Hogyan működik a hűségprogram a magyar szállodáknál

Magyar szállodák hűségprogramjai

Minden hotelnek szüksége van törzsvendég programra, gondolom egy hotel vezetőjeként ezt te is tudod. Sokan vezetnek be ezért úgynevezett loyalty programot, csak azért, hogy legyen. Ezeknek a programoknak azonban nem csak az a feladata, hogy átcsábítsa a közvetlen a vendégeket az OTA-król (Booking, Expedia stb.) hanem az is, hogy segítségükkel növeljük értékesítési volumenünket. 

A szállodai törzsvendég program alapjai


Egy jó szállodai törzsvendég program azonban nem csak a direkt foglalások arányának és számának növekedését kell megcélozza, feladata a többlet értékesítés is. Erre elsősorban a pont vagy credit alapú rendszerek alkalmasak igazán, ezért mi mindig ezt javasoljuk. Igaz ez bármilyen kategóriájú szállásról is legyen szó. Meglepő lehet, de a magasabb jövedelmű vendégek is szívesen veszik, ha valamit olcsóbban kaphatnak meg, mint a hagyományos ár, vagy mint ahogyan azt mások, a nem törzsvendégek, a kevesebbet költő emberek megkaphatják.

Ha költés alapján kapnak pontokat, ezáltal „gazdagabbak” lesznek, több kedvezményt kaphatnak a szálloda szolgáltatásaiból, kiemelt ügyfélnek érzik magukat.  Nem egyszerűen arról van tehát szó, hogy nekik is számít a pénz, az érzés, hogy minél többet hagyok itt, annál több jutalmat kapok számukra is motiváció. 

A pontok azonban pénzként értelmezhetők, ezért sok szabályzás is vonatkozik rájuk, melyeket érdemes könyvelővel, ügyvéddel egyeztetni bevezetés előtt. Alábbiakban összefoglaljuk a legszükségesebbeket erről a témáról, utána pedig áttekintjük pár neves magyar szálloda müködő hűségprogramját.

Ha szeretnél egy saját hűségporgramot, mely maximálisan kihasználja a benne rejlő marketing lehetőségeket, kérd ajánlatunkat! Kattints IDE! 

 

A hotel loyalty programok szabályai



A hotelek hűségprogramjainak szabályozása nagyrészt a hotel láncok és a szálláshelyek saját szabályzatain múlik. Azonban vannak olyan általános szabályok és előírások, amelyek befolyásolják ezeket a programokat, különösen fogyasztóvédelmi szempontból.

Mielőtt átnézzük néhány magyar hotel által kínált hűségprogram rendszert, elöljáróban foglaljuk össze az általános előírásokat.
 
  • Fogyasztóvédelmi előírások: a hűségprogramoknak meg kell felelniük az adott ország fogyasztóvédelmi törvényeinek. Ez magában foglalja a hűségpontok felhasználási feltételeinek egyértelmű és átlátható kommunikációját, valamint a fogyasztók jogainak tiszteletben tartását.
  • Adatvédelmi szabályok: a hűségprogramok működtetése során gyűjtött személyes adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően kell kezelni. Az Európai Unióban például a GDPR (General Data Protection Regulation) szabályozza az adatkezelést, ami szigorú előírásokat tartalmaz a személyes adatok gyűjtésére, tárolására és felhasználására vonatkozóan.
  • Átláthatóság és tisztesség: a hűségprogramoknak tisztességesnek kell lenniük, és nem szabad megtévesztő gyakorlatokat alkalmazniuk. A program feltételeit, a pontok gyűjtésének és beváltásának módját egyértelműen és közérthetően kell kommunikálni a résztvevők felé.
  • Versenyjogi szabályok: a hűségprogramok nem sérthetik a versenyjogi előírásokat. Például nem ösztönözhetik a fogyasztókat arra, hogy kizárólag egy adott hotel láncot válasszanak, ha ezzel más piaci szereplőket tisztességtelenül hátrányba hoznak.

