Egy nagyszerű digitális PR kampány hozzávalói
Nagyon nehéz kitűnni a digitális korban. Elismerem. Bloggerek, vloggerek és cégek ezrei tolakodnak az online rivaldafényért, úgyhogy rendkívül keményen kell dolgoznod, hogy kitűnj a tömegből. Ez az a pont, ahol egy hatékony digitális PR kampány, ami megragadja az emberek figyelmét csodákat tehet. Ilyet készíteni viszont nem is olyan könnyű, hiszen néha lehet, hogy készen áll egy tökéletes kampány, de egyszerűen rosszkor indítod el és más hírek beárnyékolják.
Mindössze annyit tehetsz, hogy minden irányításod alá eső dolgot megpróbálsz kézben tartani. Ezáltal a digitális PR kampányaid sokkal nagyobb valószínűséggel lesznek sikeresek és a megfelelő emberekhez tudod eljuttatni az üzeneteidet. Habár nem lehet mindig megjósolni, hogy egy kampány hogyan fog teljesíteni, sok dolgot tehetsz, hogy a lehető legnagyobb sikert érd el. Nézzük, mik ezek!
Legyél egyszerű és egyedi
Érezted már valaha, hogy egyik dologról ugrálsz a másikra úgy, hogy igazából egy dologra sem tudsz elég sokáig koncentrálni? Nem vagy egyedül. Az ember átlagosan 4 másodperccel kevesebb ideig tud egy dologra koncentrálni 2000 óta. Sokkal több időt töltünk a képernyők bámulásával és a hírfolyamok pörgetésével. Egy új korszakban élünk, ahol szabadon tájékozódhatunk mindenről nagyon könnyen, nagyon gyorsan. Ilyen módon pedig tényleg nem meglepő, hogy az információ sokkal inkább eldobhatóvá, egyszer használatossá vált. Meg lehet nézni, emészteni és érteni a kampányodat nyolc másodperc vagy kevesebb alatt? Ha nem, akkor bajban vagy.
Az egyszerűség a király, de emellett, arra kell törekedned, hogy képes legyél felkelteni az érdeklődést az által, hogy valami egyedit mutatsz, amit a közönséged korábban még nem látott. Ezek együtt azt jelentik, hogy az emberek megállnak a pörgetésben, gyorsan megértik az üzenetet, és sokkal nagyobb valószínűséggel teszik meg azt az értékes kedvelést, megosztást, kommentet. A sikeres digitális kampány azt jelenti, hogy átvágsz a tömegen és a zajon – gyorsan. Egy egyenes, egyszerű üzenet a kampányod mögött az egyik legkönnyebb módja, hogy elérd ezt. A megoszthatóság a kulcs.
Újíts
Számtalan oka lehet, amiért egy helyi alapú kampányt futtatnál, vagy egy kisebb hírre alapoznál, de egy olyan kampányra van szükséged, ami általánosan érdeklődést vált ki. Ha túl specifikus vagy, akkor az elérés hiánya korlátozza a sikeredet. Azonban, ha túl sok mindenkihez szólsz, akkor azt kockáztatod, hogy senki sem figyel rád. A megoldás? Legyél megosztó és erőltesd rá az emberekre, hogy figyeljenek. Oké, ezt lehet, hogy könnyebb mondani, mint megcsinálni, de tény, hogy csak olyan kampányt nem fognak figyelmen kívül hagyni az emberek, amit egyszerűen nem tudnak. Hogyan csinálhatsz ilyet? Szerencsére minden történetet meg lehet kreatívan is közelíteni. Lehet, hogy ötletelésre, kutatásra és sok kávéra lesz hozzá szükség, de hagyd, hogy a kreativitás áramoljon és találni fogsz valamit, amiről megéri beszélni.
Mindig kérdezd meg magadtól: Miért érdekelne ez valakit és mi venne rá valakit arra, hogy ne ugorja át, görgessen tovább, vagy zárja be? Ez segít, hogy olyasmit csinálj, ami tényleg érdekes és megnyerő. Próbáld felborítani a normális rendet, amikor egy kampányt készítesz elő. Ha találsz egy olyan történetet, ami szemben áll egy gyakori meggyőződéssel, akkor az tökéletes. Az emberek beszélnek. Ha kutakodsz kicsit és elemzed az adatokat, hogy egy meglepő eredményt találj, mégis úgy tűnik az emberek figyelmen kívül hagynak, akkor kiabáld le a tetőről. A te munkád, hogy rávedd a barátod nagymamáját, akinek még csak számítógépe sincs, hogy átmenjen a barátnője házába egy teára és azt mondja: Hallottál erről és erről? Ha ezt meg tudod tenni, nyertél.
CTA
Te is érezted már a nyomást, hogy milyen nehéz is elérni egy látható ROI-t? A hagyományos PR kampányokat, amik az offline médián alapszanak valójában nagyon nehéz volt mérni. Ma a digitális PR kampányok esetében már jobb a helyzet, hiszen számtalan dolog segít minket ebben, mint a backlink, megosztás, konverzió és minden különféle adat, ami alapján megítélheted sikerességét. Ez azt jelenti, hogy egy olyan digitális kampányra van szükséged, ami aktivitást vált ki. Persze, egy hirdetőtábla, ami megnevetteti az embereket, miközben munkába mennek és megemlítik egy munkatársuknak is remek, de hogyan követed ezt nyomon? És hosszú távon milyen hatásos lesz ez valójában? Azok a táblák, amik miatt megállnak egy pillanatra az emberek egy olyan felhívással, hogy nézzenek meg valamit online és kövessék, osszák meg, használják a hashtaget, sokkal jobbak. Ösztönözd arra az embereket, hogy aktívak legyenek és valami mással, érdekessel, egyedivel keltsd fel a figyelmüket. A legtöbben például imádnak kitölteni dolgokat és megkapni az eredményüket – ez határozottan olyasmi, amit az előnyödre használhatsz.
Használj adat alapú megközelítést
Van egy jó ötleted egy kampányhoz. Valami, ami tényleg beindítja az emberek képzeletét, bátorítja a megosztást és széles körben érdeklődést vált ki. Tökéletes. Most itt az idő, hogy megtámogasd. Ez lehet, hogy egyértelműnek tűnik, de tény, hogy a te feladatod, hogy egy ötletet valami konkrét, bizonyítható formába önts. Ez lehet, hogy egy hosszú és (legyünk őszinték) unalmas folyamat, de ha hajlandó vagy időt fordítani arra, hogy kihalászd a lényeges adatokat annak érdekében, hogy találj egy érdekes és egyedi történetet, amit megoszthatsz, akkor egy váratlan vagy bizonytalan kampány hirtelen valósággá válhat. De az adat alapúság nem csak azt jelenti, hogy tényleges adatokat használj a kampányod részeként. Azt is jelenti, hogy módszereket találj arra, hogy mérni tudd a sikert, ahogy említettük a CTA részben. Sok digitális PR kampány kombinálja a hagyományos PR-t SEO taktikákkal, mint a linképítés és ez egy olyan módszer, amivel ellenőrizheted a kampányod hatását és hatékonyságát.
Ha megnő a backlinkek száma, nagyobb lesz az aktivitás a közösségi média felületein, több helyen is megemlítenek és az oldaladon megnövekszik a forgalom, akkor tudhatod, hogy jól csináltad.