10 ok, amiért praxisodnak egészségügyi marketing ügynökségre van szüksége
A marketing egy külön tudományág, amibe sok orvosnak beletörik a foga. A probléma abból ered, hogy a marketing összetett világa már-már túl sok opciót kínál az egészségügyi szakembereknek, amelyekkel elérhetik célközönségüket, pácienseiket. A különböző marketingmódszerek, és –eszközök kiismerése, elsajátítása és rendszeres alkalmazása rendkívül időigényes feladat, főleg olyasvalakinek, aki korábban sosem foglalkozott ezzel.
Sokan éppen ezért adják át ezt a terhet egy tapasztalt egészségügyi marketingügynökségnek, amely nem csak megkönnyíti az orvosok dolgát, hanem aktívan segíti is őket az új páciensek bevonzásában és stratégiájuk tökéletesítésében.
A következőkben 10 okot sorolunk fel arra, amiért a te praxisodnak is szüksége van egy egészségügyi marketing ügynökségre!
1. Egyedi rálátásuk van az egészségügyi piacra
Egy jó egészségügyi marketing ügynökség nem csak a marketing minden fontosabb csatornáját ismeri, hanem az egészségügyi piac aktuális helyzetével is tisztában van. Egy tapasztalt egészségügyi marketinges ismeri az egészségügyi környezetet, az orvosok közötti versenyt, és a páciensek konverziós folyamatát is.
A sikeres egészségügyi marketinghez egy sajátos marketing stratégiára van szükség, amihez egy marketingesnek tisztában kell lennie az aktuális egészségügyi ökoszisztémával. Egy jó egészségügyi marketing ügynökség képben van a biztosítókkal és az egészségügyi törvényekkel kapcsolatban is.
Az effajta rálátás az egészségügyi piac aktuális helyzetére kulcsfontosságú szerepet játszik egy stabil marketing stratégia kialakításában. Egy jó egészségügyi marketing ügynökség alapos versenytárs kutatást is végez majd a konkurencia stratégiáinak felmérése céljából.
2. Ismerik a páciensek egyedi utazását
Az igényesebb egészségügyi marketing ügynökségek képesek kiismerni praxisod pácienseinek konverziós utazását. Ehhez a webhelyeden mutatott viselkedésüket, az aktuális trendeket, és egyéb szempontokat vizsgálnak meg, hogy zökkenőmentessé tehessék az időpont-foglalási folyamatot. Mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy páciensközpontú stratégiával állhassanak elő praxisod számára, ami figyelembe veszi ideális ügyfeleid szokásait, igényeit, és gondolatmenetét.
Nem minden páciens gondolkodik és cselekszik ugyan úgy, éppen ezért fontos egy olyan egészségügyi marketing ügynökséget keresni, amelyik képes felmérni az ügyfelek értékét. Egyes páciensek csak egy alkalommal keresik majd fel praxisodat, míg mások visszatérő kezeltjei lesznek.
Mindezen információk birtokában egy jó egészségügyi marketing ügynökség egy olyan stratégiával áll majd elő, ami nem csak új pácienseket segít majd bevonzani, hanem a régieket is újbóli látogatásokra sarkallja majd.
3. Segítenek a páciensek aktivitásának fellendítésében
A páciensek közvetlen aktivitása egy olyan tényező, amivel az orvosok megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.
A legjobb egészségügyi marketing ügynökségek olyan stratégiákkal, tartalmakkal és kampányokkal állnak elő, amelyek aktivitásra buzdítják praxisod ideális pácienseit. Ez egy szorosabb kapcsolatot segít kialakítanod ügyfeleiddel, akik így fokozott bizalommal fordulnak majd hozzád problémáikkal.
4. Segítsenek új pácienseket bevonzani az ajánlásokon keresztül
A referált, ajánlott páciensek minden magánjellegű egészségügyi szolgáltató számára értékesek. Ők azok az ideális ügyfelek, akiket egy másik orvos irányított át hozzád problémájukkal. Ehhez persze jó kapcsolatot kell ápolnod a közeli szakorvosokkal, és hajlandó kell lenned saját pácienseidnek is ajánlanod őket, ha úgy érzed, hogy az ő szaktudásukra van szükségük (pl. nem minden fogorvos vállalja a problémásabb fogak kihúzását, és inkább egy jó szájsebészhez küldi pácienseit az ilyen esetekben).
Egy jó egészségügyi marketing ügynökség nem csak a digitális marketingre koncentrál, hanem tudja, hogy milyen fontos is jó kapcsolatot ápolni más szakorvosokkal a környéken. Ez a két csatorna egymást támogatja, hiszen még ha egy orvos javasolja is praxisodat egy páciensének, az jó eséllyel először az interneten néz majd utána, hogy mit is kínálsz pontosan (és persze, hogy hol találhat rád).
