Instagram marketing célzási lehetőségek: így érheted el a megfelelő közönséget

Instagram hirdetés: célzási lehetőségek, amikkel valóban elérheted a közönséged

Az Instagram jelenleg a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformja, csupán a Facebook és a YouTube előzi meg. Több mint 2 milliárd havi aktív felhasználójával szinte biztos, hogy a célközönséged is itt van. Ennél is jobb hír, hogy az Instagram marketing során többféle célzási lehetőség áll rendelkezésedre, így pontosan akkor és ott jelenhetsz meg, ahol a legnagyobb hatást éred el. Ez az útmutató bemutatja az Instagram hirdetések célzási lehetőségeit, négy fő kategóriára bontva, hogy könnyebben eligazodj a rendszerben.

 

Instagram marketing kizárólag Instagramon futó hirdetésekkel


Az első lépés, hogy elkülönítsd az Instagramot a Meta többi felületétől. Mivel az Instagram a Meta tulajdonában van, a hirdetéseid alapértelmezetten Facebookon is megjelennek. Ha csak Instagramon szeretnél hirdetni, ezt külön kell beállítanod a kampány létrehozásakor. A Hirdetéssorozat szerkesztése menüpontban az Elhelyezések szekciónál kapcsold ki az Advantage+ elhelyezések beállítást, majd válaszd a manuális elhelyezést.

Ezután egyszerűen eltávolíthatod a pipákat minden más platformról, így a hirdetéseid kizárólag az Instagram feedben, Stories-ban, Reels videók között, az Explore fülön és a keresési találatokban jelennek meg. Ez különösen hasznos lehet akkor, ha a márkád vizuális fókuszú, és a közönséged elsősorban az Instagramon aktív.


Instagram marketing célzása egyéni közönségek alapján


A hirdetési beállításoknál a célzási lehetőségek között először az Audience (Közönség) beállításokat találod. Az Advantage+ közönség opció alapértelmezés szerint be van kapcsolva, ezt először kapcsold ki a „Switch to original audience options” gombbal. Ekkor hozzáférsz az egyéni közönségek létrehozásához.

Az egyéni közönségek olyan felhasználókból állnak, akik már valamilyen módon kapcsolatba kerültek a márkáddal. Például:
 
  • Látogatást tettek a weboldaladon
  • Interakcióba léptek az Instagram fiókoddal (posztmegtekintés, like, üzenetküldés)
  • Megnézték valamelyik hirdetésedet
  • Részt vettek eseményen
  • Vásároltak nálad

Instagram esetén célozhatsz azokra, akik megnéztek egy adott videót, kedvelték vagy mentették a posztjaidat, vagy DM-et küldtek. Ezek a közönségek ideálisak remarketingre, azaz újra megszólíthatod azokat, akik már ismerik a márkád.
 

Instagram marketing célzása hasonmás közönségek segítségével


A hasonmás közönség (lookalike audience) egy különösen hatékony eszköz, ha új érdeklődőket szeretnél elérni. A Meta algoritmusai elemzik az általad megadott forrásközönséget (pl. weboldallátogatók, követők, vásárlók), és keresnek olyan új felhasználókat, akik hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek.

A hasonmás közönség létrehozásakor először ki kell választanod egy meglévő egyéni közönséget. Ezután beállíthatod, hogy melyik országban szeretnéd célozni az új felhasználókat, majd meghatározhatod a közönség méretét is: minél kisebb a százalék (pl. 1%), annál jobban hasonlítanak az új emberek az eredeti forrásra. Egy 1%-os lookalike lista az Egyesült Államokban például kb. 2,8 millió embert jelent.

Ez a módszer különösen jól működik, ha már rendelkezel jól teljesítő közönséggel, és azt szeretnéd „klónozni” a skálázás érdekében.


Instagram marketing manuális célzással


A manuális célzás lehetővé teszi, hogy teljes kontroll alatt tartsd, kikhez szólnak a hirdetéseid. A Meta Ads Manager különböző szűrőket kínál, amelyekkel nagyon pontos közönséget hozhatsz létre:
 
  • Hely szerint: ország, város, régió, irányítószám vagy pontos cím alapján
  • Kor és nem szerint: 13–65+ éves korosztályig bármilyen kombinációban
  • Részletes demográfiai adatok alapján: családi állapot, iskolai végzettség, foglalkozás, szülői státusz
  • Érdeklődési körök szerint: zene, fotózás, utazás, gasztronómia, divat stb.
  • Viselkedés szerint: gyakori vásárlók, utazók, céget alapítók, szülők, különleges események közeledte (pl. évforduló)

Ez a típusú célzás akkor ideális, ha pontosan tudod, kik alkotják a célcsoportod, és precízen szeretnél célozni.
 

Instagram marketing az Advantage+ közönség használatával


Az Advantage+ Audience az Instagram marketing legújabb célzási technológiája, amely a Meta gépi tanulására épül. Kétféle módon használható:
 

Teljesen automatizáltan:


Ebben az esetben nem állítasz be semmilyen célzást – a Meta algoritmusai döntik el, kiknek jelenjen meg a hirdetésed. Ez akkor működik jól, ha már sok konverziós adatod van (minimum heti 30–50).
 

Hirdető által irányítottan:


Megadhatsz kiinduló célzási adatokat (pl. érdeklődési kör, hely, életkor), amely alapján a Meta elindítja a célzást, majd bővíti azt hasonló felhasználókkal. Ez a megoldás különösen hatékony, ha szeretnél egyensúlyt találni a kontroll és az automatizáció között.

 
Kérje ajánlatunkat!