Facebook marketing trendek 2021-ben

Ezek a szabályok határozzák meg a Facebook marketinget 2021-ben

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, amelyet havonta több, mint 2,7 milliárd felhasználó vesz elő. Nem csoda tehát, hogy a legtöbb márka szeretne jelen lenni és egy stabil közösségi média marketing stratégiát kialakítani rajta, hogy minél több lehetséges ügyfelet érhessen el üzeneteivel.

Azonban a Facebook folyamatosan változik, és ezek a változások gyakran gyökerestől megváltoztatják, hogy a márkák (vagy épp a felhasználók) hogyan használják majd a platformot az elkövetkezendő időkben. Lássuk tehát, hogy milyen változásokról is van szó, és hogy milyen szabályok határozzák majd meg a Facebook marketinget 2021-ben!

 

Felkészülés 2021-re: Mi történt az év során?

2020-ban számos olyan változtatást vezetett be a Facebook, amelyek mind a felhasználók, mind pedig a márkák hétköznapjaira hatással voltak. Lássuk, hogy mi minden történt az év során, aminek 2021-ben is fontos szerepe lesz a Facebook marketingben.

 

1. Az új felhasználói felület

A Facebook új felhasználói felületét kevert érzelmekkel fogadták, de ez nem változtat a tényen, hogy az új felület végérvényesen maradni fog. Marketing szempontjából a változtatás azért jelentős, mert az új felhasználói felület (és a hozzá tartozó algoritmus) főképp a csoportokra és az eseményekre helyez a hangsúlyt.

2021-es Facebook stratégiád összeállításakor fontos észben tartani, hogy a felhasználók már más csatornákat preferálnak a Facebookon a tartalomfogyasztásra, mint 1-2 évvel ezelőtt.

 

2. Az új „Collab” funkció

Bizonyára senkit sem lep meg, hogy a Facebook is dolgozik a saját „TikTok” verzióján, ami jelenleg még béta fázisban van, és egyelőre a Collab nevet viseli. A Collab jelenleg csak meghívott felhasználók számára elérhető, és első sorban közös zenekészítésre szánja a platform. Ez ugyan egészen más koncepciót ragad meg, mint a TikTok, de a tartalomkészítés menete sokban hasonlít a nagysikerű videós alkalmazáséhoz.

Ha a Collab elkészül és nyilvánosan is elérhetővé válik, akkor garantáltan szerepe lesz a 2021-es Facebook marketing stratégiákban is.

 

3. A Facebook hirdetésekre vonatkozó szöveg/kép arányok

A Facebook korábban büntette azokat a hirdetéseket, amelyek túl sok szöveget használtak képes elemeiken. 2020 szeptember 7-étől azonban eltűntek az erre vonatkozó szabályok az irányelvek közül, és helyette már azt olvashatjuk, hogy többé nem büntetik a hirdetéseket a feliratmennyiség miatt.

 

4. Hashtagek a Facebookon

Nem mindenki használ szívesen hashtageket a Facebookon, pedig a platform jelenleg egy javasolt hashtageket kínáló funkcióval kísérletezik, ami közvetlenül a bejegyzéskészítőben lesz majd elérhető. Szeptember óta csak egy kiválasztott felhasználói kör számára elérhető a funkció, de idővel minden bizonnyal többekhez is eljut majd.

Persze ez nem jelenti azt, hogy kötelező lesz hashtageket használni bejegyzéseidben, de úgy tűnik, hogy a Facebook megkönnyíti majd a dolgodat, ha mégis így döntesz.

 

5. A képek tulajdonjoga a Facebook platformjain

A Facebook szerint különböző platformjait (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) havonta átlagosan 3 milliárdan használják, így elképzelhető, hogy a releváns változások idővel ezekre is átszállnak majd, még ha eleinte csak a Facebookon vagy az Instagramon jelennek csak meg.

A közösségi hálózat 2020-ban jelentette be, hogy „bizonyos partnereik” megigényelhetik tulajdoni jogukat a képeik felett, és szabályozhatják azok használatát a Facebook platformjain. Habár a részletek még nem kerültek napvilágra, mindez azt jelentheti, hogy az új szabály komoly hatással lehet a Facebookon és az Instagramon megosztott és újraosztott képekre.