Mindezek mellett érdemes figyelembe venni, hogy a hűségprogramok működtetése országonként változó lehet a helyi jogszabályok és szabályozások függvényében. A konkrét szabályozásokkal kapcsolatban érdemes konzultálni jogi szakértőkkel vagy a helyi fogyasztóvédelmi hatóságokkal.
 

Magyar hotelek törzsvendégprogramjai - Avalon VIP törzsvendégprogram


10 éjszaka után minden egyéni vendég igényelheti. A későbbiekben a kedvezményekre a törzsvendégkártya tulajdonosa és közvetlen családtagjai jogosultak. 
 

Milyen exkluzív kedvezményeket nyújt az Avalon VIP törzsvendégprogram?


Ingyenes parkolás a szálloda mélygarázsában.
Korai bejelentkezés és késői kijelentkezés 50% kedvezménnyel (foglaltság függvényében).
5% kedvezmény kijelentkezéskor a wellness szolgáltatások és az Avalon Resort szórakoztató egységeiben (HELL Kart Gokart, Maya Játszópark) történő szolgáltatások díjából.
Minden érkezéskor meglepetés szobabekészítés.
Kizárólag VIP ügyfeleinknek szóló promóciókon való részvételi lehetőség.

A törzsvendégkártya visszavonásig érvényes. 
 


Magyar hotelek törzsvendégprogramjai - Spirit Premium Club


Egyéni vendégek (egyéni vendégnek minősül a vendég, amennyiben foglalását közvetlenül a szállodában teszi meg, közvetítő igénybevétele nélkül. (Közvetítőnek számít: bármilyen szállásközvetítő és szállásfoglaló rendszer vagy iroda, együttműködő vállalatok, corporate partnerek, Magyar Szálloda Szövetség).) A költéseik összege alapján százalékos kedvezményre, valamint további különleges kiváltságok igénybevételére jogosultak a jövőbeni foglalásaikból. Minimum 1 500 000 Ft elköltése esetén bármely természetes személy a Spirit Premium Club tagja lehet.
 

Magyar hotelek törzsvendégprogramjai - Lotus Privilege Card


Amennyiben legalább egy éjszakát eltöltöttünk a Lotus hotelben, tartózkodásakor igényelhető Lotus Privilege Card – törzsvendégkártya és elkezdődhet a pontgyűjtés. A kártyára gyűjtött pontok vonatkozásában fizetőeszközként használható és akár a tartózkodás teljes összege is fizethető törzsvendégkártyával.
A tartózkodás idegenforgalmi adó nélküli végösszegének 5%-át pontok formájában a névre szóló kártyán írják jóvá. Beváltása: 1 pont = 1 forint
A pontok szállásdíj csökkentésre is beválthatók. Ám fontos, hogy csak akkor lehet pontokat gyűjteni ha közvetlenül a szálloda elérhetőségein történt a foglalás. 

Magyar hotelek törzsvendégprogramjai - LUA Secret Club


A program keretében a vendégek a közvetlenül a hotenél foglalt, és eltöltött vendégéjszakák után további kedvezményre lesznek jogosultak, és exkluzív meglepetések várnak rájuk. 

 
  • LUA Insider törzsvendég kategória esetén 5 % kedvezmény
1.000.000 Ft felett (közvetlenül foglalt, eltöltött szállodai vendégéjszaka) 5% engedmény az aktuális árainkból és a szolgáltatások áraiból
Korai bejelentkezés (foglaltság függvényében)
Grátisz parkolás
 
  • LUA Adventure törzsvendég kategória esetén 10% kedvezmény
1.500.000 Ft felett (közvetlenül foglalt, eltöltött szállodai vendégéjszaka)
10% engedmény az aktuális árainkból és a szolgáltatások áraiból
Korai bejelentkezés (foglaltság függvényében)
Grátisz parkolás
Szezonális desszert
1 óra grátisz elektromos eszközhasználat (2 fő részére rendelkezésre álló eszközök függvényében) vagy 1 óra grátisz float spa használat (2 fő részére)
 
