Így hat mindennapi életünkre a közösségi média
A közösségi média pozitívumai
1. Egyszerűbb kapcsolattartás
A közösségi hálózatok elsődleges előnye, hogy akadálymentesíti a kapcsolattartást az ismerősök, barátok, és családtagok között. Az emberek állapotfrissítéseken, képeken, és privát üzeneteken keresztül értesülhetnek arról, hogy mi történik a „többiekkel”, azonnalivá, interaktívvá és szórakoztatóvá téve ezzel a hétköznapi kommunikációt, akár több ezer kilométer távolságról is.
2. Termékvélemények és értékelések
Ahogy egyre több márka képviselteti magát a közösségi médián, úgy a felhasználóknak egyre több lehetőségük adódik véleményt alkotni azok termékeiről illetve szolgáltatásiról. Ez komoly előnyt jelent azok számára, akik érdeklődnek ugyan az adott márka kínálata iránt (legyen az egy háztartási gép, egy szállás, vagy bármi más), de még nem biztosak döntésükben. A vélemények felhívhatják a figyelmeket az esetleges csalásokra, de esélyt adhatnak olyan igazán tisztességes márkáknak is, amelyek egyébként nehezen hallathatnánk hangjukat más platformokon.
3. Csoportos kommunikáció
Ez a közösségi média egy másik esszenciális funkciója. A közösségi médián számos kisebb közösség alakulhat ki bármilyen tárgy, termék, téma, vagy elképzelés körül, amelyeknek ismerkedésre, eszmecserére, és aktivitásra ösztönzik a felhasználókat. A csoportok jellegétől és tagjaitól függően ezek lehetnek szórakoztatók, vagy éppen hasznos információkat is megoszthatnak egymással a beszélgetések résztvevői.
4. Kiváló marketingeszközök
A közösségi média egy nyitott hálózat, tele emberekkel és kommunikációs lehetőségekkel. A platformok remek lehetőséget biztosítanak a cégek számára, hogy új követőket, kereshessenek maguknak, akiket idővel ügyfelekké „gondozhatnak” a különféle hasznos tartalmak megosztásával, illetve azzal, hogy aktívan kiveszik a részüket a közösségi életből.
5. A közösségi média hatással van az egészségügyre…
A közösségi média egy rendkívül hasznos eszköz lehet a különféle egészségügyi szolgáltatók számára is. A különféle klinikák és magánrendelők azonnal megoszthatják pácienseikkel a legújabb, legfontosabb tudnivalókat – legyen szó egészségügyi hírekről, várható fejlesztésekről, leállásokról, vagy akár új orvosok érkezéséről. Az egészségügyi szolgáltatók közösségi médián való jelenléte továbbá egy gyors kommunikációs csatornát is biztosít a páciensek számára, akik manapság minél gyorsabb ügyintézésre vágynak.
6. … a gazdaságra …
A közösségi média maga egy külön iparrá fejlődött ki, ami világszerte tízezreknek biztosít munkalehetőségeket. A Facebook, a LinkedIn és a Twitter mind több ezernyi munkatárssal rendelkezik, nem is beszélve a többi népszerű platformról.
7. … és a politikára is
A politikusok a Twitter, a Facebook, és más platformok használatával igyekeznek kifejezni személyes és politikai nézeteiket, ami lehetővé teszi számukra, hogy sokkal közvetlenebb kommunikációt folytathassanak az „utca emberével”, mint a történelem során bármikor. Mindez további beszélgetéseket lobbant ki, ami újabb eszmecserékhez és ismertségekhez vezethet, nem beszélve a politikai problémák nyilvános megvitatásáról.