyeztek – ők a feliratkozók. Az emailek nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy aktívan tarthasd a kapcsolatot meglévő és volt pácienseiddel, illetve azokkal is, akik határozottan érdeklődnek szolgáltatásid iránt.

Feliratkozóidból többféle csoportot is létrehozhatsz, például az alapján, hogy a páciens-folyamat melyik szakaszában járnak éppen. Ezeknek a csoportoknak aztán kifejezetten nekik szánt üzeneteket küldhetsz, hogy mindenki releváns emaileket kapjon, ne pedig érdektelen spamet.

 

Készíts online hirdetéseket

Az internet tele van hirdetési felületekkel, amelyeket megpályázva temérdek lehetséges páciensnek népszerűsítheted plasztikai praxisodat. Ezek az úgynevezett „fizetett médiák” (azaz hirdetések) lehetővé teszik, hogy a felhasználókat kifejezetten akkor és ott érhesd el ajánlataiddal, amikor és ahol a legnagyobb eséllyel érdeklődnének irántuk.

A fizetett hirdetéseknek számos formája van – alkalmazhatsz PPC keresőhirdetéseket, display (vizuális) hirdetéseket, közösségi hiretéseket, mobilhirdetéseket és számos másik felületet is.

 

Tartsd a kapcsolatot korábbi ügyfeleiddel

Sosem tudhatod, hogy mikor lesz ismét szüksége egy volt ügyfelednek plasztikai ellátására. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen emlékeztesd őket praxisodról, még akkor is, ha már véget ért a kezelésük. Ha elégedettek voltak az eredményekkel, akkor sokkal nagyobb eséllyel fordulnak majd ismét hozzád ilyen jellegű problémáikkal, illetve szívesebben is javasolják majd praxisodat ismerőseiknek.

Igyekezz tehát az emlékezetükben maradni, amit megtehetsz a fent említett emailekkel, illetve egy aktív közösségi jelenlét fenntartásával is.