5. Releváns szakmai tapasztalatuk van
Mivel az egészségügyi marketing egy sajátos szakterület, muszáj olyan ügynökséget találnod erre a feladatra, amelyiknek már van tapasztalata egészségügyi cégekkel. Az ilyen ügynökségek ismerik az egészségügy sajátosságait, és több olyan problémára is megvan a bevált megoldásuk, amik egyediek ezen a területen.
Egy jó ügynökség továbbá tisztában van vele, hogy az orvosok élete sűrű, és képes alkalmazkodni az egyedi időbeosztásukhoz.
6. Ismerik a legfontosabb egészségügyi marketingcsatornákat
Nem minden marketingcsatorna ugyan olyan értékes minden egyes egészségügyi szolgáltató számára. Persze egy jó ügynökség tisztában van ezzel, és segít megtalálni azokat a platformokat és eszközöket, amelyek stratégiád alapját képezhetik majd. Egy jó ügynökség továbbá tudja, hogy hogyan szerezzen páciensadatokat ezekkel az eszközökkel, és használja fel azokat stratégiád tökéletesítésére.
Na persze, manapság már szinte minden az interneten zajlik, és a páciensek zöme is az online forrásokhoz fordul, ha szeretne orvost találni magának. Ennek érdekében egy jó ügynökség online marketing taktikákat (SEO, email marketing, közösségi média marketing, fizetett hirdetések, stb.) alkalmaz majd, hogy üzeneteid ott és úgy érjék el ideális pácienseidet, ahol és ahogyan a legjobb hatást fejtik majd ki rájuk.
7. Tisztában vannak az adatkezelési törvényekkel
Az orvosoknak szigorú adatkezelési szabályoknak kell megfelelniük. Ez a GDPR bevezetése óta még összetettebbé vált, és bármikor jöhetnek olyan újítások, amelyek további odafigyelést igényelnek majd az orvosok részéről.
Egy jó ügynökség ezeket a szabályokat is ismeri, és segít olyan egészségügyi marketing stratégiát alkotni praxisod számára, ami megfelel nekik.
8. Segítenek összegyűjteni pozitív értékeléseidet
Az internetnek köszönhetően manapság egy percébe sem telik egy lehetséges páciensnek, hogy kiderítse, mit mondanak korábbi ügyfeleid praxisodról, és a tőled kapott ellátásról. Ha rákeresnek a Google-on praxisod nevére, vajon mit látnak majd? Milyen értékelést adtak mások rendelésednek?
Sok orvos nem törődik az ilyen vélemények, értékelések szorgalmazásával, mert tart tőle, hogy valakitől negatív értékelést kap majd. Sajnos a páciensek gyakran okolják orvosukat olyan problémákért, amikért nem is ők felelősek, és ez rengeteg félreinformált értékelést eredményezhet.
Egy jó egészségügyi marketing ügynökség tisztában van ezzel a társadalmi jelenséggel, és tudja, hogy milyen fontos pozitív értékeléseket szereznie ügyfelei számára minél több releváns felületen (Google, Facebook, stb.) Ezek a pozitív értékelések nem csak bizalomgerjesztők a lehetséges páciensek szemében, hanem a Google is magasabbra rangsorolja majd miattuk praxisodat a helyi találatok között.
9. Segít a költségkeret hatékony felhasználásában
A költségkeret fontos tényező a marketinghez alkalmazott csatornák kiválasztásakor. Egy tapasztalt egészségügyi marketing ügynökség tudja, hogy mi számít ésszerű költségkeretnek egy adott cél eléréséhez.
Legyen szó kisebb magánrendelésekről, vagy országos méretű egészségügyi szervezetekről, egy jó ügynökség segít kiválasztani azokat a taktikákat és módszereket, amelyekkel egy praxis vagy egészségügyi márka a legtöbbet hozhatja ki költség keretéből.
10. Kiváló páciensélményt kínál webhelyeden
Praxisod webhelye a legfontosabb online marketing eszközöd, hiszen minden marketingcsatornád ide irányítja majd lehetséges pácienseidet, hogy többet is megtudjanak rólad, illetve időpontot foglaljanak rendelődbe.
Egy egészségügyi webhelynek nem csak tartalmilag, hanem technikailag is rendben kell lennie, hiszen csak így lesz bármilyen esélyed arra, hogy a Google-on keresgélő felhasználók is rátaláljanak praxisod „főhadiszállására”. Egy jó marketing ügynökség webhelyedet is segít majd rendbe rakni ennek érdekében!