Google Shopping: az árösszehasonlító oldalak félhetnek!

Google Shopping: leáldozik az árösszehasonlító oldalaknak?

A Google új e-kereskedelmi platformja alapjaiban formálja át azt, amit a webáruházas vásárlásról gondolunk. Amerikában és Nyugaton az Amazon, hazánkban pedig az árösszehasonlító oldalak is kezdhetnek félni! Habár a Google korábban váltig állította, hogy nem kíván egy online kereskedő bőrébe bújni, az új platform egyértelműen az olyan óriásokkal kíván szembeszállni, mint a külföldön már-már mindenható Amazon, vagy a hazánkban is gyakran látogatott árösszehasonlító oldalak.
 
A Google persze nem szándékozik raktárakat felhúzni, és termékeket tárolgatni. A platform lényegében válogatott viszonteladókat ajánl a felhasználóknak. Bizonyos értelemben a hazai árösszehasonlító oldalakhoz hasonlíthatnánk a Google új platformját, csak éppen személyre szabott ajánlatokkal: amikor egy felhasználó rákeres egy termékre, a rendszer felsorolja azokat az eladókat, akik árusítják azt, vagy – ha egy Google termékről van szó – a saját áruházát is. A felsorolt viszonteladók között megjelenhetnek webáruházak és konkrét „fizikai” üzletek is.
 
Bizonyos termékeket „Google Garanciával” lehet majd megvásárolni, ami teljes pénzvisszatérítést biztosít, ha a Google által javasolt viszonteladó nem teljesíti időben a rendelést.
 
Természetesen az Amazonnak óriási előnye van, hiszen szinte minden létező terméket megtalálhatnak rajta a vásárlók, ráadásul már évek óta működik a világ több területén, beleértve több európai országot is. Mindezek ellenére a Google elmondhatja magáról, hogy a potenciális vásárlók teljes keresési előzményeivel rendelkezik (hacsak a felhasználók nem törölték azt), így elképesztő mennyiségű adatból dolgozhat, hogy releváns termékeket javasolhasson a felhasználók számára.
 
Hogy sikeres lesz-e a kezdeményezés, vagy a Google+ sorsára jut-e a platform, az persze még megjósolhatatlan, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a fejleményekre.