Egy képtulajdonosnak jelenleg három opciója van, ha azt látja, hogy valaki engedély nélkül használja a képét:

  • Hagyhatja, hogy maradjon
  • Kérheti a kép törlését
  • Korlátozhatja, hogy mely területeken legyen látható a kép

 

6. Facebook Business Suite

A Facebook ismét előállt egy új felülettel, amin keresztül elkészíthetjük és időzíthetjük tartalmainkat. Ez a Facebook Business Suite, ami a közösségi platform szerint a következőket kínálja:

  • Időt spórolhatsz: Posztolj egyszerre a Facebookra és az Instagramra is, és kezeld bejegyzéseidet egy helyen ,hogy kapcsolatban maradhass mindkét közösségeddel.
  • Naprakész maradhatsz: Minden Facebook és Instagram értesítésed és üzeneted egy helyen, hogy naprakész maradhass, és egyszerűbben válaszolhass ügyfeleidnek.
  • Megvalósíthatod üzleti céljaidat: Tekintsd meg Facebook és Instagram elemzéseidet, és tudd meg, hogy mi teljesít jól, és mire kíváncsiak ügyfeleid.

A Business Suite rengeteg hasznos funkciót kínál a tartalomkészítők és marketingesek számára. Mind az oldalkezelők, mind a tartalomkészítéssel foglalkozó munkatársak is egyszerűen használhatják az új eszközöket, legyen szó az üzenetek kezeléséről, vagy a statisztikák elemzéséről.

A Facebook szerint a Business Suite lesz az egységesített központi felület minden Facebook platform számára, ha elkészül a teljes verzió.

 

További trendek 2020-ból, amik kihatnak majd 2021-re

1. Leadgenerálás a Messengerben

A Facebookon már olyan hirdetéseket is készíthetsz, amelyek megnyitják a Messengert a felhasználónak, hogy rögtön üzenetet tudjon küldeni Facebook oldaladnak. A beszélgetésben automatikusan megjelenik néhány kérdéslehetőség is, amiket rögtön elküldhetnek oldaladnak, de persze saját üzenetüket is megfogalmazhatják.

Ezt a funkciót CRM-edbe is integrálhatod, majd folytathatod a kommunikációt ügyfeleiddel Facebook oldalad üzenetei között, a Pages Manager alkalmazásban, vagy egy harmadik féltől származó chateszközön keresztül.

A chatbotok már jó ideje jelen vannak, és gyors, egyszerű megoldásokat kínálnak a felhasználók számos problémájára. Ezt a fajta hatékonyságot teszi lehetővé a Facebook új leadganeráló funkciója is.

 

2. A 24 órás promóciós időkorlát

A Facebook Messenger irányelvei szerint a szabályok azért vannak, hogy az emberek és a cégek hatékonyan kommunikálhassanak egymással, és ezek a kommunikációs eredményesen záruljanak. A meglévő és leendő ügyfelek gyors válaszokra számítanak, és azok a vállalatok, amelyek biztosítják ezeket, jobb eredményekre is számíthatnak.

Éppen ezért a Facebook korábban egy „24+1 órás” szabályt vezetett be. A szabály lényege, hogy amikor egy felhasználó beszélgetést indít egy márkával, a márka annyi promóciós és nem promóciós üzenetet küldhet neki, amennyit csak akar – a következő 24 órában. A 24 óra letelte után a márka már csak egy promóciós és korlátlan nem promóciós üzenetet küldhet a felhasználónak.

Nos, ez a szabály 2020 januárja óta már nem él, és a márkák csupán 24 órán belül küldhetnek üzeneteket a felhasználóknak. Azonban használhatnak üzenetcímkéket (amelyek lehetővé teszik, hogy fontos és személyesen releváns frissítéseket küldhessenek a felhasználóknak) és szponzorált üzeneteket is (amelyek célzottak, és egyértelműen megjelöltek, mint szponzorált üzenetek). Ezek a 24 órás időintervallumon kívül is kiküldhetők, és lehetővé teszik, hogy a márkák újra felvegyék a kapcsolatot érdeklődőikkel.

