A Facebook hirdetésekről kezdőknek 3. rész: a hirdetés elhelyezésekről
A Facebookon többféle hirdetéssel találkozhattál már, amelyek a felület különböző részein, különböző méretekkel jelenhetnek meg, ráadásul ott vannak még a telefonos hirdetések is... Segítünk eligazodni a Facebook hirdetések elhelyezéseit illetően!
A Facebook hirdetésfelületén a hirdetés célzását, a hirdetés formátumát mindenképp meg kell határoznunk, ezek nélkül a lépések nélkül nem tudunk hirdetést indítani… Van azonban még egy fontos tényező, amely kisebb szerepet kap: ez pedig az, hogy hova tudjuk elhelyeztetni a rendszerrel hirdetéseinket! Ebből is több választás van, ráadásul ezen a kezelőfelületen van lehetőségünk a Messenger-be és az Instagram-ra is elhelyezni hirdetéseinket – így még bonyolultabb a képlet.
Cikkünkben most csak a Facebook üzenőfali hirdetésekkel foglalkozunk.
1. A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések
Ezek a Facebook legalapvetőbb, „hagyományos” hirdetései, amelyeket a platform először vezetett be a hirdetések megjelenésekor. Az ilyen elhelyezést tartalmazó hirdetések a hírfolyamtól jobbra elhelyezkedő oszlopban jelennek meg, gyakran más hirdetések között.
A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések hátránya, hogy kevésbé látványosak, mint a hírfolyamban elhelyezett hirdetések, azok ugyanis könnyebben a felhasználók szemei elé kerülhetnek, és bár a hirdetés feliratot megkapják ők is, mégis kissé “beleolvadnak” környezetükbe, ezzel a reklámokat tudatosan kerülő emberek is megtalálhatóak velük.
Van azonban előnye is ezeknek a “perifériára szorult” hirdetéseknek: a jobb oldali hirdetések gyakran olcsóbbak lehetnek. Egy jobb oldali hirdetés akkor lehet csak sikeres, ha releváns, figyelemfelkeltő, és tartalmaz egy egyértelmű felhívást is!
2. Asztali hírfolyam-hirdetések
Ezek a hirdetések közvetlenül a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, ha egy asztali számítógépről vagy laptopról böngészik azt.
Ahogy fentebb utaltunk rá, ezeket könnyebb a felhasználók szeme elé helyezni, de drágábbak is lehetnek, mint a jobb oldalon megjelenő hirdetések. Szintén figyelemfelkeltőnek, vizuálisnak, és aktivitásra ösztönzőnek kell lenniük, hogy sikeresek legyenek, ráadásul követniük kell az organikus bejegyzésekre vonatkozó szabályokat is.
3. Mobilos hírfolyam-hirdetések
Lényegében az asztali hírfolyam-hirdetések mobilos verziójáról van szó, ami napjainkban már szinte nagyobb jelentőséggel bír, mint bármi más. A tendencia azt mutatja ugyanis, hogy ma már többen böngészik a Facebook oldalt mobiljukról, mint asztali gépről!