Így állíts össze egy egészségügyi tartalommarketing-stratégiát 10 lépésben - 1.rész
Az egészségügyi tartalmak nem csupán elnyerhetik az érdeklődők bizalmát, hanem akár hosszútávú, márkahű ügyfelekké is átalakíthatják őket. Na persze, az igényes tartalmak előállítása nem egyszerű feladat, hiszen fontos, hogy szakmailag pontosak legyenek és aktivitásra ösztönözzék célközönségedet. Ha hozzávesszük, hogy mindezt folyamatos rendszerességgel kell biztosítanod az embereknek, akkor rögtön láthatóvá válik, hogy nem kis kihívással állsz szemben.
Ahhoz, hogy átláthatóbbá tedd ezt a folyamatot, egy teljes tartalommarketing-stratégiára lesz szükséged – a legtöbb marketinges azonban nem foglalkozik ezzel.
Egy megfelelően dokumentált stratégia hiányában sokkal nehezebb lesz olyan tartalmakat készítened, amelyek:
- érthetően kommunikálják márkád üzenetét;
- passzolnak márkád személyiségéhez;
- a közönségednek szólnak, hogy annak tagjai azonosulni tudjanak márkáddal;
- segítenek márkád növekedésében.
Mielőtt azonban rátérnénk a tartalommarketing-stratégia elkészítésének menetére, meg kell válaszolnunk egy fontos kérdést:
Mi is az a tartalommarketing?
A tartalommarketing lényegében azt jelenti, hogy rendszeresen értékes, releváns tartalmakat publikálsz az erre alkalmas csatornákon, hogy ezzel új közönségre (és ügyfelekre) tehess szert, illetve megerősítsd kapcsolatodat a meglévőkkel.
Az egészségügyi tartalmak elkészítésekor mindezen kívül a különböző szabályozásokra is oda kell figyelni, beleértve többek között a Google egészségügyi márkáknak szóló előírásait.
Miért van szüksége minden egészségügyi márkának tartalommarketingre?
Nélkülözhetetlen a digitális világban
Habár az egészségügy sosem volt igazán naprakész a digitális átalakulást illetően, a 2020-ban kitörő világjárvány jelentősen felgyorsította az innovációkat.
Öt évvel ez előtt egy átlagos egészségügyi techcégek kevesebb, mint a költségvetésük 20%-át fordították digitális marketingre. Egy újonnan végzett kutatás szerint azonban ez az arány a következő években megduplázódik majd.
A páciensek elvárják
Főleg a 2020-as év lezárásainak köszönhetően minden korábbinál többen fordultak az internethez az egészségügyi tájékozódás és ügyintézés céljából. Nem csak az online információkeresés, hanem a telemedicina igénybevétele is növekedett, és biztos lehetsz benne, hogy ez a trend nem tűnik majd el a járvány csillapodása után.
A páciensek elvárják a célzott és naprakész információkat, ezért fontos, hogy olyan tartalmakat készíts számukra, amelyek választ kínálnak a legégetőbb, legrelevánsabb kérdésekre. Mindez segít majd, hogy megbízható, hiteles forrásként tekintsenek rád, amivel persze a bizalmukat is könnyebben elnyerheted.
Miért van szükség külön tartalommarketing-stratégiára?
Segít megerősíteni a márkaismertséget
Miközben céljaid kitűzésén dolgozol csapatoddal, a folyamat során előbb-utóbb elkezditek majd felsorolni, hogy milyen igényekre, problémákra, szükségletekre kínáltok megoldást ügyfeleiteknek. Ezzel lényegében elkezditek megbízható márkaként pozícionálni magatokat a piacon.
Segít a gondolatvezetői státusz kiépítésében
Egy jó tartalomstratégia segít gondolatvezetőként pozícionálni cégedet. Ha megmutatod, hogy márkád szakértő azokon a területeken, amelyek érdeklik közönségedet, akkor sokkal könnyebben elnyered majd bizalmukat és hűségüket is, hiszen értékes forrásokként tekintenek majd tartalmaidra.
Segít kihasználni a digitális marketingcsatornákat
Egy jól dokumentált tartalommarketin-stratégia lehetővé teszi számodra, hogy kiválaszd a legjobb csatornákat digitális marketingedhez, és hogy a legtöbbet kihozhasd belőlük tartalmaiddal.
Segít az egészségügyi SEO-ban
A tartalommarketing és a SEO szinte elválaszthatatlanok egymástól. A keresőmotorok azokat a márkákat „jutalmazzák” előkelő helyezésekkel, amelyek rendszeresen minőségi, releváns tartalmakat publikálnak.
Miért kell dokumentálni a tartalommarketing-stratégiát?
Egyértelmű tehát, hogy a minőségi tartalmak nélkülözhetetlenek a digitális marketing sikereihez, de miért van szükség még dokumentálni is a tartalommarketinget?
Szakértői kutatások bizonyítják, hogy azok a marketingesek, akik dokumentált tartalommarketing-stratégiát alkalmaznak, sokkal hatékonyabbak és lényegesen könnyebben veszik az akadályokat is. Mi több, könnyebben alá tudják támasztani a tartalommarketingre fordított összegeket feletteseiknek.
Szóval hogyan segít a marketingben ez a dokumentáció?
Minden érintettet tájékoztat a tudnivalókról
Fontos, hogy az érintettek már az első pillanattól kezdve a stratégia részesei legyenek. Tartalomstratégiád dokumentálásával mind a cégen belüli, mind a külső illetékesek jobban átlátják majd rövid- és hosszútávú céljaidat. Mi több, azt is könnyebben értelmezik, hogy ők milyen szerepet kapnak ezen célok elérésében, és hogy mik a feladataik.
Lehetővé teszi a teljesítmény nyomon követését
Ha nem tudod, hogy jó irányban haladsz-e kitűzött céljaid felé, akkor azt sem fogod tudni, hogy érdemes-e így folytatnod stratégiádat, vagy csak az idődet és pénzedet vesztegeted vele. Dokumentációd segít megállapítani a legfontosabb mutatókat, hogy mindig pontosan tudd, mennyit haladtál céljaid irányába.
Segít az erőforrások és a költségkeret elosztásában
Akár szeretnéd megmagyarázni, hogy miért van szükséged egy bizonyos költségkeretre, akár szeretnéd nyomon követni, hogy melyik csatornába mennyit fektettél, dokumentációd segít majd, hogy ne csússz ki a keretek közül.
Mi is ez a 10 lépés, amellyel felállíthatod tartalommarketing-stratégiádat? Azt a cikk 2. részéből megtudhatod!