Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?

Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?

A cégekeknek és a Facebook oldalért felelős munkatársaknak képesnek kell lenniük a rajongók helyzetébe képzelni magukat. Abban a pillanatban, amikor a célközönségedként fogsz tudni gondolkozni, rájössz, mire vágynak, mire van szükségük, mi fog nekik tetszeni. Ezeket ismerve ki lehet alakítani egy hatékony Facebook kommunikációs stratégiát. 

A céges Facebook oldal, amennyiben jól használod segítheti a cégedet. Egy jól felépített kommunikáció márkát épít, elköteleződést erősít és értékesíthet is. 

Több mint 60 millió Facebook oldalt hoztak létre világszerte. Biztos lehetsz benne, hogy legalább egy Facebook oldal a versenytársadé. Manapság a felhasználók mielőtt döntést hoznak rengeteg helyről szerzik be információikat. Az egyik ilyen platform a Facebook, azon belül is az adott cég Facebook oldala. Ha a tied nem kellően informál, nem érdekes, nem azt adja amit a potenciális célközönséged elvár, akkor nem melletted fog dönteni. 


A Facebook oldalad elemzése (Insights) rengeteg lehetőséget ad arra, hogy jobban megismerd közönségedet. Hány évesek, mely tartalamakat szeretik a legjobban, mikor látogatják Facebook oldalad, mikor a legnagyobb az aktivitásuk, ezek alapján pedig megfelelően fogod tudni kialakítani a Facebook kommunikációdat.

Mit várnak tehát el a vásárlók egy Facebook oldaltól?

Elérhetőség és információk

Gyakran a felmerült kérdésekre szeretnének választ kapni. Úgy, mint nyitva tartás, elérhetőség, egyéb információk. A legfontosabb, hogy a Facebook oldalad információi maradéktalanul kielégítsék a látogatók ezen igényeit. Ha nincs megfelelően keresőoptimalizált weboldalad akkor gyakran a Facebook oldaladat találják meg a keresőben elsőként. 

Vevőszolgálat

Sokan úgy tekintenek egy márka vagy cég Facebook oldalára, mintha az egy ügyfélszolgálat lenne. A Facebook felhasználók és a vállalkozások világszerte több, mint 1 milliárd üzenetet küldenek egymásnak havonta, ám ezek 87 % -a megválaszolatlanul marad. Hogy miért? Mert a Facebook oldal nem ügyfélszolgálat. Az azt kezelő munkatársak valószínüleg marketinges vagy kommunikációs szakemberek, nem kell érteniük és valószínűleg nem is fognak érteni az adott cég termékéhez, tehát nem fognak kielégítő választ adni a kérdésre. És ez miért baj? A felhasználó csalódott lesz, esetleg elpártol. Ezért világosan fel kell tüntetni, hogy hol kaphatnak kielégítő választ kérdésükre. (Telefonszám, e-mail cím stb.)

Exkluzivitás és ajánlatok

Mindenki szereti az akciókat, vagy legalábbis mindenképpen felkapja rá a fejét. Nincsenek ezzel máshogy a Facebook felhasználók sem. Én is számos márka oldalát követem a Facebookon csak azért, mert tudom hogy időről-időre nagyszerű ajánlataik vannak amelyekről így első kézből értesülhetek. 
Egy külföldi felmérés szerint a Facebook felhasználók 35 % -a promóciók és ajánlatok miatt követ egy Facebook oldalt. 

Releváns tartalmak

A Facebook oldal hatékony eszköz arra, hogy célközönségedet egyszerre tudd megszólítani. Amikor információt vagy tartalmat teszel ki a Facebook oldalra, bizonyosodj meg róla, hogy iparágad és üzleted számára releváns információkat közölsz. Ne tegyél ki olyan posztot, mely elégedetlenséget vagy értetlenséget generál. 

Nem csak az nagyon fontos hogy mit, de az is, hogyan osztod meg. A fotóval megosztott információk 53%-a több, mint kétszer annyi interakciót generálnak, mint a kép nélküliek. A Kissmetrics adataiból kiderül, hogy 104%-kal több komment és 84%-kal több interakció történik a képes posztoknál. 
Sokszor azonban többre van szükség mint egy kép. A mondanivalóval teli bejegyzések hossza, melyekre hozzászólásokat várunk, azonban ne legyenek hosszabbak, mint 250 karakter. 

A közösség

Találni valamit, ami tetszik és örömünket lelni benne remek dolog. Még jobb azonban ezt megosztani másokkal. A Facebook oldal egy remek, hely ahol közös érdeklődésű emberek gyűlhetnek össze. Egy ilyen közösséget építeni céged köré igazán kifizetődő.