A Facebook hirdetésekről kezdőknek 2. rész: az elérhető hirdetésformátumokról
Ha még csak ismerkedsz a Facebook hirdetések rendszerével, ez a cikk segítségedre lesz az eligazodásban! Ismerd meg, milyen hirdetésformátumok érhetőek el a Facebook-on, és találd meg a Te célközönséged számára tökéleteset!
1. Videóhirdetések
A videók a legnépszerűbb tartalmak az interneten, így hát a legnépszerűbb közösségi platformról sem hiányozhat a videóhirdetés funkció. A videóhirdetések képesek megállítani a hírfolyamukat folyamatosan görgető felhasználókat, de hogy meg is tartják-e a figyelmüket, az már rajtad múlik.
Ismerkedj meg a videóhirdetésekre vonatkozó tanácsokkal és szabályokkal: https://www.facebook.com/business/ads-guide/video-views/
2. Képes hirdetések
Mint vizuális médiaelemek, a képek is nagyon hatékony hirdetési kellékeknek bizonyulhatnak. Valószínűleg ezekből látsz majd a legtöbbet a Facebookon, ennek pedig jó oka van. Nem csak figyelemfelkeltők lehetnek, de viszonylag egyszerű is elkészíteni őket (legalább is valamivel egyszerűbb, mint egy videót). Persze fontos, hogy a kép kapcsolódjon a hirdetés témájához.
További tudnivalók a képes hirdetésekről: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image
3. Galériahirdetés
Ezek a galéria- vagy többtermékes hirdetések segítenek egy hirdetésben akár több képet és videót is bemutatni. A felhasználók jobbra-balra görgethetik őket, és tovább kattinthatnak vagy koppinthatnak arra a termékre, ami érdekli őket. Persze szinte bármilyen tartalom elhelyezhető ezekben – blogbejegyzések, képek, stb.
Ismerkedj meg velük itt: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-carousel-ads
4. Elérési hirdetések
Az elérési hirdetések célja a helyi cégek ismertségének fellendítése. Csak azok a cégek vehetik hasznát, amelyek konkrét fizikai címmel rendelkeznek, ahová ügyfeleiket várják. Beállíthatsz például olyan hirdetéseket, amelyek mondjuk csak 10 kilométeres körzetben jelennek meg a felhasználóknak. Ez remek lehet egy olyan esemény néhány nappal korábbi felvezetésére, amire kifejezetten helyi vendégeket vársz.
Célozd meg ügyfeleidet itt: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-reach-ads
5. Ajánlathirdetések
Az ajánlathirdetések olyan reklámok, amiken keresztül egy márka egy különleges ajánlatot helyezhet a felhasználók elé, amire aztán azok közvetlenül a Facebookon belül lecsaphatnak. Ez kényelmesebbé teszi a felhasználók dolgát, ami fontos szempont az értékesítések gyarapításához.
Az ajánlathirdetések nem csak kényelmesek a felhasználó számára, hanem minden olyan információt is tartalmazhatnak, amikre szüksége lehet a döntéshez, mint például az ajánlat élettartama, hogy hányan használták már ki, és az ajánlat pontos értéke.
Tudj meg többet az ajánlathirdetésekről itt: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-offer-claim?ref=ads_guide
6. Eseményhirdetések
Ahogy azt nevük alapján bizonyára már gyanítod, az eseményhirdetések különböző események népszerűsítését szolgálják. Az ilyen hirdetésekben elhelyezhető egy olyan CTA gomb, ami közvetlenül a jegyvásárlási felületre viszi a felhasználókat (természetesen akár a Facebookon kívülre is). Az eseményhirdetésekben feltüntethető többek között az esemény jellege, ára, dátuma, helyszíne, és hogy kik szervezik.
A célzási beállításoknál érdemes odafigyelni arra, hogy csak olyan felhasználóknak jelenítsd meg a hirdetést, akik érdeklődnének is utána – habár ez minden hirdetésnél így van a veszteségek elkerülése végett.
Tudnivalók az eseményhirdetésekről: https://www.facebook.com/business/help/860042077457803
7. Kiemelt bejegyzések
A kiemelt bejegyzések olyan organikus bejegyzések, amiket némi pénzért cserébe kiemeltek a platformon, hogy azok több felhasználóhoz juthassanak el. Ezek kialakíthatók közvetlenül a bejegyzésre kattintva, vagy – ami egy még jobb opció – a Hirdetéskezelő felületről, ahol sokkal több paramétert adhatsz meg hirdetésednek, mint a közvetlen kiemeléssel.
További tudnivalók: https://www.facebook.com/business/help/317083072148603
8. Újracélzási hirdetések
Az újracélzás lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet korábban már azonosított személyeknek jelenítsd meg. Biztosan veled is megesett már, hogy egy hirdetéssel több helyen is találkoztál az interneten, függetlenül attól, hogy merre böngésztél éppen. Ez az újracélzás ereje, és a Facebookon is alkalmazhatod.
Összeállíthatsz egy listát olyan emberekből, akiknek szeretnéd megjeleníteni hirdetésedet (vagyis akiket újra meg szeretnél célozni velük). Ezek általában olyan emberek, akik korábban már érdeklődésüket fejezték ki márkád vagy termékeid iránt, például egy hírlevélre való feliratkozással.