Rendezvényhelyszín marketing: a közösségi média ereje a rendezvényhelyszínek esetében

Közösségi média rendezvényhelyszíneknek: 9 tipp a biztos sikerért

Manapság már szinte minden második településen talál az ember rendezvényhelyszínt, a nagyobb városokról nem is beszélve. Az opciók tömkelegéből következik, hogy nehezebb kitűnni a tömegből, mint valaha.

A közösségi médiáról gyakran halljuk, hogy lényegében minden cégtípus számára remek marketingeszköz, de vajon hogyan segíthet egy olyan cégen, ami rendezvényhelyszínként is hirdeti magát? A következő 9 tipp mind erre a kérdésre válaszol!
 

1. A közösségi média, mint a vizuális történetmesélés eszköze

A közösségi média marketinged alapját azt adja, hogy egy helyszínt próbálsz értékesíteni. A közösségi médián fontos, hogy ismerd közönségedet – segítünk, esetedben ezek nagy valószínűséggel rendezvényszervezők, akik arra kíváncsiak, hogy eleget tenne-e az igényeiknek helyszíned.

 

Ezt a legmegnyerőbben úgy szemléltetheted, hogy felsorolod a különböző rendezvénytípusokat, amelyeknek helyszíned valaha otthont adott, és elmeséled az ezek mögött álló történetet. Ezekkel a történetekkel kiemelheted mindazokat az egyedi tulajdonságokat és előnyöket, amiket kínálsz.

 

De hol itt a vizualitás? Ezeket a történeteket mind releváns (ideális esetben az eseményen készült) képekkel kell illusztrálnod, hogy az érdeklődők használat közben is láthassák a rendezvénytermet (vagy termeket), ne csak üresen!

 

2. Egy saját blog helyszíned számára

A blogvezetés egy alulértékelt, de nagyon fontos eleme a közösségi média marketingnek, különösen rendezvényhelyszínek számára. A képek és videók habár érdekesek és izgalmasak lehetnek, egy informatív, hasznos tartalmú blogbejegyzés értékes tartalomként szolgálhat a közösségi médiára is.

 

A blog például kiváló a már említett történetek elmesélésére, hiszen képeket, videókat, és szöveget is tartalmazhat, egyesítve ezzel mindazt, amit szeretnél bemutatni helyszínedről. Ha a bejegyzés kész, már oszthatod is meg a közösségi platformokon.

 

3. Legyen hashtagstratégiád

A #hashtagek a közösségi média esszenciális részévé váltak. Ha csak teheted, érdemes néhányat (a mennyiség a platformtól és a közönségtől függ) beilleszteni bejegyzésedbe a legnépszerűbbek közül, ügyelve persze arra, hogy ezek mind kapcsolódjanak a megosztott tartalomhoz.

 

Mindenképpen érdemes egy saját, egyedi hashtaget is alkotni, és használni azt minden lehetséges felületen (nem feltétlenül csak a közösségi médián). Amint ez a hashtag terjedni kezd, és az emberek elkezdik használni a helyszíneden készült képek és videók megosztásakor, márkád neve is egyre terjed majd, hiszen elég csak rákattintani ezekre, és máris láthatóvá válik az összes nyilvános tartalom a felhasználók számára. Ez ingyenes reklám helyszínednek.

 

4. Közvetítés élőben

A márkák előszeretettel használják a közösségi média egyik legfelkapottabb, és újnak már nem is igazán nevezhető funkcióját – az élő közvetítéseket.

 

Itt ismét előkerül a közösségi média vizuális jellege, és a vizuális tartalmak népszerűsége. Egy rendezvénnyel kapcsolatban az előkészületektől kezdve a rendezvény eseményein át egészen a zárás utánig temérdek élőben közvetíthető dolgot lehet találni.

 

Egy élő közvetítés áll a legközelebb a személyes részvételhez – ha azt szeretnéd, hogy az emberek érezzék, hogy milyen is részt venni egy nálatok megrendezett eseményen, akkor az élő közvetítések tökéletesek erre. Ez a funkció egyre több platformon elérhető.

 

5. Használd a Pinterestet

Nézzünk meg néhány konkrét közösségi hálózatot, amelyek ideálisak lehetnek helyszíned számára. Először is itt a Pinterest, ami ideális platformot biztosít képeid bemutatására. A Pinterestre sokan inspirációért járnak, így tökéletes arra, hogy a lehető legjobb pillanatban hívd fel az emberek figyelmét helyszínedre.

 

A Pinterest táblákból áll, amelyekre tartalmakat tűzhetsz ki – érdemes egy táblát készíteni a közösségi, vállalati, esküvői, és egyéb rendezvénytípusok számára is, illetve lehet kültéri/beltéri táblát, nappali/éjszakai események, és így tovább.

 

6. Reklámozd üzleti rendezvényhelyszínedet a LinkedIn-en

Amennyiben üzleti jellegű rendezvényekkel (is) foglalkozol, érdemes helyszínedet képviseltetni a LinkedInen is. A platform kifejezetten szakemberek számára jött létre, így lényegében tele van számodra ideális ügyfelekkel.

 

7. Ne feledkezz meg a Facebookról

Természetesen a közösségi média királya sem maradhat le egyetlen ilyen listáról sem. Kétmilliárd felhasználójával a platform olyan, mint egy kisebb bolygó, egy külön világ, a maga vásárlási lehetőségeivel, hirdetéseivel, közösségeivel, és trendjeivel.

 

Még ha csak a funkciók 10%-át is használod ki, rengeteg emberhez juthatsz el tartalmaiddal (különösen ha nem félsz kiadni egy kis pénzt a fizetett hirdetésekre). A Facebook egyik legjobb funkciója, hogy a felhasználók véleményeket fogalmazhatnak meg a különböző szolgáltatásokról (pl. rendezvényhelyszínekről), és értékelhetik is azokat.

 

8. Figyelj oda a versenytársakra

Az üzleti közegben teljesen elfogadott hétköznapi dolog nyomon követni a versenytársakat. Ebből sokat lehet tanulni, hiszen a jó trükköket el lehet lesni, és rá lehet világítani azokra a hiányosságaikra is, amelyeket te pótolhatnál saját helyszíneden.

 

9. Ne becsüld alá a szájról szájra híresztelést

A közösségi média nem minden – sokan nem egy hivatalos közösségi bejegyzésen keresztül hallanak először a dolgokról, hanem egy ismerősüktől, személyesen, telefonon, vagy emailben. Ezek a személyes ajánlások mindennél értékesebbek, hiszen nincs olyan marketing, amiben az emberek jobban bíznának, mint ismerőseik tapasztalataiban és véleményében. 

Persze ahhoz, hogy ez működjön, kiváló élményeket kell nyújtanod ügyfeleidnek, hogy legyen miről áradozniuk barátaiknak, munkatársaiknak. Érdemes odafigyelni rá, hogy mit mondanak helyszínedről az emberek nyilvános bejegyzéseikben, hogy minél előbb reagálhass az elégedetlen látogatók megjegyzéseire, és megköszönhesd a pozitív értékeléseket!