Így alakult a böngésző szoftverek népszerűsége 1996 és 2019 között [VIDEO]

Így alakult a böngésző szoftverek népszerűsége 1996 és 2019 között [VIDEO]

A hétköznapi felhasználók számára a böngésző szoftverek jelentik az átjárót az internet világába. Mindenkinek van egy kedvence, amihez foggal-körömmel ragaszkodik, míg mások különböző megoldásokat használnak más-más célokra (például személyes és munkahelyi internetezésre).

Egy jó böngésző fejlesztése sosem ér véget, hiszen ezeknek a szoftvereknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell a legújabb internetes szabványokhoz és fel kell, hogy legyenek készülve az esetleges biztonsági veszélyforrásokra is.

 

Egy Reddit-felhasználó, interestingasphuk egy érdekes vizualizációt készített (a OneStat, a TheCounter, a StatCounter, és a W3Counter adataiból) arról, hogy 1996 óta hogyan is alakult a különböző böngésző szoftverek népszerűsége a felhasználók száma alapján.

 

Akik már az 1990-es években is rendelkeztek internettel, azok valószínűleg még emlékeznek azokra az időkre, amikor a NetScape és az Internet Explorer voltak a felkapottabb böngészők, míg a „fiatalok” manapság nem is ismerik ezeket a neveket. A vizualizációban feltűnik többek között a Safari, a Firefox, és a Chrome is.

 

Íme tehát a böngészők népszerűsége 1996 és 2019 között:


Hol láthatom, hogy milyen böngészőkről nézik webhelyemet a látogatók?

A videóban látott statisztikák persze nem feltétlenül tükrözik azt, hogy a te webhelyedet milyen böngészőkön keresztül nézegetik a látogatók. Ha szeretnéd a saját webhelyedre vonatkozó adatokat látni, akkor a Google Analytics felületén navigálj a Közönség > Technológia > Böngésző és operációs rendszer jelentéshez. Itt nem csak az asztali böngészőszoftverek, hanem az okostelefonokon használt böngésző alkalmazások is megjelennek majd.

 

Ezt a pontosabb információt azért érdemes időnként ellenőrizni, mert így tudhatod, hogy milyen böngészőkre kell különösen odafigyelned webhelyed módosításakor, ráadásul különféle hibapontokra is rálelhetsz, hiszen megnézheted például, hogy a különböző böngészőket alkalmazó felhasználók hány százaléka fordul vissza webhelyedről – ez arra engedhet következtetni, hogy az adott oldal nem működik tökéletesen egy bizonyos böngészőben.