Instagram történet piszkozatok: hamarosan ezzel is dolgozhatunk

Történet piszkozatokat is készíthetünk hamarosan az Instagramon

Az Instagram a Twitteren jelentette be, hogy felhasználói hamarosan piszkozatokat is készíthetnek majd a történetek összeállítása során, épp úgy, ahogyan a sima bejegyzések elkészítésekor is.

A platformon már rég óta elmenthettük azokat a félkész bejegyzéseket, amiket még nem akartunk posztolni, azonban a történeteket mindig akkor kellett elkészítenünk, amikor publikálni akartuk őket. 


Ez azt jelenti, hogy ha elkezdtél elkészíteni egy történetet, akkor csak két választásod volt: törlöd az egészet, vagy posztolod jelenlegi formájában – tehát nem volt lehetőséged arra, hogy később visszatérj hozzá, és befejezd a szerkesztését a publikálás előtt.

 

A funkció különösen az Instagram marketingeseknek, influencereknek és egyéb üzleti tevékenységet végzőknek lesz hasznos, hiszen a történetek a platform legnépszerűbb tartalmai közé tartoznak. Az Instagram történeteket naponta 500 millió felhasználó nézegeti, és a megtekintett történetek egyharmada valamilyen márkától származik.


Mi több, minden ötödik történetre közvetlen választ is írnak a felhasználók, ami javítja a márkák aktivitását a platformon. Nem csoda, hogy minden második üzleti fiók publikál legalább egy történetet havonta.

 

Érdemes lesz tehát figyelni az Instagram frissítéseit, és kipróbálni az új történet piszkozat funkciót, amint elérhetővé válik. Kérdés tovább az is persze, hogy vajon a funkció a későbbiekben bővül-e majd, vagy már tesztelt, végleges formájában implementálják azt.

 

Mire lesznek jók az Instagram történet piszkozatok?

Későbbi publikáció

A legfontosabb funkció a történetek előre elkészítése, és későbbi publikációja lesz. Arról még nem esett szó, hogy a történetek időzíthetők is lesznek-e, de mindenképpen logikus lenne az Instagram részéről, ha összekötné ezt a lehetőséget a piszkozatokkal.


Egy nagy bejelentés látványos, igényes története így akár napokkal előre elkészíthető lenne, vagy épp meg lehetne várni azt az időszakot a publikálásra, amikor a legaktívabb a közönség.
 

 

Egyszerűbb csapatmunka

Sok üzleti Instagram profillal nem csak egy, hanem több marketinges, és/vagy közösségi média manager, illetve tartalomkészítő is foglalkozhat egyszerre. Ezek a munkatársak könnyedén előkészíthetnek egy Instagram történetet – az egyikük például megírja a szöveget hozzá, míg valaki más a videót, vagy a képet készíti el. Az egyeztetéshez így kevésbé kell majd külső alkalmazásokra támaszkodni.


Hasonlóképpen, egy marketinges elkészítheti egy történet vázlatát, majd ügyfele ellenőrizheti annak tartalmát, mielőtt megjelenne az oldalán.

 

Elég idő az átgondolásra

Mindezidáig csak azt a verziót publikálhattuk a történetek közül, amit éppen megálmodtunk. Nem volt lehetőségünk rá, hogy egy órával, vagy egy nappal később visszatérjünk piszkozatunkhoz, és frissebb szemekkel tekintsünk rá.


Hamarosan ez sem jelent majd problémát, mert ha nem vagy biztos a dolgodban, még nem lesz muszáj véglegesítened történeteidet, és bármennyiszer módosíthatod őket, mielőtt kikerülnének a nyilvánosság elé.