9 tanulmányi eredmény a marketing világából, amikkel hatékonyabbá teheted stratégiádat
A marketing világa rengeteget változott a digitális forradalomnak köszönhetően, és habár az internet segítségével könnyedén értesülhetünk a reklámipar legfontosabb híreiről és trendjeiről, néha pont ez a bőség az, ami átláthatatlanná teszi a dolgokat. Az online csatornák algoritmusának folyamatos változásáról és az újdonságok megjelenéséről nem is beszélve.
Szinte napi rendszerességgel jelenik meg egy-egy új tanulmány, ami érdekes, és hasznos információkat közöl a marketing valamelyik területéről. Legyen szó a vásárlók online viselkedéséről, vagy a legújabb feltételezésekről, még a világ legsikeresebb márkái is gyakran alapozzák stratégiáikat ezekre az eredményekre. A következőkben a 9 legjelentősebb tanulmány eredményeit foglaltuk össze, amelyeket te is felhasználhatsz online marketing stratégiád bővítésére vagy aktualizálására.
1. 2021-re az internet fogyasztói forgalmának 82%-át a videó teszi majd ki
A Cisco gyakran idézett előrejelzése szerint a videó még a mainál is több figyelmet kap majd az interneten. Számos márka már most komoly összegeket fektet a videómarketingbe, és ezek a befektetések az idő múlásával egyre csak nőhetnek, de megéri… Az online videós szolgáltatások szép lassan kezdik elcsábítani a televíziónézőket. Az Egyesült Államok kábeltévé-ipara 2017-ben durván 410 ezer előfizetőt veszített el, míg a népszerű online videószolgáltató, a Netflix 8,3 millió új feliratkozót szerzett ugyanazon esztendő utolsó negyedében.
2. Az influencer marketing egymilliárd dolláros ipar az Instagramon
Az Instagram 2018 nyarán lépte át az egymilliárd felhasználót, és azóta is folyamatosan gyarapszik. Nem meglepő tehát, hogy egyre több márka fordítja marketing költségvetése nagy részét erre a platformra, különös tekintettel az egyre népszerűbb influencer marketingre.
Az influencer marketingre 2018-ban durván kétszázszor többen kerestek rá, mint 5 évvel korábban, és ezt az érdeklődést a Mediakix adatai is megerősítik, amelyek szerint az influencer marketing egy egymilliárd dolláros iparággá nőtte ki magát az Instagramon.
3. Egy átlagos fogyasztó figyelme durván 8 másodpercig tart
Ezt a megdöbbentő adatot a Time magazin osztotta meg „Rövidebb a figyelmed, mint egy aranyhalé” című cikkében. De mit jelent ez marketinges szemszögből? Nos, egy felhasználó 106%-kal valószínűbb, hogy visszafordul egy mobilos webhelyről, ha az több, mint 6 másodpercig töltődik. Soha nem volt olyan fontos biztosítani a webhelyek mobilos verziójának sebességét, mint manapság.
4. A marketing költségvetések 75%-a a digitális marketingre fordítjuk majd
A Salesforce kutatása szerint a marketingesek költségvetésük 75%-át a digitális marketingbe forgatják majd be 2021-re. Ez az arány 2011-ben csupán 62% volt, ami egyértelműen mutatja, hogy milyen sokat is változhat a marketing mindössze egy évtized alatt. A digitális csatornák kezdik kiszorítani a hagyományosakat, és aki nem tartja a lépést, az bizony rövid időn belül lemarad majd.
Szeretnéd megerősíteni online kommunikációdat? Úgy érzed, lekörözött a konkurencia, és nem sikerül elég hatékonyan elérned a célközönségedet? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!
5. A Google és a Facebook többet keresnek, mint a hagyományos médiaterjesztők
Az Inc. szerint a Google és a Facebook, és két online hirdetésóriás összesen több mint 117 milliárd dolláros bevétellel büszkélkedik, ami több, mint a világ összes újságának, TV-adójának, és rádióadójának a bevétele – összesen. A közösségi média és a keresőszolgáltatások elterjedésének köszönhetően az emberek sokkal szívesebben fordulnak az internethez, ha értesülni szeretnének a legfrissebb hírekről.
6. A kapcsolódó képekkel ellátott tartalmakat 94%-kal többen nézik
A tartalommarketing egyre több hirdető elsőszámú és legfontosabb eszköze. Az emberek vizuális lények, és ez a képekkel kiegészített tartalmak népszerűségében is megmutatkozik. Ha egy marketinges releváns szeretne maradni, akkor képeket, és egyéb vizuális tartalmakat is be kell vetnie a közönség figyelmének felkeltéséhez.
7. A marketingesek 76%-a állítja, hogy a befektetések megtérülésének nyomonkövetése az influencer marketing legnagyobb kihívása
Minél többet fektet egy cég az influencer marketingbe, annál fontosabbá válik a fő teljesítménymutatók (KPI-k) pontos és rendszeres nyomonkövetése. Egy felmérés szerint a marketingesek 76%-a számára a befektetések megtérülésének kiszámítása a legnehezebb feladat a kampányok során, míg a második legnagyobb kihívást a közösségi algoritmusok folyamatos változása jelenti.
8. A YouTube-on több az aktivitás, és alacsonyabb a visszafordulási arány, mint a Facebookon és a Twitteren
A Shareaholic egyik tanulmányában azt vizsgálta, hogy mennyire aktívak azok a legnépszerűbb közösségi csatornákról érkező felhasználók a webhelyeken. A YouTube gond nélkül maga alán gyűrte a Twittert, és a Facebookot, illetve minden más közösségi hálózatot is. Azok a felhasználók, akik a YouTube-on megosztott hivatkozásokon (pl. a videón elhelyezett kommentárokon) keresztül látogatják meg a webhelyeket, általában jobban érdeklődnek az adott téma iránt.
9. Négyszer több vásárló szívesebben nézne meg egy videót egy termékről, mint hogy elolvasson róla egy cikket
Az Animoto felmérése szerint a vásárlók 80%-a állítja, hogy fontosnak tartják azokat a videókat, amik terméket vagy szolgáltatást használat/működés közben mutatják be. Ugyanez a felmérés kiderítette, hogy négyszer annyian néznek szívesebben videót egy termékről, mint ahányan inkább egy cikket olvasnának el róla.