Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez? – Digitális marketing stratégia kórházaknak

Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez?

Gondosan megírt email, világos tárgymező, informatív tartalom, időzített küldés – és mégsem történik semmi. Az email megérkezik, de senki nem nyitja meg. Vagy, ami még rosszabb: el sem jut a címzettekhez.
[DEFINITION_BOX_1]
 

Miért nem jutnak el az emailjeid a páciensekhez?


Lehet, hogy már heteket dolgoztál egy jól megírt, informatív és hasznos email kampányon. Benne minden, amire a pácienseid kíváncsiak lehetnek: szezonális szűrővizsgálatok, új szolgáltatások, időpontfoglalási lehetőség vagy épp egészségmegőrző tanácsok. Elküldöd – majd döbbenten látod, hogy alig nyitják meg. És ez nem csak egyszer történik meg.

Sok egészségügyi intézmény ilyenkor a tartalomra, a tárgysorra vagy a grafikai megjelenésre gyanakszik. Pedig gyakran nem ezekkel van a baj, hanem egy sokkal kevésbé látható tényezővel: az email feladó hírnevével. Ez az a digitális reputáció, ami eldönti, hogy az üzeneteid egyáltalán beérkeznek-e az olvasók beérkező mappájába – vagy automatikusan a spam mappában landolnak.

 [DEFINITION_BOX_2]

Ha viszont ezek az értékek romlanak – például túl sok visszapattanás, nem nyitják meg a leveleid, vagy a címzett egyszerűen spamnek jelöl – a rendszer elkezdi "büntetni" a küldéseidet, és szépen csendben a spam mappába száműzi őket.

Ez egy kórház vagy fogorvosi rendelő esetében különösen problémás. A páciensek gyakran várják az időpont-emlékeztetőt, a rendszeres hírleveleket, vagy akár az éves szűrőkampányok bejelentését – de ezek egyszerűen nem jutnak el hozzájuk.
 

A digitális marketing stratégia kórházaknak nem csak a tartalomról szól


Sokan azt gondolják, hogy a digitális marketing stratégia kizárólag a weboldal frissítéséről, SEO-ról vagy Google Ads kampányokról szól. Pedig az email marketing – különösen egy jól beállított automatizálással – az egyik leghatékonyabb eszköz az egészségügyben. Feltéve, hogy működik.

És itt jön be a feladó hírneve. Ha ezt nem kezeled tudatosan, akkor minden egyes email kampányod egy sötét lyukba hullik – teljesen függetlenül attól, hogy mennyit dolgoztál vele.
 

Mi rontja el a feladó hírnevet – és mit tehetsz ellene?

 

1. Túl sok a visszapattanó levél


Ha a címzett emailcíme nem létezik, vagy már nem aktív, akkor az üzenet visszapattan. Ha ez sokszor megtörténik, az internetes szolgáltatók úgy értelmezik, hogy nem törődsz az adatbázisod minőségével.

Megoldás: rendszeresen tisztítsd a címlistádat. Használj double opt-in feliratkozást, és töröld az inaktív címeket.
 

2. Magas a spam-jelentések száma


Ha a címzettek közül sokan spamnek jelölik az emailt, az súlyosan rombolja a hírnevedet.

Megoldás: világosan kommunikáld, hogy mire iratkoznak fel, és milyen gyakran küldesz levelet. Legyen egyértelmű leiratkozási lehetőség.
 

3. Nincs személyre szabás


A tömeges, mindenkihez ugyanúgy szóló levelek kevesebb figyelmet kapnak – ez csökkenti az elköteleződést, ami visszahat a hírnévre.

Megoldás: szegmentáld a címlistát, küldj releváns, célzott tartalmakat. Egy korábbi fogtömés után küldhetsz visszahívást kontrollra – nem mindenkinek, csak annak, akinek releváns.
 

4. Technikai hiányosságok (SPF, DKIM, DMARC)


Ezek az email hitelesítési protokollok azt jelzik a szolgáltatóknak, hogy tényleg te vagy a küldő, és nem valaki más küld levelet a te nevedben.

Megoldás: kérj segítséget IT-stől vagy marketinges csapattól ezek beállítására – hosszú távon ezek védik a küldői identitásodat.
 

Miért különösen fontos ez az egészségügyi szektorban?


Egy magánklinika vagy fogorvosi rendelő nem egy webshop. A kapcsolat a pácienssel bizalmon alapul. Az, hogy megkapja-e az éves emlékeztetőt a szűrésre, vagy látja-e, ha új szolgáltatás indul, komoly hatással lehet nemcsak az egészségére, hanem arra is, hogyan gondol a szolgáltatásodra. Ha pedig a leveled nem jut el hozzá – lehet, hogy soha nem tudja meg.

Ezért a digitális marketing stratégia kórházaknak akkor teljes, ha a háttérrendszerek is rendben vannak. Nem elég jól kommunikálni – el is kell tudni juttatni az üzenetet.
 

Hogyan építs megbízható emailküldő rendszert?

 
  • Használj minőségi, saját építésű email listát
  • Tisztítsd rendszeresen az adatbázist
  • Kérj visszaigazolást a feliratkozásról (double opt-in)
  • Szegmentálj – ne mindenki kapja ugyanazt
  • Ne küldj túl gyakran, de ne is tűnj el hosszú időre
  • Ellenőrizd és állítsd be a technikai hitelesítéseket (SPF, DKIM, DMARC)
  • Figyeld az open rate-et, kattintási arányokat, spam-jelöléseket
  •  

Zárásként


A jó email marketing nem a legszebb hírlevéllel kezdődik, hanem a technikai alapokkal és a megbízható küldéssel. Egy magánkórház vagy rendelő nem engedheti meg magának, hogy a páciensek ne kapják meg, amit szántak nekik.

A feladó hírneve nem látványos, de az egyik legfontosabb eleme annak, hogy a digitális marketinged valóban működjön.

Ha egy dolgot viszel magaddal ebből a cikkből, legyen ez: az email kampányod csak akkor él, ha meg is érkezik.
Kérje ajánlatunkat!