5 végtelenül kreatív YouTube kampány, amik átütő sikereket értek el
Ahogy a YouTube egyre nagyobb népszerűségre tett szert, a marketing szakértők is hamar felismerték a benne rejlő hirdetési lehetőségeket. Nem, itt nem a videókat megszakító, beillesztett hirdetésekről van szó, és még csak nem is a TV-s reklámok stílusát idéző videókról.
A mai felhasználók olyan tartalmakat szeretnének látni, amelyekkel valamilyen módon azonosulhatnak, és talán senkit nem lep meg, hogy az ilyen jellegű reklámok teljesítenek a legjobban a YouTube-on is. A márkák éppen ezért egyre gyakrabban állnak össze videós influencerekkel, vagy készítik el saját, kreatív kampányaikat a platformra, hogy sokkal személyesebb üzenetet prezentálhassanak közönségeiknek. A következőkben az ilyen kreatív YouTube reklámokból válogattunk össze egy csokorral, hogy láthasd, hogy is néz ki egy sikeres kampányvideó, és némi ihletet meríthess belőlük!
Nike: Margot Vs Lily
Hogy nőknek szóló termékeit népszerűsítse, a Nike egy rövid videókból álló sorozatot készített, amelyben két nővér egy különös fogadást köt egymással. A videók erősen sportorientáltak, és rendszeresen jelennek meg benne a Nike termékei. Ami azonban a legfontosabb, hogy a videókat egy központi történetszál köti össze, amit a márka egy nyolcrészes sorozatban mesél el.
A Nike valamiért már törölte a videókat a platformról, ezért egy másik felhasználó videóját vagyunk kénytelenek linkelni: Kattints ide!
A Nike többmilliós nézettséget gyűjtött össze a videókkal, de ahogy azt Kerri Hoyt-Pack, a Nike Women alelnöke nyilatkozta: „a megjelenítések és elérések ideje lejárt. Számunkra minden a kapcsolatokról, és e kapcsolatok minőségéről szól. Arról, hogy hogyan is zajlik a beszélgetés.”
„Jobban nem is örülhettünk volna, ahogy tavaly tavasszal és nyáron előálltunk ezzel. Tehát számunkra az igazi mutató a reakció, és hogy hogyan egyesíti mindez a világ sportolóit egy sokkal mélyebb szinten.”
Audible: Influencer kampány
A YouTube legnagyobb sztárjai olyan számokkal büszkélkednek, amelyekről sok kis- és középvállalkozás csak álmodozik. Itt nem csupán a követőbázis méretére, vagy a nézettségi mutatókra kell gondolni – az ilyen influencerek értéke a közönségükre gyakorolt befolyásukban rejlik. 10-ből 7 tizenéves állítja magáról, hogy könnyebben tud azonosulni egy YouTube sztárral, mint egy „hagyományos” hírességgel, a millenáris korosztály 40%-a pedig úgy érzi, hogy kedvenc YouTuberük jobban megérti őket, mint a barátaik.
Ezt az elképesztő befolyást igyekszik kihasználni egyre több márka. Ott van például az Amazonhoz tartozó Audible, a világ egyik vezető hangoskönyv-kiadója, amely néhány rendkívül befolyásos YouTube influencerrel (PewDiePie, Grace Helbig, Roman Atwood) karöltve indított kampányt a platformon.
2015 első felében a kampány több mint 83 milliós nézettséget termelt a YouTube-on. Az itt látható videósorozat (amiben feltűnik PewDiePie, a YouTube legnépszerűbb influencere) összesen több mint 20 milliós nézettségre tett szert.
PooPuirri: Hogyan kakilj
Amikor egy termék egy kínosabb témához kapcsolódik, akkor két választásod van: a visszafogott, óvatos diszkréció, vagy a „mindent bele, ha szólnia kell hát szóljon nagyot” hozzáállás, amit a PooPourri is választott.
A texasi cég olyan sprayek gyártásával foglalkozik, amelyek a kellemetlen fürdőszobai szagokat hivatottak semlegesíteni. „Hogyan kakilj” kampányuk e téma körül forog, és egyértelműen látszik belőle, hogy a márka még csak hallásból sem ismeri a „szégyenlősség” szót.
A kampányhoz humoros videósorozatot készítettek, amely „profi” tippeket kínál azoknak, akikre különböző kínos helyzetekben jön rá a szükség (például egy családi vacsora alkalmával).
Egyik videójuk, a „Lányok nem kakilnak” több mint 40 milliós nézettséget szerzett a márkának. A figyelemreméltó számokat elnézve evidens, hogy a kellemetlen szagokat kiiktató termék gyártói legalább annyira kreatívak, mint amennyire innovatívak is.
Purina: Puppyhood
A legjobb reklámok azok, amelyek inkább egy történetnek érződnek, mint egy hirdetésnek. Remek péld erre a BuzzFeed és a Purina „Puppyhood” kampánya.
A sorozatban egy férfi és újonnan örökbefogadott kiskutyája hétköznapi kalandjait követhetjük végig. A videók imádnivalóak, vidámak, pozitív érzést váltanak ki a nézőből, és finoman azt sugallják, hogy a kiskutyák a legkiválóbb minőségű tápot érdemlik.
A sorozat első videóját több mint 15 millió alkalommal nézték meg, és több mint 250 ezer kedvelést kapott a YouTube-on. A kampány sikerét az alapozta meg, hogy a videók egyáltalán nem tűnnek reklámoknak, és csak nagyon enyhe, de egyértelmű termékmegjelenítést tartalmaznak.
Discovery Channel: 360°
A YouTube 2015 óta támogatja 360°- os videókat, ami új lehetőségeket adott a tartalomkészítők, és persze a marketingesek kezeibe. Számos márka alkalmazta azóta ezt a formátumot tartalomstratégiája részeként, de ha van egy, ami igazán egyedi megközelítéssel tette ezt, akkor az a Discovery Channel.
A világ egyik legismertebb TV-s vállalata 360-as videókkal töltötte tele legnépszerűbb műsoraik csatornáit. Ezek között voltak ijesztő, vagy éppen lélegzetelállító felvételek is (esetleg a kettő elegye), és tökéletesen adták át azokat az élményeket és mutatták be azokat érdekességeket, amiket a Discovery eddig csak hagyományos felvételekkel szemléltethetett.
A csatorna vérfagyasztóan szórakoztató 360-as hullámvasút videója több mint 50 milliós nézettségre tett szert. A Discovery sokáig ez első helyen szerepelt a YouTube „360 video” keresésének találati listáján.