Melyik a legjobb közösségi média csatorna az üzleted számára?
A közösségi média világa sokak számára túl bonyolult és zavaros lehet, hiszen sok felület van és szinte minden közösségi média szakértő azt ajánlja, hogy használd a Facebookot, Instagramot, Twittert és a LinkedInt is – pedig erre egyáltalán nincs minden esetben szükség. Mindegyik platformnak megvan a saját célja és a fő demográfiája. Ha a LinkedInt arra használod, hogy több pólót adj el, akkor azonkívül, hogy valószínűleg nem fog jönni a várt eredmény, a pénz csak le fog folyni a lefolyón.
Itt van egy lista arról, hogy mely közösségi csatornákat milyen céllal kellene használnod.
Facebook
A Facebookon való hirdetésből indult minden, 2007 óra használják ugyanis ilyen célokra (más is öregnek érzi magát?!), nagyjából 7 millió hirdető alkalmazza a meglehetősen széles és mély célzási lehetőségeit és lenyűgöző képességeit.
A legtöbb esetben arra használják a Facebook reklámokat, hogy megismertessenek egy-egy márkát, növeljék weboldaluk forgalmát és az eladásokat. A Facebook remek eszköz arra, hogy elérd az üzleti céljaidat, HA a célközönséged megtalálható ezen a felületen. A demográfiai adatok folyamatosan változnak, de általánosságban azt mondhatjuk, hogy a Facebook használata az 50 év feletti korosztály részéről nő erőteljesen, idősebbek körében is ez a legnépszerűbb felület és még egy nagyon érdekes adat, hogy inkább az alacsonyabb keresetűek vannak jelen. Ez pedig kapcsolódik a Facebook célzási lehetőségeihez is. Megcélozhatsz újdonsült szülőket, csapatok, márkák kedvelőit, de nem célozhatsz meg bizonyos pozíciókat és azt, hogy kinek milyen tapasztalata van, hány évet töltött el egy adott munkában. A Facebook ugyanis az emberekről szól és a kapcsolataikról, érdeklődési területeikről, nem pedig a karrierükről.
Tippek:
- A Facebook tényleg nagyon hatékony az e-kereskedelmi üzletek számra, hogy megismertessék márkájukat és növeljék eladásaikat.
- Ha olyan céged van, ami csak a közeledben élőket szolgálja ki, például egy kisboltod, akkor is bátran használhatod a Facebookot reklámozásra, a Facebook ugyanis imádja a közösségeket, csoportokat.
- Ha szeretnél nagyobb forgalmat generálni a webhelyeden egy bizonyos érdeklődési területű célcsoportnál, akkor is tökéletes számodra ez a platform.
Instagram
Az Instagram viszonylag új a közösségi hirdetések, reklám világában, csak 2013-ban jelentek meg az alap hirdetési funkciók. Mivel a Facebook család tagja, a célzási lehetőségek azonosak, azt viszont fontos megjegyezni, hogy a főbb demográfiai adatokban már jelentős eltérés van a Facebookhoz képest.
Habár a Facebook felhasználói egyre inkább az idősebb korosztályból kerülnek ki, az Instagramot leginkább a 18-34 éves korosztály használja. Felhasználói nem változnak keresettől függően, úgyhogy lehetsz akár prémium márka, vagy egy olcsóbb, pénztárcabarátabb, amíg a fiatalabbakat célzod, nyert ügyed van.
Habár ugyanolyan lehetőségek vannak a célzásokat illetően, mint a Facebookon is, a forgalom növelés és lead elérésére, ez nem jelenti azt, hogy mind a két platformot ugyanúgy kéne kezelned. Az Instagram sokkal inkább a vizualitásra épít, mint a Facebook, így a képeknek különösen figyelemfelkeltőnek kell lenniük, a videóknak rövidnek és érdekesnek, a feliratoknak, szövegnek pedig kimagaslónak (vagyis nem unalmasnak).
Tippek:
- Az Instagramon való megjelenés remek lehetőség az e-kereskedelem részvevőinek, Facebook reklámmal ötvözve pedig az eladások jelentős mértékben nőhetnek.
- Ha erős, egyedi márka vagy kreatív képekkel és emlékezetes tartalmakkal, az Instagram elengedhetetlen ahhoz, hogy ismertté, népszerűvé tedd a márkádat.
- Ha fiatalabb a célközönséged és hajlandó vagy lépést tartani a trendekkel, akkor az Instagramon való reklám nagyon hatékony lehet.
Twitter
A Twitter az a közösségi csatorna, amit a legnehezebb jól használni márkák számára. A tartalom főleg mémekből, vicces videókból, nagyon erős véleményekből áll – ami egyáltalán nem meglepő, ha megnézzük, hogy főleg városban élő fiatalok használják. A márkák általában azt a hibát követik el, hogy teljesen figyelmen kívül hagyják a tartalmakat és úgy használják az üzleti profiljukat, mint egy ügyfélszolgálati felület, vagy egyszerűen csak átposztolják a Facebook és Instagram tartalmaikat, mert az mondták nekik, hogy „használják a Twittert”.
Ha csak a márkád nem hajlandó követni minden új trendet, olyat is, ami esetleg nem is kapcsolódik szorosan az iparágadhoz, és hajlandó egy teljesen új stratégiát kialakítani a Twitterre, akkor inkább ne is zavartasd magad, egyszerűen ne foglalkozz vele. A Twitter NEM egy értékesítési felület. Azok a márkák, akik jól használják azért csinálják jól, mert megértik és elfogadják ezt. Ha szeretnéd ismertebbé tenni a cégedet, és később forgalmat generálni, akkor a Twitter hatékonyan használható, ha keményen próbálkozol.
Tippek:
- Ha a márkád nevét, ismertségét akarod építeni, a Twitter remek platform ehhez, ha helyesen használod.
- A fiatalabb korosztály itt érhető el, ha tényleg keményen próbálkozol.
LinkedIn
A LinkedIn teljesen más, ha reklámozásról van szó. Ez egy szakmai közösségi hálózat, és mindenképp használnod kell, ha B2B-t vagy szakmájukban szakértőket keresel, célzol. A 18-29 év közöttiek vannak jelen legnagyobb arányban, ezek a lelkes fiatalok pedig szeretnének szakmailag fejlődni és munkáltatókkal, toborzókkal kapcsolatba kerülni. A második legnagyobb csoport a 30-64 év közöttiek. Mit jelent ez számodra? CEO-k, COO-k, cégvezetők, rangosabb csapattagok mind készen állnak, hogy megcélozd őket.
A LinkedIn célzási lehetőségei kimagaslóak azon vállalkozások számára, akik a B2B marketingben akarnak sikereket elérni. Célozhatsz beosztás, munkakör, tapasztalat (hány év), érdeklődés és még számtalan más beállítás alapján – a lista szinte kimeríthetetlen. Feltöltheted azokat a cégeket is, akikkel együtt szeretnél dolgozni és megcélozhatod a marketingvezetőket, értékesítési vezetőket, fejlesztési vezetőket tőlük. Ettől lesz a B2B marketing olyan hatékony.
Tippek:
- A LinkedIn főként a B2B vállalkozások platformja, nem az e-kereskedelemben részt vevőké.
- Meg kell találnod a módját, hogy kitűnj.
- Mivel a közönség elég fiatal, előnyt kovácsolhatsz szakmai, üzleti mémekből, mert lehet, hogy jogászok és üzletemberek, de ugyanakkor a nap végén fiatalok is egyben.