Így add el első termékedet webáruházadban
Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…
Nos, mindenekelőtt tudatnod kell az emberekkel, hogy webáruházad szeretettel várja vevőit, ebben pedig ismerőseid és az internet is sokat segíthetnek. Lássuk, hogy hogyan!
Használd ki a közösségi média és egyéb online közösségek erejét
Egy webáruházat az interneten a legegyszerűbb népszerűsíteni, főleg, ha célközönséged is előszeretettel tölti idejét a világhálón. Akármilyen online csatornán is igyekszel felvenni velük a kapcsolatot, mindig maradj őszinte, hiteles, és könnyítsd meg ideális ügyfeleid számára, hogy rátaláljanak webáruházadra.
• Oszd meg webáruházadat közösségi profiljaidon: Miután webáruházad elkészült és megnyitott, oszd meg linkjét minden közösségi profilodon, beleértve személyes és céges profiljaidat is.
• Helyezd el a linket a céges profilokban is: Fontos továbbá, hogy a linket a „webhely” részben is megadd minden üzleti profilodon, hiszen ezen keresztül a felhasználók bármikor könnyedén rátalálhatnak webáruházadra.
• Csatlakozz online közösségekhez: Csatlakozz a helyi lakossági és üzleti csoportokhoz is a különböző közösségi platformokon. Ilyeneket rengeteg helyen találsz az interneten, nem csak a Facebookon és a LinkedInen. Azonban nagyon fontos, hogy interakcióid mindig hitelesek legyenek, és ne szóljon minden megnyilvánulásod az önreklámról. Bizonyítsd be, hogy tényleg a csoport értékes tagja szeretnél lenni, és hagyd, hogy az emberek előbb megkedveljenek.
• Indíts egy blogot: Egy blog segítségével naprakész információkat, híreket és egyéb tudnivalókat oszthatsz meg az érdeklődőkkel. Mindemellett hasznos útmutatókat is készíthetsz számukra, hogy bebizonyítsd, tényleg értesz a szakmádhoz.
Adj egy esélyt az online hirdetéseknek
Sok újdonsült webáruház-tulajdonos nem szívesen fektet bele rögtön az online marketing költségesebb részébe, pedig a hirdetések rengeteget segíthetnek egy frissen indult webáruházon, amiről még senki sem hallott.
• Google Ads: Ha szeretnél megjelenni hirdetéseiddel a Google találatai között, akkor a Google Ads hirdetési platformjára lesz szükséged. A számos célzási opció segít, hogy csak a legideálisabb keresőknek jelenjenek meg hirdetéseid.
• Facebook hirdetések: Amennyiben célközönséged a Facebookon is aktív, akkor érdemes elgondolkodni a Facebook hirdetéseken is. A platform végtelenül precíz célzási lehetőségeket kínál, így pontosan megadhatod, hogy milyen felhasználóknak szeretnéd népszerűsíteni webáruházadat.
• Versenyek és nyereményjátékok: Ezek más jellegű promóciós kampányok, mint amiket a Facebook vagy a Google kínálnak. Ezek a kampányok általában valamilyen közösségi platformon zajlanak, és közösségi részvételt igényelnek azoktól, akik nevezni szeretnének rájuk. Például meg kell osztaniuk egy bejegyzésedet, vagy fel kell tölteniük egy képet valamelyik terméked használata közben, és így tovább. Az ilyen promóciók fő célja, hogy árkád neve minél több lehetséges ügyfélhez eljusson követőid aktivitásán keresztül.
Bármilyen hirdetés mellett is döntesz, a legfontosabb az, hogy ismerd célközönségedet. Tudd, hogy milyen embereknek szeretnéd népszerűsíteni webáruházadat és kínálatodat, hogy hol időznek előszeretettel, milyen értékrendjük van, hogy állnak az online vásárláshoz, és így tovább. Ha például olyan termékeket kínálsz, amikre az emberek nem valószínű, hogy rákeresnek a Google-on, akkor ne pazarold a költségkeretedet Google hirdetésekre. Ha célközönséged nem aktív az Instagramon, akkor ne foglalkozz az ottani reklámokkal, és így tovább.