Elavult SEO taktikák: ezekkel többet árthatsz, mint segíthetsz

Elavult SEO-taktikák: ezek többet árthatnak, mint segíthetnek

A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, és ami még néhány éve sikeres stratégia volt, az ma már inkább akadályozhatja a weboldalad fejlődését. Sok marketinges esik abba a hibába, hogy régi, elavult módszerekkel próbálja javítani az oldal teljesítését, ám ezek gyakran többet ártanak, mint használnak. Nézzük meg az 5 leggyakoribb hibát, amelyeket jobb elkerülni! A Search Engine Land szakértői szerint egyes SEO-technikák nemcsak hogy nem segítik a keresőben való jobb szereplést, hanem kifejezetten gátolhatják a forgalomnövekedést. Ha szeretnéd elkerülni ezeket a buktatókat, érdemes tudatosan alakítani a stratégiádat.

1. Blogbejegyzések írása kizárólag a kulcsszókeresési mennyiség alapján


Sokan még mindig abba a hibába esnek, hogy csak a keresőmotoroknak írnak tartalmat, nem pedig a valódi olvasóknak. A keresőmotorok egyre fejlettebb algoritmusokat használnak annak érdekében, hogy felmérjék, mely tartalmak valóban hasznosak a felhasználók számára. Ha az oldaladon található cikkek csak a kulcsszavak halmozására épülnek, akkor ezek nem lesznek hosszútávon eredményesek.

A keresőmotorok ma már nemcsak az egyes szavakat vizsgálják, hanem azt is, hogy a tartalom mennyire felel meg a felhasználói szándéknak. Ha egy blogbejegyzés csak azért készül, hogy egy adott kulcsszóra rangsoroljon, és nem nyújt valódi választ vagy megoldást a kérdésekre, akkor előbb-utóbb visszaesik a rangsorolása.

Ehelyett inkább olyan témákra összpontosíts, amelyek valóban érdeklik a közönségedet, még akkor is, ha nem rendelkeznek hatalmas keresési mennyiséggel. A releváns, hasznos tartalmak idővel organikus megosztásokat, visszamutató linkeket hozhatnak, ami hosszútávon sokkal többet ér.

2. A mennyiség előtérbe helyezése a minőséggel szemben


Gyakori tévhit, hogy minél több tartalom van egy oldalon, annál jobb lesz az SEO szempontból. Azonban a Google nem a mennyiséget, hanem a minőséget díjazza. Ha naponta több cikket is publikálsz, de ezek gyenge minőségűek vagy ismétlődnek, azzal csak azt éred el, hogy a keresőmotorok kevésbé tartják relevánsnak az oldaladat.

Ahelyett, hogy a mennyiségre koncentrálnál, inkább kevesebb, de alaposan kidolgozott, minőségi tartalmat készíts. A mélyreható, kutatáson alapuló cikkek hosszan tartó előnyöket jelenthetnek, mivel ezekre nagyobb valószínűséggel fognak linkelni más oldalak, és nagyobb eséllyel osztják meg a közösségi médiában is.

3. Az érték helyett a szószámra való összpontosítás


Sokan úgy gondolják, hogy a hosszabb cikkek mindig előnyt jelentenek a keresőben, pedig ez nem feltétlenül igaz. Ha egy adott témát 300 szóban is tökéletesen ki lehet fejteni, akkor nincs értelme 1000 szóra húzni csak a keresőoptimalizálás kedvéért.

A Google célja, hogy a felhasználóknak minél gyorsabban és érthetőbben adjon választ a kérdéseikre. Ha egy cikk túl hosszú, és a lényeget eltemeti a felesleges részletek között, akkor az olvasók gyorsan elhagyhatják az oldalt, ami ronthatja az oldal teljesítményét.

4. Minden fejléc kérdéssé alakítása


Bár bizonyos esetekben hasznos lehet kérdéseket használni a címsorokban, ha minden egyes fejléc kérdés formájában szerepel, az természetellenesnek tűnhet. A keresőmotorok algoritmusai egyre jobban felismerik ezt a mintázatot, és ha túlzásba viszed, az hátrányosan érintheti az oldalad rangsorolását.

Ahelyett, hogy minden fejléc kérdés lenne, érdemes világos és egyértelmű állításokat használni. Ez segít abban, hogy a tartalom természetesebb és könnyebben fogyasztható legyen az olvasók számára.

5. Kötelező napi vagy heti posztolás


Sokan azt hiszik, hogy a rendszeres tartalomgyártás azt jelenti, hogy minden nap vagy minden héten közzé kell tenni egy új cikket. Azonban ha nincs valódi értékkel bíró új mondanivalód, akkor felesleges csak a menetrend miatt publikálni.

Ahelyett, hogy mindenáron új tartalmat gyártanál, inkább koncentrálj a meglévő cikkeid frissítésére. Egy régi bejegyzés aktualizálása sok esetben hatékonyabb lehet SEO szempontból, mint egy új, de kevésbé releváns poszt létrehozása.
Kérje ajánlatunkat!