A Facebook pénzzel segíti a kisvállalkozásokat, hogy túléljék a koronavírus krízist - 100 millió dollárt szán erre a célre

A Facebook indít egy 100 millió dolláros segélyprogramot, hogy segítsen a kisvállalkozásoknak megbírkózni a COVID-19 hatásaival

A COVID-19 járvány nagy kihívásokat hoz magával számtalan aspektusban világszerte és a valóság az, hogy egyre csak rosszabb lesz a helyzet. Mivel a vakcina kifejlesztése még mindig hónapokra van és a vírus terjed a világ minden részén, nagy a valószínűsége, hogy hónapokon keresztül foglalkoznunk kell még vele, ami nagyon nagy hatással van sok szektorra és üzletre.

Ahhoz, hogy segítsen csökkenteni ezt a terhet, legalábbis néhány szervezet számára, a Facebook bejelentette, hogy indít egy 100 millió dolláros segélyprogramot, hogy segítsen 30.000 kisvállalkozásnak, 30 országban, támogatva azokat a közösséget, ahol a Facebook és a csapatai működnek.


Ahogy Sheryl Sandberg írja a Facebooktól:


A kisvállalkozások fontos részét képezik a közösségünknek és sok emberre, aki ezeket az üzleteket irányítja nagyon nagy hatással van a krízis – főleg, mivel egyre több és több ember marad otthon. Minél tovább áll fenn ez a vészhelyzet, annál nagyobb kockázatot rejt a kisvállalkozások számára, és a tulajdonosok és alkalmazottak megélhetésére vonatkozóan. Ezért jelentem ma be, hogy a Facebook 100 millió dollárt fektet abba, hogy segítsen 30.000 kisvállalkozásnak 30 országban, ahol az alkalmazottai élnek és dolgoznak. A Facebook egy külön oldalt is készített erre a célra.


És hogy ki kaphat a támogatásból? Nos, ez még nem 100%-ig tiszta.


A Facebook azt mondja, hogy több információt fog rendelkezésre bocsátani az elkövetkező hetekben és kezdi majd fogadni a jelentkezéseket a segélyre. Jelenleg az érdekelt üzletek feliratkozhatnak, hogy több információt tudjanak meg a programról, ahogy az oldal alján lévő feliratkozási lehetőségből lászik. Továbbá Sandberg azt is elmondta, hogy a Facebook továbbra is dolgozik azokon az egyéb opciókon, amikkel segíthet a vállalkozásoknak eligazodni és reagálni a vírus kirobbanására és a számtalan kihívás ellenére is életben maradni.


Annak érdekében, hogy további segítséget biztosítson, a Facebook:


o    Elindított egy üzleti erőforrás hubot, aminek a célja, hogy támogatást nyújtson minden vállalkozásnak, amire hatással van a koronavírus kitörése – közvetve vagy közvetlenül –, ahol tippeket és linkeket biztosítanak, hogy segítsenek eligazodni annak hatásain és további működésükben. Erőforrásokkal és ajánlásokkal segítik a kisvállalkozásokat, hogy kapcsolatban maradhassanak a vásárlóikkal és az üzletük ne menjen tönkre – ideértve alapvető tippek megosztását, amit azonnal tenni kell, vagy meg kellene fontolni. Mint például:


5 lépés, amit ma megtehetsz

 

  • Tartsd magad biztonságban és jól informáltan
  • Maradj kapcsolatban a fogyasztóiddal
  • Próbálj online eseményeket tartani
  • Készíts egy ügyfélszolgálati tervet
  • Biztosíts egy listát a gyakran ismételt kérdésekről (GYIK)


o    Megkezdte a munkát új virtuális képzési programokon, hogy támogassák az üzletek működését a megváltozott körülmények között a COVID-19 okozta lezárások, karanténok miatt
o    Felállított egy új stratégiát arra vonatkozóan, hogy hogyan tarthat virtuális tréningeket a vállalkozásoknak az egész világon
o    Elkezdett dolgozni az új Facebook Blueprint anyagokon, különös tekintettel a távmunkára és a csapatok távoli irányítására vonatkozóan.


Továbbá a Facebook Journalism Project társul a Lenfest Institute for Journalism és a Local Media Association szervezetekkel, és felajánl 1 millió dollárnyi támogatást a helyi hírszervezeteknek az Egyesült Államokban és Kanadában, hogy újságíróik támogassák a közösséget valós, releváns hírekkel és frissítésekkel.


Persze azt hozzá kell tenni, hogy a Facebooknak 2019-ben 71 milliárd dolláros bevétele volt, ehhez képest az a 100 millió dollár nem olyan hatalmas összeg, de nagyon is jelentős lesz azoknak, akik kapnak belőle – és még egyszer, a koronavírus helyzet valószínűleg hónapokig elhúzódik és sok kisvállalkozásra nagyon nagy hatással lesz.
Ha a Facebook támogatása segíthet néhánynak fennmaradni és sikeresen tovább működni, az már egy nagy győzelem.