Miért nincs látogatója a weboldaladnak? | Marketing Professzorok

Miért nem jön látogató a weboldaladra? Itt van 5 ok – és megoldás is hozzájuk

Már elkészült a weboldalad, büszkén nézed, de alig jön rá látogató? Nem vagy egyedül. A weboldalak több mint 90%-a gyakorlatilag láthatatlan a Google számára. De a jó hír: ezen lehet változtatni. Mutatjuk, mi lehet a probléma, és hogyan indulj el a megoldás felé – akár havidíjas online marketing tanácsadás segítségével.

1. Problémás adatkövetés – lehet, hogy csak úgy tűnik, nincs forgalom


Mielőtt bármit is átállítanál a weboldaladon, győződj meg róla, hogy valóban nincs forgalmad. Sokan rosszul értelmezik a Google Analytics 4 (GA4) vagy a Google Search Console adatait, mert véletlenül kizárják a keresőkből érkező látogatókat szűrőkkel.

Tipp: A GA4-ben ellenőrizd a User acquisition > First user source/medium nézetet. A Search Console-ban pedig nézd meg, nem szűröd-e túl a lekérdezéseket.
 

2. A weboldalad nincs indexelve


Ha az oldalad nem szerepel a Google adatbázisában, nem is tud megjelenni a találatok között. Ezt könnyen ellenőrizheted:

Írd be a Google keresőbe: site:aweboldalad.hu. Ha semmi nem jelenik meg, gond van.

A Search Console „Indexálási állapot” részében megnézheted, melyik oldalak nincsenek indexelve, és miért.

Gyakori hibák:
 
  • noindex meta tag: A fejlesztés idején elfelejtették törölni.
  • robots.txt fájl blokkolja a keresőrobotokat.
  • Kanonikus URL hibák: A canonical tag másik domainre mutat.
  • Javascript mögé rejtett tartalom: A Google nem mindig tudja olvasni.

3. Nincsenek vagy alig vannak backlinkjeid


A Google számára a linkek bizalmi szavazatok. Ha senki nem hivatkozik rád, az oldalad kevésbé tűnik hitelesnek. A nulláról induló oldalak esetében természetes, hogy lassan épül a látogatottság.

Amit tehetsz:
 
  • Készíts céges profilokat helyi és szakmai gyűjtőoldalakon (ezek is backlinknek számítanak).
  • Vendégposztolj blogokon, szerezz PR megjelenéseket.
  • Építs belső linkeket a saját oldalaidon belül, strukturáltan.


4. Rossz kulcsszavakra célzol


Lehet, hogy remek tartalmat írsz, csak épp olyan kulcsszavakra, amikre senki nem keres – vagy épp olyanokra, amelyekért óriási a verseny.

Mit tegyél?
 
  • Használj kulcsszókutató eszközöket (pl. Google Keyword Planner, Ahrefs, Semrush).
  • Válassz kisebb versenyű, de releváns kifejezéseket.
  • A Google Search Console-ban nézd meg, milyen kifejezésekre már most is megjelensz – akár kattintás nélkül is.

5. A weboldalad büntetés alatt áll


Ha minden mást kizártál, lehet, hogy manuális vagy algoritmikus büntetést kaptál a Google-tól.
 
  • Manuális büntetés: A Search Console „Manuális műveletek” részében látod. Itt konkrét hibákat is felsorol a rendszer.
  • Algoritmikus büntetés: Ha korábban volt forgalmad, de hirtelen eltűnt, nézd meg, nem esett-e egybe a visszaesés valamelyik Google-algoritmus frissítésével. A gyenge minőségű tartalom vagy manipulált linképítés gyakori kiváltó ok.
  • Ha használt domain-t vettél: Ellenőrizd a múltját. Lehet, hogy korábban spam oldal volt, ami most is hatással van a SEO teljesítményre.
  • Hosszú távú megoldás: rendszeres figyelés és stratégia

A weboldal optimalizálása nem egyszeri projekt, hanem folyamatos folyamat. A legjobb, amit tehetsz:
 
  • Állíts be rendszeres ellenőrzéseket a GA4-ben és Search Console-ban.
  • Végezz időszakos technikai SEO auditot.
  • Építs tartalmi stratégiát, amely nemcsak jó kulcsszavakat céloz, hanem valódi értéket ad az olvasónak.
  • Ne csak tartalmat gyárts, hanem gondoskodj arról is, hogy ezek a tartalmak eljussanak az emberekhez.
 
Ha nem vagy biztos a lépéseidben, egy havidíjas online marketing tanácsadás keretében szakértők is segíthetnek. Így nemcsak megtalálhatók lesztek, de valóban el is értek a célközönségetekhez.
Kérje ajánlatunkat!