Google Data Studio használata az online marketingben

Google Data Studio, avagy a marketingesek legújabb kedvence

Mérhetőség nélkül nincs online marketing. Ahhoz, hogy értékelhesd eszközeid eredményességét, felállíthasd egy-egy időszakra vonatkozó stratégiádat, vagy éppen tudd, hogy milyen platformon érdemes elkölteni marketing költséged nagyobb részét, pontosan ismerned kell a számokat. A Google ingyenes eszközének köszönhetően a jelentéseidet végre könnyen érthetővé és emészthetővé varázsolhatod nem csak számodra, de ügyfeleid számára is!

A Google Data Studio 

 

Ahogy minden eszköz, a Google Data Studio megjelenése is váratott magára hazánkban. A Google Data segítségével az Analytics – szakavatatlan szemek számára olykor nehezen értelmezhető – adatait végre csillogó jelentésekké alakíthatod. Mindezt a BigQuery-csatlakozási szoftver segítségével teheted meg, a Firebase-alkalmazással való összekapcsolást követően a BigQuery-adatkészletet megjelenítheted a Data Studio-ban.

 

Google Data Studio kezdőknek

 

A Google Data Studio-t IDE kattintva érheted el, a munkát érdemes az elérhető mintajelentésekkel kezdeni, amik egyébként mind a BigQuery sémának köszönhetően elérhető adatokon alapulnak. A Google Data Studio-ba való belépés után az alábbi kép tárul majd elénk:

 

 

Aki szereti bújni a számokat, és könnyedén válik függővé, annak a felület már első pillantásra maga a mennyország. Pláne akkor, ha az egyes funkciókra kattintva rájön: az adatai egy szempillantás alatt életrekelnek a Google Data Studio segítségével. Nem véletlen tehát, hogy a funkció itthon is hamar a marketingesek egyik legnagyobb kedvence lett.

 

A Google Data Studio és az adatok összekapcsolása

 

Első használatra talán bonyolultnak tűnhet az egyes adatok összekapcsolása a felülettel. A Google saját eszközeinek adatait (AdWords, Analytics, Youtube, stb.) valamivel egyszerűbb importálni, de CSV-t is feltölthetünk. Ahogy azt már megszokhattuk, jelentéseinket különböző dátumtartományon belül, különböző dimenziók és mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A Data Studio saját sablonjai egyébként nem rosszak, érdemes velük ismerkedni és próbálkozni. 

 

 

Google Data Studio, a mi kedvencünk is

 

Egy biztos, a Google óriási húzása volt a Data Studio. Könnyedén rendszerezhetjük az adatainkat, és dokumentálhatjuk őket valahogy sokkal emészthetőbb formában. Látványosan szemléltethetjük az eredményeket, a használata egy kis gyakorlás után könnyen megy majd. Segítségével élő, akár valós idejű jelentéseket is létrehozhatunk, akár a webhelyünk teljesítményének mérésére, akár egyéb csatornáink eredményességének vizsgálatához.