Közösségi média statisztikák, tények és tudnivalók stratégiád felállításához - Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube

Érdekes statisztikák a közösségi média marketing világából

2018-ban a digitális marketingnek szerves részét képezi a közösségi média, mint marketingcsatorna, pontosabban különböző csatornák gyűjteménye. A legtöbb közösségi platform ma már olyan marketing lehetőségeket rejt magában, amiket hatékonyan kihasználva gazdaságos, de látványos eredményeket érhetsz el vállalatod, márkád számára.
 

Az emberek észre sem veszik, de szép lassan a közösségi média függőivé válnak, és gyakran néhány percet sem képesek eltölteni anélkül, hogy rápillantsanak értesítéseikre. A Facebook, az Instagram, a YouTube és más platformok olyannyira hétköznapijaink részét képezik, hogy az ezeken látott tartalmak könnyedén megragadhatnak emlékezetünkben.

 

A következőkben nem feltétlenül egy trükköt, tippet, vagy módszert szeretnénk bemutatni, hanem egy nagy adag érdekes statisztikát a közösségi médiáról, ami garantáltan meggyőz majd arról, hogy megéri foglalkozni a marketing ezen ágazatával, és talán segít majd eldönteni, hogy hová érdemes fókuszálni közösségi stratégiádat.

 

Lássuk, hogy mit mutatnak a számok!

 

Általános közösségi statisztikák

  • Úgy tűnik, hogy legtöbbünknek nem elég csak egy helyen élni digitális közösségi életünket – az átlag internetfelhasználónak 7,6 különböző közösségi média fiókja van.
  • Csak 2017 második és harmadik negyede között 121 millióval nőtt a közösségi média felhasználóinak száma.
  • Az 55-64-es korcsoport kétszer annyira hajlamos felvenni a kapcsolatot valamilyen márkás tartalommal, mint a fiatalabb korcsoportok.
  • Az interneten előszeretettel vitatják meg a közösségi felhasználók különböző márkákkal, cégekkel vagy vállalkozásokkal kapcsolatos tapasztalataikat, de ezen felhasználók 96%-a nem is követi az adott márka profilját.
  • Egy kép többet mond ezer szónál – nagyon beszédesek lehetünk, hiszen naponta több mint 3,2 milliárd képet osztunk meg közösségi bejegyzéseinkben.
  • Kedves faj vagyunk – a közösségi felhasználók 49%-a azért oszt meg információkat a termékekről, hogy ezzel másokat segítsen.
  • Életünkből átlagosan 5 évet és 3 hónapot fordítunk a közösségi médiára.

 

Facebook statisztikák

  • A Facebook idén 2 millió 25 év alatti felhasználóját fogja elveszíteni.
  • A legtöbb Facebook felhasználó Indiában él (270 millió), a második helyen az Egyesült Államok áll (210 millió), Brazília és Indonézia pedig fej-fej mellett állnak a harmadik helyen (130-130 millió).
  • Naponta 8 milliárd videót néznek meg a Facebookon.
  • 5 millió Facebook fiók tartozik egy 10 év alatti személyhez – a Facebook általános szabályzata szerint a minimum felhasználói korhatár 13 év.
  • Az anyukák a márkakedvelők legnagyobb csoportja – az Egyesült Államokban 58%-uk követi kedvenc márkáit a platformon.
  • A férfiak és a nők ugyanannyira hajlamosak humoros tartalmakat megosztani a Facebookon.

 

Instagram statisztikák

  • Az Instagramon az Instagram saját fiókja büszkélkedhet a legtöbb követővel – közel 234 millióval. A második helyen Selena Gomez (135,46), a harmadikon pedig Cristiano Ronaldo (123,33) áll.
  • Az Instagram felhasználók 80%-a követ legalább egy céget a platformon, és ezen felhasználók közül 200 millió rendszeresen megnézi, hogy milyen tartalmakat osztanak meg kedvenc márkáik.
  • Az Instagram Stories funkciója kétszer népszerűbb, mint a Snapchaté.
  • A legnagyobb márkák 85%-a képviselteti magát az Instagramon – ideje csatlakozni!

 

YouTube statisztikák

  • Több videó kerül fel a YouTubera egy hónap alatt, mint amennyi adást a három legnagyobb TV-adó leadott az előző hat évtizedben.
  • A YouTube is egy keresőmotor, méghozzá a második legnagyobb a Google után. A YouTube havonta 3 milliárd keresést szolgál ki.
  • Egy átlagos YouTube munkamenet 40 percig tart.
  • A világ összes videónézéssel töltött idejének felét a YouTube szolgálja ki. Ebbe beleszámít az összes TV adás és interneten megtekintett videó is.

Twitter statisztikák

  • A Twitter egy különleges platform – 1,3 milliárd fiókjából csupán 336 millió aktív minden hónapban.
  • Az egymilliárdodik tweet a platform indulása után 3 évvel, 2 hónappal és 1 nappal került ki a platformra. Ma napi szinten kétszázmilliárd új tweetet írunk.
  • A Twitteren nem szabad lazsálni – a felhasználók 53%-a várja el, hogy egy cég vagy márka egy órán belül válaszoljon tweetjeikre. A negatív visszajelzőknél ez az arány 72%.
  • A Twitter felhasználók 80%-a mobiltelefonjáról használja a platformot.

 

Pinterest statisztikák

  • A Pinterest első sorban (de egyáltalán nem kizárólag) a hölgyek platformja. A nők 81%-a bízik a Pinterestben, mint hír- és információforrásban.
  • Azok a látogatók, akik a Pinteresten keresztül érkeznek webhelyedre 10-szer hajlamosabbak vásárolni, mint a más csatornákon keresztül érkezők.
  • A Pinteresten keresztül érezők többet is költenek, az Egyesült Államokban például akár dupla annyit is, mint a Facebookról érkezők.

 

+1: További érdekességként megjegyeznénk, hogy összesen durván 5 millió márka hirdet a Facebookon, 2017-ben pedig világszerte összesen 35 milliárd dollárnyi összeget költöttek a márkák közösségi hirdetésekre – ez a digitális hirdetések 16%-át teszi ki.