Ezért olyan hatékony a digitális egészségügyi marketing
Szűkös költségkeretek, korlátozott erőforrások, a páciensek örökké változó gondolkodásmódja, adatvédelmi szabályozások, stb. A digitális egészségügyi marketing világa egy óriási környezetet foglal magába, azonban a felsorolt aggályok lényegében mindenkit érintenek ezen a területen. Ha mindez nem lenne elég, a kórházaknak, klinikáknak és rendelőknek is óriási versenymezőnnyel kell szembeszállniuk, ami csak további problémákat vet fel.
Az egészségügy világát ma egy digitális, ügyfélközpontú hozzáállás mozgatja. Azoknak az egészségügyi szolgáltatóknak, amelyek szeretnének relevánsak maradni, digitális marketingre lesz szükségük. Egy jó digitális stratégia segít elterjeszteni egy praxis, vagy márka hírét, illetve hasznos adatokat szerezni, amelyeket aztán egy jobb páciens-, vagy ügyfélélmény kialakítására lehet felhasználni.
Milyen előnyöket kínál tehát a digitális marketing egy egészségügyi szervezet, vagy egy orvosi praxis számára? Íme a legfontosabbak!
Minimális költségekkel és kockázattal jár, mégis kedvezően térül meg
Az outbound marketingstratégiákkal ellentétben a digitális marketing (ami szoros kapcsolatban áll az inbound marketinggel) valós időben kínál hasznos mutatókat kampányaid állapotáról, hogy bármikor felmérhesd befektetéseid megtérülését.
A digitális marketing továbbá lehetővé teszi, hogy végigkövesd pácienseid/ügyfeleid digitális utazását, az első érintkezési ponttól kezdve egészen az első lefoglalt időpontig. Így láthatod, hogy mely csatornákról érkezik a legtöbb ügyfél, vagy páciens, és hogy melyekre érdemes több időt fordítani e csatornák közül.
Ha például a konverziós arányodat szeretnéd javítani, akkor könnyedén ellenőrizheted, hogy a különböző csatornákról érkező forgalom milyen arányban konvertál egészségügyi webhelyeden. Talán az organikus látogatók konvertálnak jobban, vagy épp azok, akik fizetett hirdetéseken keresztül érkeznek webhelyekre, és így tovább.
A digitális egészségügyi kampányok továbbá minimális kockázattal vethetők be. Egy webhellyel már alapból rendelkezned kell, szóval a következő lépés kihozni belőle a legtöbbet. Tedd teljesebbé a látogatók felhasználói élményét webhelyeden, és garantált eredményeket láthatsz majd.
A konverziós tölcsér korai szakaszában szólítja meg a lehetséges ügyfeleket
A digitális egészségügyi marketing releváns tartalmakat biztosít leendő ügyfeleid, pácienseid számára, méghozzá attól függően, hogy a konverziós tölcsér melyik szakaszában járnak éppen. Ez már akkor elkezdődhet, amikor valaki még csak a kutatási szakaszban jár. Megfelelően optimalizált, illetve a célközönséged igényeihez és szükségleteihez igazított tartalmak létrehozásával határozott forgalmat vonzhatsz egészségügyi webhelyedre.
Mindezt buyer personák létrehozásával könnyítheted meg, amelyeknek minden digitális egészségügyi kampányban fontos szerepük van.
A buyer personák lényegében olyan kitalált személyek, akiket ideális ügyfeleid, pácienseid tulajdonságaival ruházol fel. Ha sikerül elkészítened néhány buyer personát ideális ügyfeleid képmására, akkor tudni fogod, hogy pontosan milyen embereknek is kell tartalmakat készítened – tartalmakat, amelyek passzolnak igényeikhez, aggályaikhoz, problémáikhoz, kérdéseikhez, stb.
Személyre szabott megoldásokat kínálhatsz vele
Az egészségügyi márkák többsége – érthető módon – az egészségügyi innovációra és/vagy pácienseik első osztályú kezelésére összpontosít. Ez mind helyénvaló, azonban míg az egészségügyi technológia élén járnak, addig az adatgyűjtési módszereik még mindig azok, amiket a 2000-es évek elején használtak (ha használtak valaha egyáltalán). Rengeteg egészségügyi szolgáltató rendelkezik olyan informatikai hálózatokkal, amelyek nem gyűjtik, és/vagy nem osztják meg egymással megfelelően a marketinghez szükséges adatokat.
Azonban manapság kellő adatok nélkül nem működhet a hatékony digitális marketing.
Az adatok számos formában összegyűjthetők. Az ügyfél- és közönségi analitikák például információt szolgáltathatnak ideális közönségedről és érdeklődőidről. A prediktív analitika segíthet becsléseket készíteni a jövőről, ami alapján már ma fontos marketingdöntéseket hozhatsz. A kockázati analitika pedig segít felmérni, hogy mekkora kockázattal járna egy-egy szegmens megcélzása.