12 digitális egészségügyi marketing tipp orvosoknak, akik több pácienst szeretnének elérni online.

12 marketing tipp orvosoknak, akik több pácienst akarnak

Ha csak a szakértelem elég lenne, a váró tele lenne.
De ma már a legjobb orvos sem lehet sikeres digitális egészségügyi marketing nélkül. A fogászatod, plasztikai sebészeted vagy magánlaborod ugyan színvonalas, de ha nem találják meg online, láthatatlan marad. Ez a cikk abban segít, hogy megértsd: nem kell bonyolult vagy túltolt kampányokat indítanod ahhoz, hogy több páciensed legyen. Elég, ha okosan használod a jól bevált digitális eszközöket, és tudatos stratégiát építesz köréjük.

1. A weboldalad a praxisod kirakata


Mielőtt bárki időpontot foglal, rákeres a rendelőd nevére – és gyakran ez alapján dönt. A digitális egészségügyi marketing alapja egy modern, gyors, mobilbarát weboldal, ahol minden fontos információ könnyen megtalálható. A lassú, elavult vagy nehezen navigálható oldal egyenes út a versenytársaidhoz. A Google ma már a „mobil-first” elvet követi, vagyis a mobilos verzió alapján rangsorol, így ennek optimalizálása nem kérdés. Egy jól felépített oldal ráadásul nemcsak szép, de keresőoptimalizált is – ezáltal több pácienshez jutsz el organikusan, hirdetések nélkül is.
 

2. A közösségi média csak videóval működik


A legtöbb orvos jelen van Facebookon vagy Instagramon, de csak kevesen használják jól. A digitális egészségügyi marketing szempontjából a videós tartalmak a leghatékonyabbak, különösen, ha azokat te magad vagy a kollégáid szereplésével készíted. Egy-egy rövid, 1-2 perces videó a kezelésekről, páciensekkel való kommunikációról vagy az orvosi team bemutatásáról nemcsak figyelemfelkeltő, de emberközeli is. A cél nem az, hogy minden héten újat forgass, hanem az, hogy havonta egy átgondolt témára fűzd fel a tartalmaidat – így egyszerűbb és következetesebb leszel.
 
Nézd meg, hogyan lehetne több időpontod kevesebb energiával.
MUTASD, HOGYAN
 

3. Helyi keresésekben kell nyerni


A digitális egészségügyi marketing egyik legjobban konvertáló ága a lokális SEO. Magyarul: ha valaki beírja, hogy „fogorvos 13. kerület” vagy „plasztikai sebészet Szeged”, akkor azoknak az oldalaknak van esélye az első helyekre, amelyeknél az adott kulcsszavak valóban szerepelnek – külön aloldalon. Ha több városban vagy jelen, hozz létre külön oldalt mindegyikhez, a rendelő címe, orvosai és Google térképe is szerepeljen rajta. Ez nemcsak segít a keresőben való előkelő helyezésben, hanem növeli a bizalmat is.
 

4. Google hirdetés = gyors időpontfoglalás


Sokan keresnek egészségügyi problémára azonnali megoldást – ilyenkor jönnek képbe a Google Ads kampányok. A digitális egészségügyi marketing ezen formája célzott, hatékony, és akár már aznap is hozhat új érdeklődőt. A kulcsszó az „intenció”: aki keres, az cselekedni is akar. Egy jól beállított hirdetés például a „fájdalommentes foghúzás árak” kulcsszóra tökéletesen célozható, és csak azok látják, akik valóban érdeklődnek. Az ilyen kampányoknál fontos a konverzió követése és a folyamatos finomhangolás.
 

5. Remarketing: az elvesztett páciensek visszahívása


Járt már nálad a weboldalon, de nem foglalt időpontot? Itt jön képbe a remarketing. Ez a digitális egészségügyi marketing egyik leghatékonyabb eszköze: újra és újra megmutatja magát annak, aki már érdeklődött, de még nem döntött. Például egy Lipolézer kezelést kereső látogatónak napokig felugorhat a hirdetésed YouTube-on vagy Facebookon. Ez segít megerősíteni a döntését, és lépésre bírni – hiszen ha látja, hogy aktív vagy és jelen, nagyobb eséllyel tér vissza hozzád.