  • LUA Passion törzsvendég kategória esetén 15 % kedvezmény
2.000.000 – 5.000.000 Ft között (közvetlenül foglalt, eltöltött szállodai vendégéjszaka)
15 % engedmény az aktuális árainkból és a szolgáltatások áraiból
Korai bejelentkezés (foglaltság függvényében)
Késői kijelentkezés (15:00 óra) (foglaltság függvényében)
Grátisz parkolás
Szoba upgrade (foglaltság függvényében)
Szezonális desszert és gyümölcstál bekészítés
1 óra grátisz elektromos eszközhasználat (2 fő részére, rendelkezésre álló eszközök függvényében)
Egész napos e-hajó bérlése esetén alkoholmentes italcsomagot készítünk a fedélzetre
1 óra grátisz float spa használat (2 fő részére)
 
  • LUA Signature törzsvendég kategória esetén 18 % kedvezmény
5.000.000 Ft felett (közvetlenül foglalt, eltöltött szállodai vendégéjszaka)
18 % engedmény az aktuális árainkból és a szolgáltatások áraiból
Korai bejelentkezés (foglaltság függvényében)
Késői kijelentkezés (15:00 óra) (foglaltság függvényében)
Grátisz parkolás
Szoba upgrade (foglaltság függvényében)
Szezonális desszert és gyümölcstál bekészítés
1 óra grátisz elektromos eszközhasználat (2 fő részére, rendelkezésre álló eszközök függvényében)
Egész napos e-hajó bérlése esetén alkoholmentes italcsomagot készítünk a fedélzetre
30 perces LUA Signature masszás 2 fő részére
1 palack bor vagy pezsgő bekészítés
„Butler-service” dedikáltan a tartózkodás időtartama alatt
 
 

Magyar hotelek törzsvendégprogramjai - Reed Hotel&More Hűségprogram

  • Regisztráció után azonnali 5% kedvezmény (Bronz szint)
  • Pontgyűjtés  a foglalások után
  • Pontbeváltási lehetőség szállásfoglalásnál
  • Pontbeváltási lehetőség partnereinknél felhasználható kedvezménykuponra

A foglalásokkal gyűjtött pontok bármely Hotel & More által üzemeltetett szálloda honlapján, online foglalásakor elkölthető vagy akár „spórolhat” az azonnali kedvezményre jogosító csomagok valamelyikére.

A törzsvendégprogram a pontok adta kedvezményeken felül, a következő szolgáltatásokat biztosítja a szálloda foglaltságának függvényében: 
  • korai érkezés vagy távozás
  • magasabb kategóriájú szoba kedvezményes áru igénybevétele
  • kártyaszinttől függő szobai bekészítés

A törzsvendégprogram tagjai a szállodában minden saját szolgáltatásra elköltött 10 Ft után 1 pont jóváírásra jogosultak.

A bronz csomag 5% kedvezményt biztosít az előre megrendelt és a szállodában igénybe vett saját szolgáltatások áraiból. A csomag igénylésének feltétele a törzsvendég programra való regisztráció.

Az ezüst csomag 10% kedvezményt biztosít az előre megrendelt és a szállodában igénybe vett saját szolgáltatások áraiból. A csomag igénylésének feltétele 80.000 pont elérése és beváltása, megtartásához évi (400 nap) 60.000 pont elérése és beváltása szükséges.

Az arany csomag 20%-os kedvezményt biztosít az előre megrendelt és a szállodában igénybe vett saját szolgáltatások áraiból. A csomag igénylésének feltétele 120.000 pont elérése és beváltása, megtartásához évi (400 nap) 100.000 pont beváltása szükséges.

A platina csomag 30%-os kedvezményt biztosít az előre megrendelt és a szállodában igénybe vett saját szolgáltatások áraiból. A csomag igénylésének feltétele 160.000 pont elérése és beváltása, megtartásához évi (400 nap) 140.000 pont elérése és beváltása szükséges.


A nemzetközi, nagy szállodai láncok lolyalty programjairól itt írtunk: 

10 szuper szállodai hűségprogram