 

3. Egyszerűsített üzenetcímkék

Ezekről az előző pontban is szó volt. Az üzenetcímkék kérdését azonban még kiegészítenénk azzal, hogy a Facebook egyszerűsített üzenetcímkékre is váltott. Ezeket közvetlenül is elküldheted a felhasználóknak, de csak az alábbi 4 okból:

  • Vásárlás utáni frissítések
  • Eseményemlékeztetők
  • Fiókfrissítések
  • Egy emberi ügynök keresi a felhasználót

 

4. A feliratkozói üzenetküldés immáron hírközlő üzenetküldés

A feliratkozói üzenetküldés célja az volt, hogy az üzleti oldalak nem promóciós jellegű tartalmakat küldhessenek a felhasználóknak, rendszeres jelleggel. A Facebook szabályzata előírta többek között, hogy a márkák nem küldhetnek reklámokat, promóciós anyagokat, stb., illetve nem használhatják a felhasználóktól begyűjtött adatokat, és nem kérhetik el fizetési adataikat sem.

Mivel a szabállyal túl sokan visszaéltek, ma már csak olyan hírügynökségek használhatják ezt a funkciót, amelyek regisztrálják oldalukat a Facebook News Page Indexébe (tehát a hírközlő oldalak facebookos adatbázisába). A funkció ezzel új nevet is kapott – News Messaging, azaz hírközlő üzenetküldés.

 

5. A Felfedezés fül megszüntetése

A Facebook változtatásai gyakran szolgálják az egyszerűsítés célját, és ezért távolította el a platform a Felfedezés fület is a Messenger alkalmazásból. A funkció eredetileg a közeli helyeket és cégeket sorolta fel a felhasználóknak, hogy könnyedén kapcsolatba tudjanak lépni azokkal üzenetek útján, azonban a Facebook már most új módszereken dolgozik, amelyek segítségével a felhasználók és a márkák könnyebben kapcsolatba léphetnek egymással.

 

6. A Calibra új nevet kapott: Novi

A Calibrát egy digitális pénztárcának szánta a Facebook, ami a Libra valuták tárolására szolgált. A Calibra 2020-ban új nevet és brandinget kapott, ez lett a Novi, de funkciójában nem változott.

A Facebook minél több felhasználónak szeretne megfizethető pénzügyi szolgáltatásokat kínálni. Világszerte 1,7 milliárd embernek nincs bankfiókja. Ez a Föld népességének 31%-át jelenti.

Persze még nem tudni, hogy milyen hatással lesz mindez a Facebook marketingre 2021-ben, de érdemes lesz követni a trend alakulását az elkövetkezendő hónapokban.

 

7. Új navigáció és kezelési eszközök a Business Manager felületén

A Facebook a kényelem, a gyorsaság és az egyszerűbb használat jegyében frissítette a már említett Business Manager felületét is, amiben így már sokkal könnyebben kezelhetik az oldaltulajdonosok a tartalmaikat és engedélyeiket, illetve összes platformjukat.

Egy új gyorselérési eszköz javaslatokat is tesz a korábbi tevékenységek alapján, illetve egy gombnyomásra elérhető a Hirdetéskezelő is.

 

8. Egyszerűsített hírfolyam formátumok

A Facebook frissítette az oldalbejegyzéseket és –hirdetéseket a mobileszközökön, így már csak legfeljebb 3 sor jelenik meg a szöveges elemből 7 helyett (a felhasználóknak kattintaniuk kell a teljes szöveg megtekintéséhez). Változott továbbá a videók és képek oldalaránya is, 2:3-ról 4:5-re.

 

9. Részletesebb célzási opciók érkeztek

A Facebook hirdetések egyik nagy előnye, hogy rendkívül célzottan lehet használni őket az ideális felhasználók elérésére. Idén további opciókkal bővültek a célzási lehetőségek, és már érdeklődési körök és korábbi viselkedés szerint is szűkíthető a megcélzott felhasználók köre.