Kíváncsi vagy, mit látunk mi a te rendelődben elsőre?
Nézd meg a diagnózist
 

6. Programmatic display: amikor az algoritmus dolgozik helyetted


Ez már haladó szint, de a digitális egészségügyi marketing egyik legtrendibb ága. A programmatic hirdetés lényege, hogy automatikusan, célzottan jelenik meg azoknak, akik a te célcsoportodba tartoznak – például egy adott helyszínen jártak, vagy egy témában olvastak. Egy páciensek által gyakran látogatott helyet „geofence-elni” is lehet, majd ott hirdetni nekik akár tévé okoseszközön keresztül. A lehetőségek szinte végtelenek, csak egy jól beállított rendszer kell hozzá.
 

7. Online értékelések: a te orvosi hírneved


Nem elég jól dolgozni, látszania is kell. A pozitív Google-értékelések ma már nemcsak presztízst jelentenek, hanem a digitális egészségügyi marketing kulcselemei is. Az emberek 91%-a inkább azt az orvost választja, akinek jobb az online hírneve. Ezért meg kell könnyíteni a páciensek számára, hogy értékelést írjanak. Automatikus emailes emlékeztetők, egy kattintásos Google linkek, QR-kódok a rendelő falán – minél egyszerűbb, annál több visszajelzést kapsz.
 

8. Videós páciensvélemények: az új szájhagyomány


Az emberek más embereknek hisznek. Ezért működik olyan jól, ha a pácienseid rövid videóban mesélik el, milyen élmény volt nálad a kezelés. Ez nemcsak bizalmat épít, hanem hatalmas érték a digitális egészségügyi marketing világában is. Egy jól elhelyezett videó a weboldalon vagy hirdetésben akár 2-3x több konverziót is hozhat. Nem kell profi stúdió – elég, ha telefonon rögzíti valaki, és érthetően, őszintén beszél.
 
Orvos vagy, nem marketinges – ebben mi vagyunk a társad.
BESZÉLGESSÜNK
 

9. E-commerce a magánfinanszírozott pácienseknek


Egyre több páciens hajlandó zsebből fizetni. Miért ne könnyítenéd meg számukra a vásárlást? Egy rendelői webshop, ahol például fogfehérítésre, röntgenre vagy konzultációra lehet előre időpontot venni, új dimenziót nyit. A digitális egészségügyi marketing itt összeér az értékesítéssel: nemcsak tájékozódnak, hanem azonnal dönteni is tudnak. Ez különösen jól működik olyan kezeléseknél, ahol pontos ár és csomag is megadható.
 

10. Időpontfoglalás: ne legyen telefonhoz kötve


Hiába van jó weboldalad és jól célzott kampányod, ha a páciens csak munkaidőben, telefonon tud időpontot kérni. A modern digitális egészségügyi marketing egyik alapja az önálló időpontfoglalás – akár mobilról, akár gépről. Egy jól integrált online naptár nemcsak kényelmes, hanem segít abban is, hogy nyomon követhesd, mely kampányból jött az adott páciens. Ez pedig értékes információ minden marketinges döntéshez.
 

11. Orvos-orvos kapcsolatépítés: régi eszköz új köntösben


Nem minden új páciens érkezik a netről – sokan ajánlás útján jutnak el hozzád. De ehhez kapcsolatot kell ápolni más rendelőkkel is. Egy dedikált marketinges kolléga vagy „orvoskapcsolati menedzser” rendszeresen látogathatja a háziorvosokat, más szakorvosokat, hogy naprakészen tartsa a kapcsolatot. Ez a személyes kapcsolat a digitális egészségügyi marketing mellett ma is aranyat ér, főleg ha te vagy a „megoldás” a nehezebb esetekre.
 

12. Mérd, amit csinálsz: erről szól a digitális marketing


A digitális egészségügyi marketing akkor lesz igazán hatékony, ha folyamatosan elemzed. Melyik kampány hoz több foglalást? Melyik aloldal a legnézettebb? Melyik városból jön több érdeklődő? Ezekre a kérdésekre nem találgatással, hanem pontos adatokkal lehet válaszolni. Egy jó dashboard vagy Google Looker Studio segít abban, hogy átlásd a rendelőd növekedését – és célzottan fejleszd, ami tényleg működik.
Ajánlatkérés a(z) e-mail címre!
Kérje ajánlatunkat!