Legyen neked is keresőbarát, hatékony, naprakész honlapod

8 jele annak, hogy ideje újratervezni a honlapodat

A technológia folyamatos változásával együtt jár az, hogy ami tegnap még korszerű volt, megfelelt az aktuális trendeknek, felhasználói elvárásoknak, az ma már elavult, mondhatni – gagyi. Elég a konkurencia weboldalit megnézni ahhoz, hogy érezzük, a mi oldalunk vajon tényleg versenyképes-e még, a látogatók elégedetten fognak távozni, esetleg meg tudjuk őket győzni a szolgáltatásunk minőségéről pusztán egy jól felépített, jól használható weboldallal. Ha weboldalunk ontja a konverziókat akkor teljes átalakításon nem kell gondolkozni, esetleg egy kis ráncfelvarráson. Azonban ha a látogatások száma csökkenni látszik, az ajánlatkérések elmaradnak, akkor érdemes egy teljes honlap cserére beruházni. 


Az alábbiakban néhány fontos szempontot veszünk sorra, amely segítségével egyértelműen el tudod dönteni, hogy érdemes-e lecserélni a honlapodat. Ha a 8-as listának több, mint fele úgy érzed illik rád ne habozz segítséget kérni.

 

Nem reszponzív a honlapod

A Google adatai alapján már 10 országban megelőzi a mobilról indított keresések száma a számítógépes kereséseket. Az okostelefonok hódításának köszönhetően vélhetően a jövőben is megmarad, sőt nőni fog ez a tendencia. A Google szereti a felhasználóbarát honlapokat, a keresési találatokban is azoknak kedvez, és hát egy reszponzív honlap, mely okostelefonról is maradéktalanul élvezhető, mi, ha nem felhasználóbarát.

Nem csak a fogyasztói élményt növeli egy reszponzív honlap, de a kutatások alapján az értékesítést is.

 

A design elavult és zsúfolt

A letisztult, mondhatni minimalista design a trend manapság. Ha a honlapod zsúfolt, bonyolult a navigációs menü akkor a látogató nagy valószínűséggel csak összezavarodik és elhagyja az oldalt anélkül, hogy konverzió történne.

 

A keresőben elfoglalt helyed elszomorító

Ha a honlapodat évekkel ezelőtt organikus keresések útján gyakran megtalálták ám az idő múlásával a rangsorban lejjebb csúsztál, nos annak oka lehet az elavultság. A keresési algoritmusok, a keresési szokások folyamatosan változnak, ezért egy érintetlen honlap nem tudja a felvenni a versenyt. Az algoritmusok a változatos , folyamatosan frissülő, a felhasználói igényekre válaszoló tartalmakat részesítik előnyben.

 

A weboldal nem konvertál látogatókat vagy magas a visszafordulási arány

Analytics, konverzió. Ha ez a két fogalom nem része a szótáradnak akkor súlyos problémák vannak, hiszen nem tudod mérni weboldalad hatékonyságát. A látogatások hosszának, mélységének (stb.) elemzéséből következtethetsz az elmaradt konverziók okaira és ennek alapján tudod fejleszteni a weboldalad.

 

Alacsony a weboldalad betöltési sebessége

Ha a weboldal betöltési sebessége több, mint 3 másodperc, valami nincs rendben. A lassú betöltési idő a honlap nem megfelelő működését sugallja és nem mellesleg a felhaszálói élményt is rombolja. A Google sem fogja szeretni, tehát romlik a keresőben elfoglalt helye is. A fogyasztók 47 %-a (forrás : Wired) 2 másodperces betöltési sebességet vár el.


Nem tudod könnyen és gyorsan frissíteni a tartalmat

Ha egymagad nem tudod honlapod tartalmát frissíteni, még mindig egy külső személytől függsz, szintén komoly gondokat jelez. “Content is king” biztosan találkoztál már ezzel a mondattal. De egy olyan honlappal soha nem tudsz versenybe szállni aminek tartalmát nem tudod akkor és úgy módosítani ahogy azt te akarod. 


A honlapodból hiányoznak a közös UI tervezési elvek

Vannak standard UI elvek, amelyek kutatáson és bevált dolgokon alapszik. Ezek segítenek a felhasználók figyelmét fenntartani és kattintásra ösztönözni.  Néhány jól bevált UI elvek : 

 

- Egyértelmű Call to action gombok

- Könnyen, értelemszerűen használható felületek

- Fontos információk kiemelése

- Vizuális elemek és visszajelzések

 

A látogatónak nem egyértelmű a honlapod

Az egyik legnagyobb ok a konverziók elmaradásának nemes egyszerűséggel az, hogy nem tudják mivel foglalkozol és honlapodon mit is kell tenniük. Mindösszesen 8 másodperced van arra, hogy cselekvésre bírd őket.. Legyen ez hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés, regisztráció, vagy a következő lépésre való ösztönzés.