3 érv a marketing kiszervezése mellett
Minden év kezdetén (vagy akár fél-, esetleg negyedévente) érdemes visszatekinteni az előző időszakra, és megállapítani, hogy üzleted mely részei működtek, és melyek teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. Eredményesek voltak erőfeszítéseid? Megtérültek a kampányokba fektetett költségeid? Teljes mértékben kihasználtad a költségvetésed által nyújtott lehetőségeket?
Ha bizonyos szempontok nem érték el a kívánt eredményeket, akkor talán itt az ideje marketing tevékenységeid kiszervezésének egy külső ügynökséghez. Néhány cégtulajdonos számára ez a módszer idegennek és kockázatosnak tűnhet, holott valójában ez az egyik legfontosabb döntés, amit csak meghozhatnak.
Az alábbiakban felsorolunk három érvet a marketing kiszervezése mellett.
Egy csapat szakértő áll a rendelkezésedre
Bizonyára nem ér majd újdonságként ha azt mondjuk, hogy a hagyományos marketing ideje rég lejárt már. A TV, a rádió és a nyomtatott eszközök kora párhuzamosan hanyatlik az online hirdetések és közösségi média hódításával egy időben.
A brandek közönség előtti szerepléséhez és annak tagjaival való kapcsolatépítéshez egy új digitális nyelv elsajátítása szükséges. Habár egy digitális ezermester pozíció remekül hangzik egy főállású marketinges számára, szinte lehetetlen minden szükséges feladatot egyetlen emberre bízni.
A kiszervezéssel nem csupán egyetlen emberre bízod rá ezeket a munkafolyamatokat, hanem egy egész csapat profi dolgozik majd azon, hogy a legkorszerűbb technológiák és leghatékonyabb stratégiák segítségével végezzék majd el a megszabott feladatokat.
Pénzt takaríthatsz meg – jóval többet, mint gondolnád
Egy teljes munkaidejű alkalmazott felvétele nem kevés költséggel jár a béren kívül (fizetett szabadság, biztosítások, stb.). A változó bevétellel rendelkező kisebb cégek számára komoly kihívást jelenthet az új munkaerő toborzása és fenntartása.
A kiszervezés ezzel szemben egy sokkal megfizethetőbb és rugalmasabb megoldás. Mivel ilyenkor egy ügynökséget bérelsz fel, csak arra az időszakra kell kifizetned őket, amíg a megbeszélt feladatokat el nem végzik. Természetesen a különböző bónuszok és egyéb költségek alól is mentesülsz ilyenkor, hiszen az ügynökség munkatársainak pénzügyeit nem neked kell intézned.
Arra koncentrálhatsz, amihez a legjobban értesz – a céged irányítására
A stresszes időszakok és a szűk határidők egyik cég számára sem idegenek, de ha rendszeresen azt veszed észre magadon, hogy az utolsó pillanatban kell összecsapnod egy marketing promóciót és mindig le vagy maradva emiatt más feladataiddal, akkor talán itt az ideje, hogy kiszervezd ezek egy részét. Egy profi marketing specialistákból álló csapat nem csak sok terhet vehet le a válladról, de sokkal gyorsabban is képes bevált stratégiákat alkalmazni céged előrejutásának támogatása érdekében.
Ha szűkös időd és rengeteg feladatod eddig is a marketing rovására ment, akkor nem igazán van vesztenivalód.
Röviden tehát a kiszervezés előnyei a következők:
- Egy teljes csapatnyi marketing specialista segíti munkádat.
- Rengeteg pénzt és ügyintézést spórolhatsz meg.
- Csökken a stressz és több idő áll majd rendelkezésedre a számodra kézenfekvőbb munkafolyamatok elvégzésére.