Felhasználó által generált tartalom: miért és hogyan használd a márkaépítésben?

Miért és hogyan érdemes márkádnak a felhasználók által generált tartalmat használnia?

Foglalkozz a felhasználók által generált tartalmakkal márkáddal kapcsolatban – hiszen sokat segíthetnek márkád népszerűsítésében. Hogy pontosan miért? Mutatjuk!  A felhasználók által gyártott tartalom elsöprő trendé vált az elmúlt években a közösségi média felületek terjedése, és a rövid videóformátumok megjelenése után. A márkák számára ez pedig egy új marketing lehetőséget tartogat. Készíthet márkád számára tartalmat akár egy influencer, dolgozhatsz együtt számos microinfluencer-rel, de akár hűséges vásárlóid is segíthetnek egy-egy nyereményjáték keretén belül abban, hogy olyan tartalmak kerüljenek ki rólad a netre, amellyel célközönséged azonosulni tud, és amelyek valóban segítik a brandérték növekedését. De hogyan fordíthatod leginkább előnyödre ezt a trendet az ekereskedelemben?


Adj egyértelmű utasításokat a tartalomgyártással kapcsolatban! 

Mindegy, hogy egy influencerkampányba kezdesz, vagy közösségi média felületeiden indított nyereményjátékok, kampányok sorozatával kéred fel követőid a tartalomgyártásra, fontos tisztában lenned vele hogy pontosan mit szeretnél tőlük cserébe kapni. 
Ennek értelmében javasoljuk, hogy pontos és precíz elvárásokat fogalmazz meg! Ezzel biztosíthatod, hogy a megfizethető és megbízható tartalomgyártáktól kívánt tartalom is éppen azt az üzenetet közvetítse márkádról, amelyet Te szeretnél. 
 

Biztosítsd a készülő tartalom jövőjét

Amikor egy közreműködés során videót készíttetsz valakivel, optimális esetben a megállapodásotok tartalmazza, hogy az adott tartalom a Te tulajdonodat képezze – ez pedig lehetővé teszi hogy szabályozd annak megosztását, közzétételét. 
Ha a te tulajdonodat képezi tartalom, biztonságban érezheted magad a megosztása során, hiszen csak Te döntöd el, hogy mi legyen vele. 
Ez az influencer marketingben egy új trend, hiszen a klasszikus megállapodások keretén belül a készülő tartalom az influenceré marad, azonban ez számos veszélyt is rejthet márkád számára. 
 

Tartsd számon a készülő tartalmakat, és a régieket is! 

Sok vállalkozás követi el azt a hibát, hogy az ilyen jellegű kampányokat kapkodva kezeli – míg végül már azt sem tudják, milyen felhívások aktívak éppen a márkára vonatkozóan. 
Főként ha a készülő tartalomban kuponkódokat, kedvezményeket garantálsz fontos figyelemmel kísérni a kampányok határidejét, lejártát – és azt, hogy egyszerre több kampány ne fusson, vagy kizárólagosság kerüljön azokra. 

 

Használd ki a legújabb trendeket! 

A TikTok elterjedésével a trendek is újra erőre kaptak: ezen a felületen ugyanis rengeteg aktuális „kihívás” szokott megjelenni. Ezek a kihívások a legtöbb esetben kérészéletűen, és mindössze néhány napig, hétig maradnak divatosak, ezért egy aktív tartalomgyártónak gyorsan kell cselekednie. 
Fontos, hogy csak olyan trendekbe szállj be, amely összeegyeztethető márkád üzenetével!